tisdag 10 september 2019

Weekly photo challenge: Vecka 37 – ”Spegel”

Den här veckan är det ”spegel” som gäller. Precis som många andra deltagare har jag valt olika speglingar som jag plockat fram ur arkivet. Det kan till och med hända att ni har sett dem på bloggen förut, men jag kan ju alltid hoppas på att ni har glömt dom;-) Men den första bilden är faktiskt ett dagsfärskt bidrag.

Gym

Hade världens tur att det knappt fanns några personer som tränade på gymmet, annars hade jag nog inte vågat fota. Här ser ni alltså en bautastor spegel. Har aldrig förstått det där med speglar på träningsanläggningar. Hur roligt kan det vara att titta på sig själv när svetten rinner och man är röd som en tomat i ansiktet av ansträngning.

Nu börjar det roliga:-)

En spegelvägg på Scandic Victoria Tower vid Kistamässan. Hur läckert och surrealistiskt som helst enligt mig.


En spegelbank vattenyta med härliga speglingar mitt i Stockholm.


Aula Medica vid Karolinska Institutet. Kolla speglingarna i "spegelfönstren"!

Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera speglar hittar ni här.

PS. Om ni undrar om jag tränat på gymmet idag så är svaret nej. Har varit hos akupunktören för ryggeländet. DS.

24 kommentarer:

Klara Ovidia sa...

Speglat o klart!
Gillar sista bilden speciellt :-)

Guldkryckan sa...

Speglingarna i vattenytan där gillade jag mest...jag och vatten du vet...fint förutom när det kommer uppifrån ;)
Har också förundrats över alla dessa som står och ser sig själv i speglar medan de tränar...kan väl knappast vara det ultimata om man frågar mig.
Fast jag har ju aldrig tränat så vad vet jag om det? ;)

Ha det fint nu Bp

Geddfish ♥ sa...

Jag har då aldrig speglat mig själv när jag har tränat. Men kanske jag kan förstå de som bytt livsstil med att gå ned i vikt och träna sig till en bättre form. De finner nog en motivation i detta.

Håller med om spegelväggen vid Kistamässan. Läcker!
Fast snyggast är vattenspeglingen.
Aula Medica, där kommer att finnas en konferens Spetspatienter framöver, vet jag. Hade jag bott närmare, så kanske... för speglingarnas skull, då.

nalta norrland sa...

Tror faktiskt att vissa övningar kan förbättras av spegling 🤔 i alla fall då det gäller rehabträning för att man ska kunna se sin hållning etc
Speglingar i vatten tillhör min absoluta favorit 👌

Ditte sa...

Verkligt läckra speglingar!
Vad gäller spegel på gym har jag inte heller riktigt förstått vitsen men kanske är det för att man ska se till att övningarna utförs på rätt sätt.
Jag kan inte välja någon favorit för alla bilderna har sina speciella speglingar.
Verkligen ett spännande och härligt bidrag.

Susjos sa...

Vilka snygga foton med fantastiska speglingar! Ja, speglar på gymmet är nog till för att se att man gör övningarna rätt. Kistamässans speglingar var ju häftiga, liksom den vid KI. Speglingar i vatten är ju alltid så fantastiska!

Svar: JA, vi hoppas Spanien vinner ESC, så vi får åka till Barcelona, haha!!!

Klimakteriehäxan sa...

Väldigt fina speglar! Mina är betydligt mindre ...

Ama de casa sa...

Läckra speglingar! Men jag blev lite besviken att du inte tränade på gymmet... Be Susjos om hjälp för tusan halkar!

Snygg tolkning även utan egen ansträngning ;-)

Anki sa...

WOW BP! Vilka läckra speglingar! Snyggt!

Anni sa...

Men vilka toppenbilder! Tänk att du till och med kikade in på ett gym för att få ett foto! :-)
Gillar verkligen ditt foto från Kista, fantastisk effekt på den speglingen.

Violen sa...

Kanonsnyggt! Läckra toppenbilder genomgående! De här bilderna tål att ses flera gånger så det gör inget om du har visat dem tidigare.

byblixtra sa...

Speglar på gym är inte roliga men tror att man ska ha dem till att se att man gör övningarna rätt, sen ser ju lokalen större ut också.

Gillar speglingen på spegelväggen. Det hade varit häftigt om man byggt ett sånt hus som syns i spegeln. ;-)

Väldigt fin spegling i vattnet.

Läcker fasad på Aula Medica.

Emma, Sol som sol? sa...

Det var verkligen olika speglingar du fick med! Riktigt läckra bilder!

Om speglar i en träningssal: att kunna se hur man gör en övning eller rörelse är jätteviktigt. Man kan tycka att man gör rätt men när man sedan själv får se så förstår man bättre. Jobbigt i början men man vänjer sig (i alla fall gjorde jag det när jag dansade). Ansiktet är inte det man ser utan hållningen, vinklingen av en hand eller fot, man ser alla de andra och ser vad som inte stämmer, vad som fungerar.

Stare Ström sa...

Läckra speglingar!
svar: Undre bilden är tagen ståendes på en sandstrand!

"LillaSyster" sa...

Spegelblankt vatten =) Så fin den bilden är!
Varför man speglar sig då man tränar....för att se att man utför övningen korrekt, att både höger och vänstersida når lika långt när man jobbar tex. med armarna utåt. Du tror att du lyfter skrotet lika högt, men spegeln talar genast om för dig att du är svagare på ena sidan. Du ha en bra kväll Snygg och rolig tolkning =)

Musikanta sa...

Jättehärliga spegelbilder!
Ingrid

Paula sa...

Jättesnygga speglingar, säger som du, varför speglar på gym, så det fotot gillade jag minst. Bland de övriga kan jag inte bestämma rangordning, var och ett är så snyggt på sitt sätt! Inga tråkiga speglar här inte...

KajsaLisa sa...

Börjar med sista bilden, som du vet älskar jag också sneda fasader mot en blå himmel. Grattis du är nog den första som lyckats ge skattebetalarna valuta för skandalbygget.
Speglingen vid Kistamässan var grym., sen undrar jag har du börjat på gym? Jag skall böra jag med, det går att vända ryggen mot eller blunda första halvåret :)

Helén sa...

Mycket coola bilder på speglingar, väggen på Scandic ger speglingar som ser ut som ett konstverk. Speglar på gym använder man för att se så att man utför övningarna rätt.

Äventyret framtiden sa...

Fina speglingar i alla bilder. Bilder som för min del kräver lite extra tid att utforska. Spännande. Tack för dem!

Annette sa...

Fina foton! Så läckert!

Apropå gymmets speglar är det många som ääälskar dem kan jag berätta... Några killar i tjugoårsåldern på gymmet där jag tränar brukar ta plats framför spegelväggen, dra upp sina tröjor och vrida och vända sig hit och dit samtidigt som de spänner magmusklerna. Jag vet oftast inte om jag skall skratta eller gråta när jag ser dem :) Och sedan brukar jag tänka som den tant jag väl är, att kom igen när ni är + 50, i tjugoårsåldern är det väl ingen konst!

Susanne ❤️ sa...

Underbara spegelbilder, så härligt olika och ändå speglar alla samma sak
KRAM

Vilt og vakkert sa...

Heisann, supre svar på ukas utfordring, ikke bare ett, men alle er jo toppers! Godt jobba, applaus til deg ;:OD)
Mitt bidrag neste uke, jeg er bortreist: https://viltogvakkert.blogspot.com/2019/09/dosa.html

SigridfraEnget sa...

Superfina tolkningar. Jag gillar bild 2 jättegott!