torsdag 26 oktober 2023

Tråktorsdag (med potential)

Den gulliga säljaren Benjamin med mina jeans och dockan KalleLina.

Expediten Lovisa med den vackra och "höstiga" välkomstbuketten.

Unisex it is - Skyltdockan KalleLina;-)

Ni som följt mig ett tag vet att gråväder med regn gör mig deprimerad, och det är ju tråkigt. Alltså försöker jag ganska så framgångsrikt motverka depressionen. Täby Centrum som ligger bara några hundra meter bort är ett fantastiskt ställe att bota nedstämdhet. Jag lovar och lägger upp bildbevis:-) 

Jeansbolaget slog upp portarna idag
I min Skyltsöndag den 14 oktober berättade jag att jag villhöver ett par jeans och fotade en skylt som förkunnade att den nya butiken Jeansbolaget skulle öppna sina portar idag. Perfekt tajming:-) Då jag inte orkar med att prova kläder tog jag helt enkelt med mig mina älsklingsjeans som ”riktmärke”.
 

Medhavda jeans
Ett ”hjärtligt välkommen” var det första jag hörde. La speciellt märke till hälsningen då den kom ur munnen på en långhårig kille med stark skånsk brytning och en massa tatueringar på armarna. Jag tog mina jeans ur kassen och bad att få se några ”kusiner”. Killen tyckte att det var väldigt smart att ta med sig en ”förlaga” istället för att prova.

LEE Marion
Hela köpet tog knappt fem minuter. Två par LEE Marion jeans fick följa med mig hem, då Jeansbolaget hade 20 procent rabatt under öppningsdagen. Tack!!! Jeansen passade perfekt (såklart):-).

Benjamin, Lovisa och KalleLina
När jag frågade om jag fick fota skyltdockan frågade den sympatiska försäljaren som hette Benjamin om han också fick vara med på bild. Det har då aldrig hänt mig förut att någon ”frivilligt” vill bli fotad. När jag ville ta kort på den fina ”välkomstbuketten” tyckte expediten Lovisa att hon minsann också ville vara med i bloggen. Skyltdockan heter förresten KalleLina.

Specialare
Nu tror jag inte att det är många i min ålder som besöker en sådan jeansbutik, men jag kan försäkra er att det var en fröjd att bli ”omhändertagen" av Benjamin och Lovisa. De berättade att de även har specialstorlekar i butiken för extra långa/korta och extra kraftiga/smala personer samt att de erbjuder lite mera ”exklusiva” märken. Bra att veta! Butiken har helt klart potential:-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

13 kommentarer:

nalta norrland sa...

Bra service och riktiga linslusar 😜
Skoj Du slog till på två par jeans, är de samma lika eller skiljer de sig åt på nått vis?
Nystartade butiker är ett friskhetstecken.
Förhoppningsvis blir det inte platt fall 😅 men klädbutik i Täby är kanske ett säker investering. Var det bara jeans?

Det blev två blogginlägg idag… ett tråkigt och en skylttorsdag 😜
http://naltax2.blogspot.com/?m=1

LillaSyster sa...

Hittar man sköna jeans så är det lika bra att slå till på minst två par. Bra jobbat BP!
Vädret är allt annat än kul, var ute i trädgården efter jobbet i lätt duggregn och klippte ner pioner. Men när Busan sa ifrån på skarpen med sitt jamande så gick vi in. Klok katt =)
Ha en fin kväll!

femfemman sa...

Jag använder nästan bara jeans. Eller kjol/klänning. "Finbyxor" avskyr jag! Kapp Ahl har bra jeans för en XL-tant. Liksom favoritmärket, House of Lola. Finns en affär i Ulricehamn, som är bra på jeans också.
Men ungdomsbutiken Lager 157, där tror jag inte att det finns jeans i min storlek.
God kväll

Geddfish ♥ sa...

BP vågar, hon vågar be om foton på kreti och pleti 😂 så himla gulligt att de ställde upp! De såg ju fantastiskt trevliga ut!
Fint att du fick dig två par jeans! Jag älskar också att köpa jeans men det skvallrar också garderoben om, jag har mååånga plus alla finbyxor. Och kavajer.
När jag flyttade till Lidköping 1999 fanns här ett Jeanslager. Numera sen några år är det Rydéns med kända märken och väldigt mycket fint i dam och barn också, inte bara herr.

Ditte sa...

Vad trevligt! Och ett så fint mottagande.
Tack för tipset! Ska nog ta med mig ett par av mina favoritjeans och ta en tur hit.
Har haft Lee i olika omgångar och just nu är Esprit en favorit men påminner om de du köpt-
Härlig säljare och det betyder ju mycket.
Kul också med Kalle- Lina.
Och du, absolut ingen tråkig torsdag.
Ja, förutom vädret.

Susjos sa...

Ingen tråktorsdag för dej inte, två par nya jeans och fantastisk service, så himla kul att de ville vara med på bild också!
Visst är det bra att bo nära en stor galleria när vädret är grått och kallt!
Ha en fin kväll!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Ett utmärkt sätt att motverka depression är att gå på galleria och att köpa jeans. Jag köpte också jeans åt mig igår...ska köpa ett par till, är nöjd som bara den.
Ha det gott BP!

KajsaLisa sa...

Du är grym på att spontanfota människor, tack för länken

Anki sa...

Vilken härlig butik och vilken fin service ... och bara det att de ville vara med på bild ... bra jobbat av dig!
Skrattade lite åt provdockans namn, KalleLina. Jag har ju Calle och Lina = barnbarnens föräldrar :)

Hanneles bokparadis sa...

besökte jeansbutik senast med tonåringen

christian sa...

Så kul med bra service, då betalar man gärna lite extra. Jag kan hålla med om att det var smart att ta med ett par brallor hemifrån, ska tänka på det, fast.....det är så många olika modeller så jag behöver nog prova i alla fall.
Trevligt att personalen ville vara med på bild å blogg, men så ser de ju väldigt trevliga å glada ut också...

Trevlig helg!

Annika sa...

Härligt BP!
Kul med ny butik och därtill trevliga säljare. Servise är a och o!
Om du bara visste vad jag släpat på skyltdockor, haft isär dem, klätt dem, stajlat dem!
Jobbade ju som dekoratör här innan jag fick barn. Ett roligt jobb kan jag säga.
Tycker förstås att de ska klä Kallelina ;.) )lDet är min dotters smeknamn, by the way, haha.
Gillar inte att se nakna skyltdockor (yrkesskada) det ser lite hafsigt ut liksom, hehe.
SÅÅÅ kul att personalen ställde upp på bild också.
Ha en jättefin helg!!

Carita Liljendahl sa...

Vad härligt att de båda ställde upp på bild. En snygg kille!
Många springer ju tyvärr undan då de ser en kamera eller är rädda för att inte veta var bilden går ut - klokt i och för sig, men lite trist också.