lördag 12 april 2014

Djungel?!




Kul att jag fick era hjärnceller igång med gårdagens rubrik av inlägget. Alltid kul att kunna bjuda på ett gott skratt:-)

Arkitektonisk djungel
Det här inlägget ska handla om ovan dagsfärska bild (ettan) som visar er en arkitektonisk djungel i Vasastan. Älskar denna organiska blandning av olika byggstilar som man inte ser från gatan. Här gäller det att ta sig in ”bakvägen”, vilket jag gjorde idag. Å observera den något så när blåa himlen.

Wordpress djungel
Från byggnadsdjungel till Wordpress djungel, som är betydligt mindre rolig tycker jag. Beundrar er alla som använder WP. För sedan ett år sedan hade jag för avsikt att byta från blogspot till WP, skaffade ett konto, tittade på mallarna… och gav upp efter en halvtimme, då jag alltid inser (och medger) mina begränsningar. Men just dessa 30 minuter kommer WP ihåg än idag - tyvärr. Det envisas nämligen med att alltid återställa min blogspot-inloggning till sin egen. Väldigt irriterande för mig, men framför allt för er. Å det vill jag verkligen be om ursäkt för. Hoppas ni har min giltiga bloggadress i ett RSS-flöde eller i era bokmärken. Om något snille hos er vet hur man blir av med WP-adressen (trots att jag alltid klickar på ”kom ihåg-knappen”) så tar jag tacksamt emot era tips. Tycker nämligen otroligt synd om er som kommer till en tom sida när ni klickar på länken i kommentarfältet. Hatar när Big Brother tar över...

Det här är mitt 43:e bidrag till Blogg 100. 43 down, 57 to go.

PS. Bild nummer 2 har ingenting med inlägget att göra, men om ni har barnasinnet i behåll och gillar en Kids Meal på Burger King så testa;-) DS.

21 kommentarer:

Kicki sa...

Verkligen snygg blandning av byggnader och ja jag har verkligen barnasinnet kvar!1...och kommer att ha det så länge jag lever!!
Du!! Tack för din kommentar i senaste inlägget, du bromsade mig! Nu ska jag bara göra min ursprungsplan, dvs måla över det bruna och behålla färgerna på luckorna (måste ju vara lite inne också;)!!Den är lite fööör sjuttiotal för mig!! Jag har letat men kan inte hitta ditt inlägg om olikfärgade luckor, skåp...som du skrev!
Ha en mysig lördagkväll, kram!

Ama de casa sa...

Jodå, du får WP-adress hos mig emellanåt. Men jag hittar dig allt ändå :-)

Tycker det är konstigt att dom kallar det att "få" ett meal när man ska betala 9 kronor. Även om det är billigt så klassar jag det inte som att få... :-)

Jag gillar att vara på WP - bättre än metrobloggen (som hävdade att jag hade "automatiserade sidvisningar" och bannlyste mig från alla sorts listor) och när jag väl har landat här på WP och det fungerar, då rör jag ingenting :-)

Susjos sa...

Njae,skippar nog Kids Meal,hehe..

svar: Jo, nog e min man ganska lång 185cm. Å jag e "bara" 164cm i strumplästen :-)

Susjos sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva Trillian sa...

Vet inte vilken djungel jag skulle föredra egentligen, jag har ju bara erfarenhet av stadsvarianten!
Får vem som helst måla ägg? Ser för mitt inre öga en hel hord fattiga studenter därinne ;) Vore säkert populärt med etablissemanget ;)

LissenTo sa...

Det där med teknikdjungel, det vet jag sannerligen vilket träsk det kan vara

Freja sa...

Själv ytivs jag med WP, jag behöver inte tänka så mycket själv, bara skriva...

Unknown sa...

Usch ja, inte kul med alla dessa dataprogram man ska försöka förstå, inte mitt intresse direkt.
Stadsdjungelsbilden är verkligen jätte snygg, gillar mixen som växer in i varandra.
Svar: Tack för din support
/Kiki

Kicki sa...

Nu har jag kollat på inlägget om skåp (hade inte sett det tidigare)! Coola skåp och hyllor och i färger som känns mer moderna än de som sitter på mitt!:)

Geddfish ♥ sa...

Lite annorlunda kommentarsfunktion har du kanske jämfört med vad jag själv har, men en del saker är ens egen inställning.

Din översta bild storgillar jag. Jag försökte mig ju på husväggar i Bryssel, det var bara det att bussen for så fort. När jag fotograferar vill jag inte ha någon stress.

Marina sa...

Ah, tillstymmelse till solglimt i stadsdjungeln alltså! Härligt!

Margareta sa...

Trots att jag har WP så är jag ine riktigt med på vad du skriver om. Har det på en egen domän som jag betalar för vilket kanske gör att jag kan ändra mer i mallarna än vad de som har wordpress.com - jag använder ju wordpress.org för mina mallar. Jag har ju dig som en länk och den gör aldrig fel. =) Däremot har jag sett att det ser olika ut beroende varifrån du kommenterar.

Förutom alla olika arkitektoniska byggnader så kan en ny stad verkligen vara en riktig djungel, speciellt med mitt geografiska sinne.

Tror att jag är ganska barnslig och har mer än barnasinnet kvar men vi har ingen Burger King i trakterna - hade hellre haft det än McDonalds som jag aldrig skulle sätta min fot i.

Ps och Sv. Jag har inte fått något svar och när jag mailat med dem så kan det ta mellan 2-4 veckor, jag hörde två veckor men kanske att de sa minst två - men det är bara att acceptera och det går inte fortare vad jag än tycker.

Ha en fortsatt bra helg.

ansepanse sa...

:) jag kanske ska traska dig och måla ett påskägg så att jag får en hamburgare, jag har nämligen aldrig ätit hamburgare :) är jag den ende tro :D
Sv: jo, sådan information får man ju med vanlig stationär dator också :) fast jag tror att J har kommit att gilla sin iPad :)
kramar

Erik Semlan sa...

Åh, detta problem med Wordpress brukar jag också råka ut just för att WP vill ändra en del av mina kommentarer! Jag blir väldigt irriterad. Även för mig kommer detta sedan jag hade planer på att flytta bloggen till Wordpress, men insåg att jag nog skulle få problem, verkade så krångligt.
För tillfällen försöker jag bli sams med min surfplatta, den är inte heller helt enkel (manualen är så krånglig så jag titt som tätt tappar bort mig själv och måste backa i texten. Förbaskade manualer!
Skönt att få klaga lite. ;.)

Monica sa...

Wordpress förpassar mina kommentarer till spam om jag inte länkar in dom i kommentarrutan väldigt irriterande;-( inget för mej med andra ord.
Ja nog skulle jag kunna kluddra på ett påskägg alltid;-)
Ha en skön kväll

Klimakteriehäxan sa...

Äggstraerbjudandet från hamburgerkedjan hade jag helt missat!

Benita sa...

Till dig hittar man alltid! ;)

Linnéa sa...

Det var ju en annorlunda bild av Vasastan. Snyggt. En liten hamburgare är alltid gott. WP djungel, har ju WP, men kan för lite för att hjälpa dig. Anita på Malta, Kajsalisa o Juanna har ju WP kanske de vet hur du ska bli av med det?
Hoppas jag kommer in rätt.

Kerstins foto sa...

Jag har wordpress själv och tycker det är toppen. Men så har jag en dotter som hjälper mig med allt det tekniska, begriper inte ett dugg av alla ettor och nollor och inte html eller nån annan bokstavskombination heller. Men jag brukar inte ha problem med att komma till din sida. Det enda som kan hända är att om du kommenterat hos mig och jag klickar på "BP" så kan det ibland vara "dött". Jag kommer inte vidare. Men det är lugnt. Jag har dig på bloglovin. ;)

Mias Mix sa...

Har inte råkat ut för wordpressadress hos dig, men förstår hur irriterande det är och har ingen aning om hur du blir av med det :)

Carita Liljendahl sa...

Spännande fasader! Min blick fastnade på balkongen uppe till vänster!