torsdag 5 oktober 2023

Tråktorsdag



I nöd och i lust. Tycker bilden är så varm, full av kärlek och tillit.


Egentligen var det ingen tråkig torsdag, bortsett från att inte ens jag kan blunda längre för höstens ankomst. Trots att de flesta träd fortfarande inte tappat ett enda löv än. Men jag hittade några riktigt tråkiga ”motiv” under mitt besök hos Aktiv Rehab i Bergshamra. Det var ett återbesök efter jag fått Hugo i juli. Här finns mer om Hugo.

Ingenting att klaga över
Kan lugnt säga att jag känner mig väldigt frisk och extremt rörlig i jämförelse med andra personer. När jag ser kvinnor och män - både yngre och äldre än jag - som sitter i rullstol med amputerade ben med och utan proteser. Till exempel. Då vet jag att ett ryggelände är absolut ingenting att gnälla över. 

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Bra Du känner Dig pigg och frisk ❣️
Blev det något nytt eller ska Du fortsätta som tidigare, hur går det med Din träning?
Nu 18.45 börjar Gör om Dig, programmet jag och Gerd ser.
🤗

femfemman sa...

Allting är relativt! Bra att få distans till sina egna krämpor ibland. Fint höstväder idag.God kväll!

Guldkryckan sa...

Man har det ju bra i jämförelse med många andra, eller som min gamla vän sa, "så länge man kan utföra sina "behov" på ett naturligt sätt så ska man vara nöjd".

Ha det nu bäst Bp och hälsa Hugo. ;)

Ditte sa...

Fina och varma bilder som berör. Fint med ett återbesök och visst är det även en fin känsla att vi ändå kan vara så rörliga som vi är- INte dumt alls.
(Vad gäller "Hugo" så är det igenkännande.)
Visst är det lite höst nu. Instämmer men jag håller hårt solens värmande strålar när de är framme. Antar att du gör detsamma.

LillaSyster sa...

Bra att du känner dig pigg och fräsch - trots att ryggen krånglar.

Paula sa...

Det finns alltid de som har det värre, det är en bra påminnelse, men betyder inte att man inte skulle ha rätt att tycka lite synd om sig själv ibland också, för de finns ju dom som har det mycket bättre också, o är fullt friska! Så allt är ju relativt här i världen.
Jag hoppas Hugo funkar och ni har blivit goda vänner?
Kan också meddela att i skrivande stund är det snudd på frost här, en plusgrad ute! Blir premiär för mössa på sista kissrundan

Klimakteriehäxan sa...

Nä man får vara tacksam att man kan gå för egen maskin. Väldigt tacksam.

KajsaLisa sa...

Kan hålla med dig där, herregud du är ju grym på att smygfota. Den sista bilden blev otroligt bra, så mycket känsla i den.

Susjos sa...

Hoppas så att din Hugo hjälper dej, var tvungen att kolla in din länk, minns inte hur Hugo såg ut, men nu vet jag!
Visst är man glad att man mår så bra som man gör, men ett ryggelände är inte alltid kul!
Vädret ja, ikväll var det riktigt kallt när vi skulle ta oss hem, passade perfekt med en taxi hem från Belgobaren!
Ha det fint!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Det sprider en tacksamhet när man jämför sig med hur andra har det värre. Dock är man såklart mitt uppi sitt eget bekymmer, det går inte att undvika.
En tacksamhet också att man fö mår så bra!

christian sa...

Verkligen en mycket hjärtevarm bild på kärlek....

Stefan sa...

Kan man hävda att en bild är både härlig och sorglig på samma gång, så passar bild två in i den beskrivningen.