torsdag 12 oktober 2023

Tråktorsdag

Grannens val till vänster. Mitt val som vanligt världens godaste baguette.

En mycket trevlig herre klädd i röd Björn Borg overall med sin hund. Tror det var en kamphund som var exemplariskt uppfostrad.

Kvinnan och hennes olycka som hund har vi tyvärr träffat på ett antal gånger här på stamstället. Som grannen brukar säga "nu blir det liv snart". Och det blev det. Denna jycke är absolut odräglig med sitt konstanta bjäbbande. Kamphunden ignorerade f*nskapet helt. Bra där!

Den väskan bara älskade jag. Glömde att fråga kvinnan var hon har köpt den. Villhöver den, helt klart:-)


Med tanke på stormen som hemsökt nollåttaland igår, igår natt och även idag skulle man väl kunna säga att det var en riktigt tråkig torsdag. Men för att vara ärlig så låter väderförhållandena värre än vad de egentligen var. Solen sken nämligen från en klarblå himmel, det var 13 grader, och då brukar grannen föreslå en "gofika" på stamstället. 

Hundar
Vid klockan 14 var vi helt ensamma hos Starfish & Coffee. Men sedan ökade kundtillströmningen och stället fylldes på. Så himla kul för ägaren Pål, som är otroligt trevlig (och snygg). Större delen av klientelet bor i det nya kvarteret Täby Park, där de flesta oavsett ålder verkar ha hundar. Och vissa jyckar är mera väluppfostrade än andra kan jag ju säga.
 

Mammarazzi
Som ni vet älskar jag att leka mammarazzi, och idag var inget undantag. Enda nackdelen idag var att jag fick fota motsols, så bildkvalitén är inget att hurra för, Men man kan ju inte få allt;-) Med andra ord - tråkigare än så här blir det inte hos mig denna torsdag.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.


15 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Det var ju ingen tråkig torsdag när du får fika med grannen och gå till stamstället! Bilderna blev väldigt OK, det var bara motsolsspeglingar i glasrutorna.
Jag väntar med spänning på ett foto av er själva!

Jag har precis kommit hem från blåsten. Solsken hela dagen här!

Paula sa...

Många hundar blir skälliga vid möten med andra hundar, det kan även min prins bli, men då krävs att han blir rejält utskälld av någon som han måste sätta på plats. Kvinnan med spetsen har en härlig orange kappa, gillade du inte den? O den matchar ju vovven!

LillaSyster sa...

Kassen tror jag är köpt på Ikea.....känner på mig att jag sett sådana där.
Jag säger som Paula - du vart inte intresserad av kappan, det var ju också i din färg - men en lila hade varit bättre säger jag =)
Ha det gott!

nalta norrland sa...

Jag tänkte Pride när jag såg väskan 🌈
Gillar ju utseendet på den lurviga pälshögen ☺️ men ogillar bjäbbiga vovvar 🤫
Go fika och jag vet vad jag skulle välja 😋 Din macka 👍 så Du har hittat en karl som gillar kärleksmums ❣️ jag är ju mer lagd åt kladdkaka och så var väl Din man oxå… har för mig att vi tyckte lika samma 😃
🤗

Marita sa...

Jag har en sådan väska köpt på IKEA du kan få min har aldrig använt.

Susjos sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på!Så trevligt med en fika på favvostället, jag hade också tagit baguetten!
Bjäbbande hundar är jobbiga, helt klart. Å visst är pride-kassen fin!


Svar: Du trodde jag gick ut i morse och gick?? Nej nej, nu har jag ändrat i texten på min blogg! Det var såklart efter den lååånga dagen när jag kom hem som jag tog en promenad ( i vanliga fall hade jag stupat i soffan och sovit en timme efter att ha gått upp så tidigt) Hahaha!!!
Ha det gott!
Kram!

KajsaLisa sa...

Du är en proffsmammarazzi, vilka bilder. Tack för länken.

femfemman sa...

Häftiga bilder. Och gott på assietterna Så blåsten har fortsatt i 08-land? Men gott med sol ändå. Har varit en sväng i Göteborg. Blåsigt där också, men klart och härlig luft. En fin hösteftermiddag! God natt

Ditte sa...

Inte egentligen alls en tråkig torsdag hos dig. Tvärt om.
Kul att läsa vad som hänt och med fina bilder som illustration.
Vi harchaftcen bra em i London. Att det sedan var rejäl blåst i natt gjorde min nattsömn dålig . Och blåsten hade gjort att en del plan till Heathrow i går inte gick. Så planet idag var hel fullt och en del handbagage fick skickas i lasten. Vidare fullt med plan som skulle landa så i 30 min cirklade vi över Heathrow. .
Bra hotell i perfekta omgivningar nära London Bridge och London Eye.

Anki sa...

Ser ut som en bra torsdag ... inte ett dugg tråkig faktiskt! Älskar dina mammarazzibilder!

Svar: Nästan alla mina bilder numer är tagna med mobilen. Min gamla kamera funkar dåligt … och jag har inte bestämt mig om jag ska skaffa en ny … vi får se.

Guldkryckan sa...

En fin torsdag där ju. :)
Baguette föredrar nog jag också i valet mellan de två alternativen, absolut.
Ouppfostrade hundar är ju inget vidare att ha i sin närhet, hujeda mej.
Men allt speglas ju av ägaren, vet de inte vad de sysslar med så blir det som det blir, stackars hund.

Tillönskar dig nu en fin fredagskväll, hoppas kunna komma in och kolla dagens blogginlägg ikväll.

Ha det bäst Bp.

christian sa...

Åååhh....den där frallan gör mig översugen, minst!
Vad gäller hundar är det samma som med ungar...sådana föräldrar sådana jyckar, allt handlar om fostran!

Ha en fin fredag!

Annika sa...

Torsdagar är typ aldrig trista. De brukar vara trevliga dagar alla dagar i veckan, haha!!
Din torsdag var ju heller inte tråkig.
Jag hade lätt valt din baguette. Är inte så galen i kärleksmums förstås.
Som du fått veta nu så är kassen från IKEA, jag har ett par sådana.
Tror att de kanske säljs ännu? Kolla in IKEA i stan, den i Gallerian.

Bjäbbhundar kan jag lätt vara utan, kan vara utan de flesta hundar förresten, hehe.

Ha en trevlig helg!!

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Storm har det varit här med, tycker det är lite läskigt. Jag gillar inte att oroa mig för vad som kan hända.

Åke sa...

Jag är beredd att hålla med om att det är inte bara hundarna det är bara fel på. Jag antar du inte missat programmet om Cesar hunduppfostran någon gång...