måndag 23 oktober 2023

Glad måndag

Postnord Sundsvall, då kan det bara vara en försändelse från bloggkompisen Åke. Sedan visste jag inte att blåbär är röda. Gillar poststämpeln skarpt:-)



Kan verkligen tacka Åke för att det blir en glad måndag idag och inte en riktig tråkig och deprimerande sådan. Anledningen är ett brev på posten av bloggkompisen. 

Gissningstävling - haspelrulle
Det är ett tag sedan jag och några bloggare till deltog i Åkes gissningstävling. Vi som lyckades gissa rätt skulle få en trisslott. Jätteroligt! För några veckor sedan diskuterade LillaSyster och jag vinsten och undrade om Åke kanske hade glömt bort det hela.
 

Trevlig sommar
Så jag skrattade när jag öppnade kuvertet och såg trisslotten som önskade mig en trevlig sommar. Välbehövligt kan jag säga, då jag redan nu tröttnat på allt grått, mörkt och kallt. Har inte skrapat en trisslott på decennier, så det var riktigt skoj. Det blev ingen vinst för mig. Men det gör inget. Tycker det är så himla gulligt att Åke orkade skicka oss vinsterna trots alla motgångar och besök på "plåsterkåken" han haft både under våren och sommaren. Tusen tack Åke:-)
 

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

13 kommentarer:

nalta norrland sa...

Tror Dina blåbär är mer lingon 😅
Så roligt att Du fick skrapa en triss Du vet plötsligt händer det…
Huvudvärk och mår skit efter dagens begivenheter så nu blir det vila i soffan så att jag orkar ta mig upp i sovrummet och sova sova 😴 💤
🤗

Ditte sa...

Grattis! Vad roligt! Hade helt missat denna tävling. Men å andra sidan tittar jag inte in så ofta till Åke.
Din triss såg ju lovande ut. Skrapade du även runda , blå, cirkeln. Extrachansen. Antagligen ...

Och visst var det trevligt med lite sommarkänsla- Väldigt rart och omtänksamt av Åke.
Fint med en extra glad måndag.

Susjos sa...

Så underbart av Åke! Glöm inte att skrapa den blå extrachansen!
Ha en fin glad måndagkväll!
KRAM

Geddfish ♥ sa...

Det var ju verkligen något att bli glad och överraskad av! Så himla snällt av Åke!
Kanske har du en chans till om du skrapar den blå runda där?
Du får så mycket i Blogglandia snälla bloggisar!! 💖

femfemman sa...

Så många fina människor du har band dina vänner! Och så har du mej... som inte bidrar ett dugg. Är lite dålig på att ta hand om mina medmänniskor, iaf de som nått vuxen ålder.
Lite spännande är det med skraplotter. Brukar beställa från cancerfondrns rikslotteri. Där vinner man småvinster ganska ofta.

God kväll!

Paula sa...

Åke är en man som står vid sitt ord, han sa väl inte exakt när vinsterna skulle delas ut...och jag håller med om att h an haft fullt upp med annat mindre angenämt

Klimakteriehäxan sa...

Det händer att jag slår till på en trisslott, någon gång om året eller så. Om det lönat sig? Icke.

Åke sa...

Vad roligt att brevet damp ned just på en måndag :) Ni var 5 st som prickade rätt i min lilla tävling. Alla brev skrevs och tre stycken hade jag ingen adress till, så jag jag väntade in dem allas. Men en väntade och väntade jag på… de stod där i hallen på en skänk frankerade och allt. Tillslut överlämnade jag nr 1 vid en träff med en massa objektiv vi skulle test på hennes nya kamera. Och tre lade jag på postlådan Så nu ståe ett fortfarande kvar utan att vara namngett och adresserat Tråkigt att det inte blev någon vinst bara.

Anki sa...

Grattis till trisslotten! En bra måndag!
Ha nu en bra tisdag!

Annika sa...

En bra måndag när något så trevligt dimper ner i brevlådan.
Bloggvärlden alltså, den äger!!
Hoppas din tisdag är minst lika bra!!

christian sa...

Så kul....det var en synnerligen glad måndag vill jag lova....

Guldkryckan sa...

En trisslott är ju inte fel alls, än så länge har inte turen utfallit men någon gång så kanske det händer. ;)

Ha en fin afton Bp.

KajsaLisa sa...

Haha, du får skrapa långsamt och njuta. Lade upp en försenad GladMåndag idag.