söndag 29 september 2019

Skyltsöndag #229

Den här veckans skyltskörd är jag riktigt nöjd med. Konstigt nog kom den till först i slutet av veckan. Å ni – tusen tack för att ni är med i Skyltsöndag med era fantastiska bidrag från alla världens hörn (och hav). Det är alltid så himla roligt att kolla era skyltar och vad ni fastnar för. Så olika bidrag och inriktningar – WOW säger jag bara. Hoppas ni tycker om mina bidrag. Enjoy!


Ja, Halloween-skyltningen har pågått i några veckor nu. Tycker att den här skylten hos Bülow är ovanligt kreativ.


Den här skylten i butiken Normal tyckte jag var rolig och fyndig. Fick mig ett gott skratt när jag tittade upp:-)


Förutom att jag är trött på rosa, så har jag ledsnat totalt på allt som är ”äkta” - smör till exempel och nu mat generellt. Undrar om det finns oäkta mat utanför Paradiset? I så fall har jag ätit det i hela mitt liv;-)


Veckans höjdare 1: Dom här ”Safety buds” som ser ut som nåt helt annat (om man har fantasi alltså) har jag aldrig sett förut. Är det typ tops för barns öron?


Veckans höjdare 2: WOW!!! Hos Flying Tiger får jag en "tepotte" och en PC för bara hundra kronor. Taget! Här bryr jag mig inte ens om särskrivningen;-)


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

19 kommentarer:

Mösstanten sa...

Skeletten på rutan - det var bra skyltning. Så de börjar redan Halloweenskylta. Jag måste kolla upp när det är Halloween egentligen.
http://mosstanten.se/2019/september/skyltsondag-6-zenits-margarin-2.html

anemonen sa...

Alltså Bulows skyltning är toppen precis som deras lakrits som jag älskar. smaskelismask. Fyndigt av Normal att de vädjar om stängd dörr för dryckerna där. Mycket idag är som du säger så uttjatat om att det är äkta så jag reagerar inte ens längre. Så har du idag fått med tuttar i parti och minut. Bra jobbat där. :D Sedan har du gått och blivit en redier smålänning ju...... Fantastiskt rolig och fyndig skyltning som vanligt. Jag deltar den här veckan, men har haft så mycket annat att stå i så jag har inte hunnit sitta vid datorn ens. Men hoppas det blir ändring på det i höst. Trevlig vecka.

Emma, Sol som sol? sa...

Haha, du borde gå in och fråga vad det är för märke på pc:n!

Det trista är att butikspersonal brukar vara så tråkiga och bli sura när man påpekar fel även om det blir riktigt kul. För massor med år sedan sålde de champinjomner (jo, det stod så) för 19:90/st. Jag tyckte det var lite dyrt ...
Jo, jag har ju visat den kom jag på. Min tredje skyltsöndag så det var länge sedan:
https://solsomsol.blogspot.com/2016/03/skyltsondag-nr-3.html

Geddfish ♥ sa...

Jag gillar affären Normal. Iaf deras skyltar. Så normala, eller inte.
Äkta. Där har jag också tråkats ut. För vad är skillnaden mellan smör och äkta smör? Inte säljer nån oäkta smör?
De där bomullsgrejerna till barn, har ingen aning???
Och tekannan, haha.
Toppenskyltat.

Guldkryckan sa...

Halloween? Redan???
Hörde nåt om det på kneget för ett tag sedan förstås...något om förbud för att klä ut sig på skolan.
Fast nu infaller väl Halloween under höstlovet så då är vi bara vuxna där...jag som nästan sett fram emot att klä ut mig till Barbapappa eller så...stackars mina kollegor ;)

Äkta ja...hur menar de där?

Ha det bäst nu Bp.

Ama de casa sa...

Haha! Jag tror inte ett dugg på att du har tröttnat på rosa :-D Maten i paradiset? Det torde ha varit äpplen va? Ifall man nu inte gillar stekt orm ;-)

Jag har sett såna där tops för barn. Kanske lite onödigt inköp? Ja, den där "klumpen" gör ju att man inte kommer in i örat och då kan man väl lika gärna låta bli? (Jo, jag vet att man inte ska stoppa in saker i öronen som är mindre än en armbåge... ;-) ).

Vilket bra pris på en PC! Åsså får man en tekanna på köpet också. Du slog väl till? ;-)

byblixtra sa...

En härlig blandning! Kul skyltning med dansande skelett.
All mat som säljs i butikerna borde vara äkta.

Alltså, tekanna och muggen är min favorit! :-)

Paula sa...

haha, jag vill också ha en pc med tekanna. Dricker inte te men det gör ju inget...man kan säkert ha en blomma i den! Vad säger du? Är du trött på hållbar mat? Jag är trött på dyr mat...som åker runt hela världen innan den landar i våra affärer.
Bebisgrunkan ger jag mig inte på att ens gissa! Benranglena gillar jag framför allt dem med instrumenten. Däremot har jag inget intresse av Halloween. Julskyltningen har redan börjat i Dalarna...suck
Jättefina skyltar har du hittat! I did enjoy!

KajsaLisa sa...

Paradiset, säkrast att äta där ifall all mat utanför är kopior i plast :)
Safety buds en produkt som generationer av babysar klarat sig utan, hur överlevde dom
Finns det inga teserviser för oss med Mac, lite orättvist faktiskt.
Länkar upp dig nu.

Ditte sa...

Jättebra skyltar! Och visst uppskattar jag dina skyltar!Mycket!

"Halloween" i Sverige begriper jag mig inte på. Varför ska vi ha det? Affärsjippo och för att butikerna ska få sälja. Men var är vitsen här? Jag har firat det i USA några gånger och det har varit riktigt trevligt. Där- Men skeletten här var kreativa, absolut.
Normals skylt är rolig. Och särskilt med tanke på butikens namn.
Undrar också vad äkta mat är- Kan jag köpa en äkta strömming? Un
drar hur en oäkta ser ut. Kanske en torsk.
Baby "budsen" kan nog användas till lite av varje men med den här formen är det ju inte så stor risk att man petar in för mycket av spetsen i vare sig öra eller navel. Men med kreativ fantasi kan de lätt påminna om annat.
Ja, tack - gärna en tekanna med pc.

Susjos sa...

Snyggt skyltat BP! Å nej, har de redan börjat skyltat inför Hallowen, ingen helg jag gillar precis, men benranglen var fina!
Rosa skylt med rött hjärta, snyggt tycker i alla fall jag ( och Ama hihi)

Topsen för barn ser ju ut som något annat om fantasin skenar iväg, haha!!
Tekannan med pc var ju för söt, om man dricker te ;-)

Kram på söndagskvällen från en väldigt trött Susjos!

Äventyret framtiden sa...

Ja, något benrangel är jag i alla fall inte men så ska jag inte hänga varken här eller där när det blir Halloween. "Dina" benrangel är en riktigt kul skyltning!
Otroligt att vi snart är där igen, Halloween med pumpor och spöken och skelett förstås.

Tepotten är ju ett fynd om något!
Om jag inte redan hade så skulle jag gärna haft den :)

Tack för trevlig skyltning!
Ha en fin vecka!

Klimakteriehäxan sa...

Är inte entusiastisk över Halloween-skyltning, inte över skelett och dödskallar ö h t. Men de går ju inte att undvika. Inte vet jag om maten jag äter kan kallas äkta heller, fast den är oftast rätt god! Det där med tekanna och kopp som hänger ihop, jag gillar den idén. Min variant funkar så att koppen värms upp medan teet står och drar, för kannan passar precis inuti koppen. Katjing!

Anki sa...

Så klart är du nöjd med veckans skyltar - fattas bara! De är ju kanon! Som alltid!
Tekanna och PC - att du inte slog till - ett oslagbart pris!

nalta norrland sa...

Det är ju nån vecka sen jag skyltade med Halloween, å ändå är det typ fyra veckor kvar... halloween brukar infalla samtidigt som höstlovet v 44 så därför har jag koll :)
Men Din Halloween skyltning var ju lite kul ändå...

Tops? Aldrig sett nått liknande...

Jag tar gärna en tekanna ihop med pc :D

Din skyltning var ju bättre än bäst.

Ha en fin måndag... nu ska jag återvända till sängen.

"LillaSyster" sa...

Första bilden är ju bara bäst=)
Trött på rosa kan du inte vara nu i oktober - då det är rosabandet månad och vill du inte ha mer rosa i veckan så titta INTE in hos mig, för där är det alldeles förskräckligt rosa.

Anita Malta sa...

Halloween redan!! Ja, det var en väldigt kreativ skyltning. Klickade på länken eftersom jag aldrig hört talas om Bülow och såg en massa lakrits!! Spännande och svart :)

Sen fick jag klicka igen på nästa butik och deras koncept med normala varor till onormala priser låter som en strålande idé om nu priset är åt rätt håll. Skylten är kul även om jag nu inte fattar själva sammanhanget men det är ju helt normalt hos mig :)

Ja, vad är ÄKTA mat kan man verkligen fråga sig. Ett något udda intetsägande budskap men för mig är färgen helt ok.

Topsen ser onekligen inte ut som de jag brukade köpa. Ser lite klumpiga ut för ett litet barns öra och här räckte typiskt nog inte min fantasi särkilt långt.

Yes, den sista var verkligen en höjdare!! Hahaa.. om jag nu förstod det hela rätt :) :)

Christian sa...

Hahaha, vilken ljuvlig kavalkad! :)
Skeletterna är ju söta redigt!
Håller med vad gäller "äkta", har blivit ett modeord, tyvärr!
Å babyskylten ser jag inte heller vad det ska vara, men roligt är det :)
Tänk vilka fynd du kan göra (sista bilden) :)
P.S. Sorry att jag glömde länka igen :(

Åke sa...

Självklart en bra skyltning du bjuder upp med. Men skylten: Jag är unik kille tycker jag tar priset, som förresten skulle kunnat vara jag dels för att jag hatar drag, men vi är alla unika :) Så trevligt att vi äntligen hade samma musiksmak ;) Jo The Edge och Bono de kan de.