fredag 4 april 2014

Fredagsgodis

Igår och i onsdags fick ni följa med mig till Nordbygg 2014 mässan. Där fick ni se allt från flip-flops gjorda av konstgräs till limegröna ventilationstrummor. Men vet ni vad - Nordbygg är så mycket mera än material, skruvar och bygg. Läs vidare så ska ni få se.

Tatueringsstudio

Företaget Blåkläder är känt för sin tillverkning av arbetsplagg. För att dra besökare till sin monter lockade Blåkläder med en tatueringsstudio, där man kostnadsfritt kunde skaffa sig en tatuering. Är inte säker på att företaget hade räknat med att tre av mina kollegor skulle ta chansen. Alla tre var (medelålders) kvinnor. Här ser ni kollegan M:s fjäril som dagen till ära matchade hennes blus. Ni får ta mitt ord på det, då blusen liksom inte kom med på bilden;-)

Betonghalsband

Jag avstod mera än gärna från en tatuering. I stället fick jag en present av bästa kollegan J, som tog med sig det här fina betonghalsbandet åt mig från Combimix montern. Företaget har ett samarbete med konstnären Anna Christians som är mamma till halsbandet. Det kallar jag schysst av alla tre inblandade om man säger så.

Plastskål

Inte nog med det. Samma kollega åkte återigen till mässan idag för att ta en omslagsbild till en av ”mina” tidningar. Medan han ändå var på plats besökta han företaget Rias som tillverkar plast till bygg. På deras monter tillverkade man irl denna underbara skål till alla som ville ha. J mejlade om jag var intresserad och vilken färg jag ville ha. Snacka om en underbar och omtänksam kollega som tänkte på mitt fredagsgodis som jag härmed har delat med mig till er. Det är så himla kul att visa upp roliga och färgglada saker och ting här på bloggen. Hoppas ni dreglar lika mycket som jag gjorde hela dagen idag:-)

Det här är mitt 35:e bidrag till Blogg 100. 35 down, 65 to go.

PS. Kollegan J är en kille, bara så ni vet;-) DS.

20 kommentarer:

Kicki sa...

Riktigt skön skål om man får säga så! Ha en fortsatt mysig kväll!

Susanne sa...

Tatueringarna var inte kostnadsfria, men det var inte speciellt dyra.

Susanne sa...

Glömde jag en sak, jag var yngst av oss tre ;)

Freja sa...

Ohh, jag hade nappat på alla tre, tatuering, halsband och skål! Och tatueringar är inte billiga så det var verkligen storslaget att bjuda på gratis!

Olga T sa...

Skålen gillar jag skarpt! Kul att få presenter och färgen är din :)

Unknown sa...

Så mycket roligt på en byggmässa, man kanske ska boka in den till nästa år. Skålan är såå snygg.
/Kiki

Geddfish ♥ sa...

Jag njuter av färgerna. Blir glad!

Hörni sa...

Härliga bilder igen. Jättefin skål och coolt smycke! Förstår dig att du inte ville bli tatuerad, men det var en fin fjäril din kollega fick. :)

Marina sa...

Häftigt med ett betonghalsband!

Anna sa...

Att du inte passa på med en tatuering? :)
Snygg skål, mycket godis får plats!
Anna

Della sa...

Annorlunda grejer på det där stället. Sånt uppskattas! :)

Eva Trillian sa...

Spontanttatuering? Modigt eller dumdristigt? ;) The jury is still out on that one.
Halsbandet och skålen är så "du" - du har vänner som älskar dig :) Härligt!

Ama de casa sa...

Läcker skål! Ser att du fortsätter ditt grön-orangea tema :-)

Tatuera mig skulle jag aldrig våga göra. Dels gör det ont och tänk om tatueringen blir skitful?

Fjärilen blev dock fin :-)

ansepanse sa...

gratis tatuering! det hade jag nappat på :) jag har fem tatueringar och har länge varit sugen på en till,
vilken underbar skål, vad roligt att du fick en sådan
ha en fin lördag nu
kramar

Susanne sa...

Sv: Har lite åldersnoja ock kollegan M är trots allt 10 år och 9 månader äldre ;)
Ha en fantastisk lördag

Guldkryckan sa...

Funderar ju på en tatuering här igen, och som jag nog nämnt tidigare, jag "funderar" på en tatuering i fem år, minst, innan jag gör den, om ett halvår har det gått den tiden för min tilltänkta tatuering.

Jo, mässor är kul, speciellt med tanke på alla "gratisgrejer" ;)

Ha så gott nu BP

Marit Johansson sa...

Oj va mycket kul grejer dom hittar på :) jag skulle tacka ja till alla tre sakerna, gratis är gott heter det ju... skålen gillar jag skarpt!

Kerstins foto sa...

Ja det där var ju inte vad jag väntade mig att se på en sån mässa. Coola och roliga grejer och ett halsband i betong var nåt helt nytt för mig. Läckert!
När det gäller byggnaden vid det nya resecentrat skulle du se det inifrån. Jag tror att det du tror är stålkonstruktion är i själva verket gjort av trä. Korslagda grova trä"plankor". Snyggt så in i bomben. Tycker mönstret påminner om Kexchoklad. ;)

Kerstins foto sa...

"Bjälkar" heter det nog....ibland tar det tid att hitta orden. ;)

Monica sa...

Betonghalsbandet blir min favorit, har länge funderat på att tatuera mej inget stort men en liten schäfer kanske eller ett hjärta med Jacob i;-)
Ha det