tisdag 15 april 2014

Fler roliga ”vårfynd”

Då ni gillade mina (speciella) vårtecken från huvudstaden igår hoppas jag att ni inte har något emot några fler dagsfärska ”vårfynd”.

Majblomma

Varje år köper jag en majblomma. Tycker de är fina och 80 procent av pengarna går till ”a good cause”. I år köpte jag en pin i stället för blomman som man sätter fast med en nål. Nu slipper jag punktera en av mina mjukdelar (ni vet vilken jag menar). Genialiskt;-)

Fotboll

Ni som har följt mig ett tag vet att jag är Bajen fan (Bajen = Hammarby). Nu har fotbollslaget ju inte direkt rosat marknaden de senaste åren, men inför nästan 30 000 åskådare på fina Tele2 Arena vann laget med hela 5-0 mot Degerfors i hemmapremiären av Superettan igår. Det värmer mitt fotbollshjärta.

Nu har jag ju ett väldigt stort hjärta. Därför lägger jag med glädje upp denna färgglada stolpvärmare också. Den visar konkurrenten Djurgårdens fina klubbfärger, och deras damlag blev ju svenska mästare i innebandy igår. Grattis!


Multifunktionell elledning

Den här bilden fick jag av kollegan Anders idag. Riktigt cool bild tycker jag. Å om ni någonsin klagat över feldragna elledningar som ni tycker är störande så kolla bilden! Tack vare ledningen klarade sig detta hus med taket i behåll om man säger så. Tack Anders:-)

Det här är mitt 46:e bidrag till Blogg 100. 46 down, 54 to go.

14 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Vad vore våren utan majblommor? Futtig och tråkig antagligen ;)
Om sport säger jag inget - med ledningen, den brukar man ju mest vara arg på ;) inte i det här fallet ;)

Susanne sa...

Stort grattis till utklassning igår

Olga T sa...

Hammarby! Heja vilket ös det var igår både på publiken och på planen och i målet:))
Djurgården har väl också avancerat i hockeyn? Jag har lite förhoppningar där...!
Det sägs ju att livet ibland hänger i en tråd, nu förstår jag.
sv: Jo du skrev att du gillade telefonkiosken. Den är så häftig och så felplacerad egentligen. Men ändå inte!

Unknown sa...

Jag gillar fotboll, men inte Hammarby. Hjärthälsningen däremot värmer, tack.
/Kiki

KajsaLisa sa...

Även elbolag kan ju göra saker rätt ibland :). Även om det sker sällan.

cat sa...

Visste inte att majblomman finns som pin. Bra att veta tills nästa år.

Antar att du som Hammarbyfan möjligen har sett kanal 5:s hyllning till laget på söndagkvällar :-)

Lyckosam stugägare!

Ama de casa sa...

Haha! En stolpvärmare känner jag att jag måste skaffa mig. Och en stolpe med ledningar som kan skydda huset.
I och för sig har vi inga träd i närheten, men ändå!
:-)

ansepanse sa...

hahahaha - jag vet vilka mjukdelar du menar :) jag köper också alltid majblomma
fina bilder och vilken tur det var för den husägaren
kramar

Rantamor sa...

Ska börja med en hälsning från Colin till dig, han sitter just nu i moffas fotölj och spelar Minecraft.
Har hade ju sparat ett helt år pengar och så sålde han jultidningar och fick ihop till en alldeles egen padda. Hur lyckligt som helst.
Och ibland är det ju skönt att mysa ihop i ett soffhörn och spela lite för det ÄR jobbigt att vistas på mommos å moffas fritids...hahaha

Och du just majblomman han jag inte sett någon sälja sen våra barn gick i skolan och sålde....konstigt det.
Men det kanske är olönsamt här uppe i en liten by.
Tråkigt.

Hörde faktiskt Rantafar hosta nånting om att nu blev BP glad åt vinsten, han håller alltid redan på resultat.

Stolpvärmare ???
Det har jag då aldrig sett förut, kanske ett storstadsfenomen.
=) =)

Tjingelingen från Rantamor.

Monica sa...

Majblomma är ett måste;-)
Vilket flyt men det blev nog strömlöst inte roligt det heller.
Ha en skön kväll

Susjos sa...

ja,majblomma är ett måste! Köpte en krans i år,men den har redan börjat tappa några blad! Såg ju att de hade en pin, skulle ha köpt den istället..

Å grattis till ditt lag!
Häftig bild på trädet måste jag säga!

Husbilen-Ellen sa...

Jag har klagat en hel del på ledningar under vår resa. De har stört många bilder, men här var el-ledningen till verklig nytta! Elisabeth

Carita Liljendahl sa...

Ja, ja! Här bevisas åter att vi har mycket gemensamt!
Heja Bajen, jag har deras strumpor och en bok om dem... måste säkert fotograferas för att du ska tro mig ;-)

Djurgårdens färger påminner ju om regnbågsflaggan, och tolerant, det är var jag är :-)

Och sedan den där kamouflagemönstrade jackan... I love it! Har sådana sommarskor själv, och maken hummar... "dom är fina... men inte till vilka plagg som helst"
:-D

Linnéa sa...

Det var häftigt, menar att huset räddades av en elledning. Fin majblomma. Kul att Bajen vann, men som du vet, ingen fan av fotboll. Eller OK, det är väl de som förstör sporten som jag inte gillar. Gullig stolpvärmare.