torsdag 3 april 2014

Läckerbitar

Varken ni vill eller inte, så får ni se ytterligare några riktigt läckra bilder från Nordbygg 2014 mässan, där förresten 99 procent av besökarna var män. I sådant sällskap trivs jag ypperligt:-)

Ventilationstrummor

Visst kan dom vara tråkiga – dessa galvaniserade ventilationstrummor. De kan ju målas vitt så att de smälter in i omgivningen. Eller så väljer man att kombinera nytta med nöje och gör en utsmyckning av trummorna. Gimme, gimme säger jag bara.

Cementblandare

Äntligen ett nytt och fräscht grepp vad gäller tråkiga cementblandare. Tänker inte ge mig in i att blanda ”geggan”, men jag får ett stort leende på läpparna när jag ser dessa snyggingar.

Skruvar och muttrar

Det finns en himla massa skruvar och muttrar i olika storlekar och utföranden. Om ni kollar hemma hos er i verktygslådan, så är jag övertygad om att det skräpar ett antal där med, precis som hos oss. Å tänk så snyggt de skulle göra sig ingjutna i akryl – skruvarna alltså, inte vi. Kan inte låta bli att dregla lite (= mycket) här.

Korrläsning kanske

Kan inte låta bli att undra om denna norska utställare borde låtit någon svenskspråkig korrläsa denna skylt. Finn två eller tre fel beroende på hur man ser på saken;-) Men för att vara ärlig så skulle jag inte ha det minsta emot att designa en snygg etikett till en romflaska. Självaste b(r)yggandet överlåter jag dock gärna till någon annan;-)

Det här är mitt 34:e bidrag till Blogg 100. 34 down, 66 to go.

20 kommentarer:

Freja sa...

Håller med om både rören och cementblandarna, läckra! Och nu börjar jag fundera om jag kan skapa nått av alla skruvar och annan lös metall som ligger här och skrotar...

Geddfish ♥ sa...

Hihi, det var väl färger i din smak, det stod BP på dem, det såg jag direkt!

Jag skulle behöva lite rom för min förkylning. På tal om etikett, för det hör väl till etiketten?

Freedomtravel sa...

Det är ingen brist på färg i alla fall! SV: Fast å andra sidan får man nog inte mycket mer än 25 kvm lägenhet för 1,5 miljoner i centrala Solna… Vi tittade på små lägenheter i Råsunda förut och de startade på runt 1,5 miljoner... och sen blev det budgivning... Och de var som sagt ofta inte mer än 25 kvm, och dessutom ofta i stort renoveringsbehov...

Carita Liljendahl sa...

Jepp! Vem har sagt att ventilationsrör måste vara grå och trista. Den där gröna färgen gillar jag skarpt!

Olga T sa...

Wow, visste de att du skulle komma så att de målade limegrönt?

Rantamor sa...

Man blir glad av färger, riktigt glad.
Vi hade, när vi byggde huset vi bodde i innan vi emigrerade till Nordmaling, en orange cementblandare, och var jag öste sand , cement och vatten och snurrade runt, runt till att det blev en ordentlig blandning och så murade vi "gråsuggor" i grunden innan huset kom.
Det var så roligt, jag älskade att hålla i spaden och gräva, jag var helt galen.
Kul att bygga ett hus förresten vi gjorde allt själve utom vvs, jösses va vi slet, när vi var klar lovade vi att aldrig mer skulle vi bygga ett hus. Sen när vi sålde sa alla att vi var galna man säljer inte sitt livsverk...livsverk ??? för mig är ett livsverk det liv jag bestämmer att leva inte ett hus.
Vi sålde och har då inte saknat huset alls förutom den underbara vedspis som jag hade i köket....

Nej vi har det så bra här att vi inte skulle byta ort, och ibland händer det riktigt kuliga saker här i samhället, eller så gör vi så att det händer !!!
Hur kom jag in på detta....???jasså cementblandaren den orange.

Jasså du har också tvättat dun, jag visste att den kudden var tunn i tyget och gammal och mycket tvättat så jag borde förstått hur det skulle sluta....
Men som vanligt vi skrattade gott för Rantafar kollade in i maskinen och undrade vars kycklingarna var.

Den där paddan har Rantafar brottats med hela dagen men utan resuktat, det är ju inte en appel utan den heter Denver köpte den ju på Malins jobb Åhlens, så vi ska ju till Umeå med tassen min imorron och sen hämta Colin på skolan och sova över där, Colin ska bjuda på Tacos. Pappan är i London så Colin å mamman är ensam i helgen. Då tar vi paddhelvetet med så får hon fixa den...

Oj vilken lång kommentar det blev hoppas du orkar läsa igenom allt.

Tjingelingen.

Susjos sa...

Helt underbart med färger!!!
Å du, Mästarnas Mästare är ingen kocktävling. Nejdå, det är roliga idrottstävlingar som Ravelli ska vara med i! TV 1 söndagar :-)

Unknown sa...

Gillar själv maskiner så visst skulle jag kunna slå till på en sån där cementblandare. Men favoriten är de gröna ventilationstrummorna=mmmmmm mums.
/Kiki

llh sa...

Ofta händer det något oförutsett när jag tittar in hos dig. Idag hände det sig att jag började älska cementblandare ;-)

KajsaLisa sa...

Kul saker, varför skall byggarbetsplatser och kulvertar vara så tråkiga.

Anki sa...

Häftigt! Snyggt! Ser gärna ännu mer :)

Anonym sa...

Det är väl inte så dumt att ha eget rom? Martin Ljung gillade egen kuppe. :)

Hörni sa...

Gud vilka läckra prylar, förstår att du dreglar. :D

Ama de casa sa...

Haha! Du ser grönt och orange på samma sätt som jag ser rött :-)

Ja, en korrläsare skulle inte ha varit dumt :-)

ansepanse sa...

vilka härliga färger, visst blir man gladare av färg
tre fel, jo, det är tre fel
kramar

Monica sa...

Säger bara wow ingjutna i akryl såååå läckert;-)
Ha en bra dag

cat sa...

Åh det är ju nästan så att jag vill ha en egen cementblandare nu! Mycket finare än förr i tiden.
Den skylten ger min språkpolishjärna så mycket ångest, att jag blev tvungen att titta bort.

Har suttit i solen och lunchat idag. Hoppas att ni i Sth också får kanonväder i helgen.
Ha det gott!

Marit Johansson sa...

Åh.. stället att vara på om man vill spana :) på skruvar å sånt..
Jag kan inte kalla mig expert men jag använder sällan mobilkameran. Och nu när jag dessutom fixat så jag lätt kommer åt riktiga bilder med telefonen så finns det ingen anledning, tycker att det blir skitdåliga bilder helt enkelt. Men jag ser ju andra bloggare som använder mobilbilder och tycker att de bilderna ofta är fina så det kanske beror på min egen telefon, min CAT har usel kamera :)

Eva Trillian sa...

Dina färger var representerade i alla fall - brandgult och limegrönt ... jag kan inte se dem utan att tänka på BP :)

Stare Ström sa...

Vilken annorlunda mässa! Gillar när man leker med färger på bruksföremål!