tisdag 26 oktober 2010

Tre (miss-)lyckade vinnare

Som ni ser så har jag misslyckats med att bara välja ut ett enda bidrag som vinnare. Det gick bara inte. Av 19 foton (kanoooon deltagande, helt suveränt :-)))) var det faktiskt bara nio som var sådär riktigt misslyckade som jag ser det - och det är ju jag som är domare här;-). Resten var alldeles för bra för att kvalificera sig till "finalen" - hmmmmm har aldrig sett en final med just nio deltagare, men på den här bloggen är det så;-)

Motivering i alfabetisk ordning
Jess
Jess är en copycat (det bjuder jag på med största glädje). Hon har uppenbarligen studerat min konstiga hjärna och läst mina bidrag till olika tävlingar. Sådant betalar sig;-)
- Bilden som jag bidrar med visar en lyckad förvandling från mister till miss! Alltså en miss-lyckad fullträff!
Fyndigare än så här går det inte att bli. Dessutom kapade Jess även av makens fötter, vilket gör bilden än mer misslyckad;-) En som hade på känn att Jess skulle vinna var Marie.

Margareta
Japp, Margareta har också hemsökt min hjärna:
- ...jag är lite som Beate i det fallet, att jag kan se konst i mycket som ingen annan kanske förstår...
Hennes bidrag ser ni i mitten och det är inget konstigt alls med det misslyckade fotot. Jag menar varenda människa ser väl att det är en elefant som strosar runt på torget och får beskydd av små älvor. En scen som tagen ur Sagan om ringen.

Shannara
- Mamman lyckades bevittna en sedan länge glömd hemlighet, konsten att dela på sej för att driva sin mor till vansinne. Jag har länge misstänkt att mina barn besitter denna förmåga!
Shannaras bild är utan tvekan misslyckad. Jag tolkar den så här: Tjejen är världens ballaste sexbarnsmor, vilket borde räcka. Ändå kan hon inte låta bli att "klona" tre barn till med kameran. Inte precis lyckad måste jag säga;-)

Stort GRATTIS till Jess, Margareta och Shannara! Mejla era adresser till konstellerkonstigt@gmail.com så kommer era - förhoppningsvis lyckade - vinster med posten.

PS. 1 000 tack alla ni som var med. Jobba på ni bara. Våga misslyckas lite oftare. Vem vet jag kör kanske tävlingen en gång till - någon gång. Å sluta med att slänga misslyckade bilder, man vet aldrig;-) DS

23 kommentarer:

Jess sa...

Men!!! Jag, en av tre vinnare!! Man tackar! Vad glad jag blir!
Gillar de andras foto också!
Tycker också Margaretas foto är en elefant fast jag tycker mer det ser ut som sälar som fäljer med! :)
Att barn kan dela på sig, jag har misstänkt det ett tag! Kul att Shannara fick det på bild!
Stort grattis till mina medvinnare! :)

Hörni sa...

Hahaha, vad roligt, bra val! Grattis till dem! :D
Nu räknar jag kallt med att din succétävling återkommer med jämna mellanrum. ;D

Olga T sa...

Grattis! Lyftkranen var en av mina favoriter!

SoF@Format900px sa...

Så bra du har jobbat på med din spontanfotoutmaning.
En stor fördel är ju naturligtvis att man är enväldig domare. ;)

Kan tänka mig att man blir imponerad av de fotouppdragsbloggare som driver sina utmaningar vecka efter vecka.
Det blir jag i alla fall.

Jag kanske skulle skapa en särskild mapp för alla bilder som inte duger...för ev. framtida utmaningar på samma/liknande tema.

Hoppas att du har haft en lika underbart solig dag som vi har haft.

Varma kvällshälsningar!

tPix sa...

Jag uppskattar verkligen dina kommentarer Beate!
Du får tills vidare se det som att SoF är representanen från vår sida här på din blogg.

Nu kan det ju vara så att du redan fått kommentarer och annat av mig utan att du vetat om det. ;-)

tPix sa...

Haha, faktum är att jag var här lååångt innan du "kände" SoF.
:-)

Per-Anders sa...

Tre värdiga vinnare. Grattis till dem!

Susanne sa...

Miss-lyckad bild är min favvo-ME like

Malla sa...

Haha, det var BRA bidrag som vann! :)
Stort grattis till vinnarna!

Diana sa...

Grattis till er! Fina misslyckade bilder. Hehe.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Nu garvar jag verkligen. Första bilden var klockren när jag såg den hos Jess, en till hjärna med de tolkningarna -härligt.

Shannara's var riktigt spåöklik och hennes funderingar var en fullträff.

För övrigt hade jag några andra som jag också funderade över, tur slapp jag ta ett beslut.

Jag ser faktiskt elefanten men kan inte bestämma mig om det är älvor eller sälar, kanske sälar som blivit till älvor.

Egentligen vet jag inte om jag ska vara glad över att vinna en tävling där det gäller att lägga upp ett misslyckat foto. =) Har för mig att jag gjort det en gång tidigare fast då handlade det om utveckling, inte så kul det heller även om det var utveckling åt rätt håll.

Jag ska skicka dig adressen dit där blommorna blommar. =) Du förstår när du får min adress.

Cherin sa...

Sv: spypåsen är min mest trogna följeslagare dessa dagar..

Jane sa...

va´kul - stort grattis till vinnarna :) Barnkloning ser jag varje dag i skolan - de blir bara fler o fler ...

Nu hoppas man ju att chansen kommer igen, tänker aldrig mer slänga ett dåligt foto ;)
Ha det gott!

Anonym sa...

Grattis till dom!

Fast just kranen som Margareta skickade in, det var inte hennes tävlingsbidrag, det var ju den första bilden i hennes inlägg som var bidraget...

(dålog förlorare? JAG??)

Men alla är värdiga vinnare, absolut!
:-)

(nästa gång får du hela halva mitt fotoarkiv! ;-) )

Ha en riktigt fin onsdag - den är här snart!
:-)

Daniel sa...

häääärliga bildr & värdiga vinnare!

Svorskan sa...

Vad roligt! Och så kul att det spridda sig som ringar på vattnet.

cat sa...

Se där har vi tre värdiga vinnare :)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag gillar lime så nu ser jag med spänning fram mot lite lime i mitt brevnedkast. =)

Lennart sa...

Den svarta klänningen såg inte så dum ut tycker jag, nästan lite ärtig.

Shannara sa...

Jag fattar inte hur du kunde välja ut TRE bilder av alla de suveräna bidrag som droppade in och jag är än mer förvånad över att min bild blev en av tre vinnare.

Du räddade min (i övrigt morriga) dag, skönt att lägga sej med ett leende på läpparna!

Sov gott!

Ellis sa...

Jag var väldigt förtjust i Margaretas bilder! :)

Anonym sa...

Ptjaa, jag får väl finna mig i att jag inte vann. Det var redig konkurrens.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag måste bara komma med svaret så att du inte är ledsen över mitt val av namn =)

… men om vi skriver så här – tänk vad en hubb kan göra. En hubb är så bra med alla ”tentaklar” ute, den hjälper oss med alla kontakter och alla problem blir lösta. Utan charm? Titta på din egen ”Hubben Beate” och fundera om inte charmen bara lyser om den. =)