lördag 21 oktober 2023

Bokmärke och Gran Canaria


Idag kan jag inte låta bli att lägga upp ett speciellt fejk-bokmärke som jag fått i ett mejl av LillaSyster. Varför speciellt undrar ni kanske. Jo, för det första såg jag Åkes bidrag till ”Färgsprakande” igår. Där presenterade han utsikten från kusinens lägenhet på Gran Canaria. Termometern visade 34,7 grader.

Patalavaca
För det andra vet jag att även LillaSyster brukar tillbringa några veckor på Gran Canaria ungefär vid den här tiden på året. Hennes vistelseort ligger i stort sett granne med Patalavaca, där Åkes kusin bor. Ja då slog det mig att jag kanske borde förflytta mig dit jag med – i tankarna alltså. Och då såg jag LillaSysters bokmärke i mappen. Tusen tack LillaSyster:-)

Lax-linjen
Fejk-bokmärket är en biljett till en båt på Líneas Salmón, lax-linjen alltså. Glasbottenbåtarna , ägnar sig dock inte åt laxfiske utan utlovar ett rikt fiskeliv under vattnet samt delfinskådning -  om man har tur vill säga.

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Jag håller på att längta ihjäl mig till sol, ljus och värme.
Höstrusk är inte min melodi.

Ditte sa...

Skönt med tankar på lite värme och Gran Canaria så bokmärker passade perfekt.
Just Patalavaca besökte jag första gången när vi var till Puerto Rico på Gran Canaria i början av 1970-talet. Då fanns ett hotell där och fyra i Puerto Rico. Alla vid havet. Inga hotell som klättrade uppåt.
Blir nog en vända för oss oskså vad det lider.
Just de här glasbottenbåtarna kan vara lite kul att hänga med och ofta kan bra snorkling erbjudas.

nalta norrland sa...

Nix, idag blev det inget bokmärke eller hoppa på tåget 🚂 Det blev något helt annat 😥
Så kul med olika fejk bokmärken från olika håll och kanter 😃
🤗

Hanneles bokparadis sa...

har aldrig varit på Gran Canaria, åt frukost ute på altanen idag, småregnigt och +3°C

Guldkryckan sa...

Gran canaria är ju ofta ett säkert kort för avkoppling och goda drinkar, ett av mina favoritresmål även om det tar fem timmar att flyga dit.

Ha det nu jättefint Bp.

Geddfish ♥ sa...

Jag älskar Kanarieöarna och då menar jag alla öarna! Tror min Sigge och jag hann med alla. Favoriterna var Gran Canaria och Teneriffa. Var en gång med Sarah till Puerto Rico.
Drömma går ju alltid.

Susjos sa...

Jag njuter av ditt bokmärke! Det bästa är att jag snart befinner mej där också! Inte helt fel nu när jag hör hur det regnar ute i ett nattsvart Solna!
Ha en fin kväll!
Kram!

Klimakteriehäxan sa...

34,7 är för varmt. Ändå vill jag gärna ta en sväng ...

Anki sa...

Vilket härligt fejkbokmärke!

Svar: Charlie och jag bar trädgårdsmöbler bl.a. Ludvig och jag plockade skräp och trasiga leksaker …
Jag vet att Charlie och Lina skulle titta på matchen … det har jag hört i flera dagar nu 🙂

Åke sa...

Aha det är halloween snart... Ica som alla andra affärer säljer allt bara för att dra in slanten. Nu bryr jag mig inte om vad som ligger på deras hyllor, jag går på mina teknikaffärer jag :) Men jag ser ju att några barn står deär och planerar, det kan man ju inte ta ur dem. Kul skyltat BP, bra att du har koll :)