tisdag 11 juni 2013

Om man tittar ner…


… kan man hitta olika saker. Ovan bag för byggavfal till exempel – ”Think Pink”. Färgen är onekligen väldigt gångbar i år. Men varför kan man inte tänka lila, limegrön eller orange i stället? Javisst ja, det rimmar inte, men ändå;-) Jag menar kolla här. Det var grejer det när bagen hette Big Bag och var orange. (Fotot är knyckt från bigbag.se)



Å medan jag ändå är inne på temat bygge så titta på den här bilden. Nej, det är ingen specialutrusning för bergsklättrare utan säkerhetsselar och –hjälmar för byggjobbarna som är i full färd med att sätta upp ”klätterställningar” för takfönsterbyte i fastigheten där jag jobbar.



Nog om byggen nu. Maken och jag ska strax åka in till stan, äta middag och kolla Steve Earl på Nalen. Tack och lov att jag har iPhonen så att jag kan kolla hur det går i VM-kvalmatchen mellan Färöarna och Sverige;-)

18 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Jo..byggnadsställningar har de hos oss också just nu...några kommer hit o sätter upp eländet och plockar sedan ner det efter utfört arbete.
Sökte jobb på en sådan firma men då jag behövde nån slags licens för att arbeta på lite höjd så sprack det...är tydligen lite knepigt att få upp en sådan ställning antar jag..och ser man utrustningen där så förstår man ju ;)

PS: Man måste tydligen vara vig och ha styrka som en elefant för att jobba med sådant...där sprack det två ggr till. :)

Eva Trillian sa...

*S* Kul att de skriver BIG BAG på en big bag- så man vet att man ser vad man ser ;)

Della sa...

Överhuvudtaget behövs mer färg. Säger jag som sitter här i mina grå mysbyxor och svarta urtvättade t-shirt. :)

Margareta sa...

Think pink och då är det andra gången idag jag tänker rosa - har ju varit svårt allergisk mot den färgen under många år, men nu har det gått över och nu gillar jag den - kanske för att jag själv klär i just den som påsen.

Det där såg ut som ett "farligt" bygge. Blir förhoppningsvis inte så när sambo och pojkarna åker till ön i morgon för att påbörja vårt bygge.

Ja det gick väl bra i matchen, i alla fall när jag råkade kolla så.

Vilken härlig helkväll ni ska ha (haft) en helt vanlig måndagskväll.

Godnatt.

Marit Johansson sa...

Låter som du har en trevlig kväll framför dig.. eller kl är ju snart 23 så den kanske redan passerat, hoppas du hade kul!

Husbilen-Ellen sa...

Smarta arbetare som använder säkerhetsutrusningen. De har nog också bara ett liv att vara rädd om. en del tror ju att de tillhör kattdjuren med 9 liv. Elisabeth

Susjos sa...

Nu blev jag ju nyfiken på den där Steve nånting, va han bra? Min man kom hem från Friends Arena och var nöjd med kvällen ;-)

Olga T sa...

Big bag bilden gillar jag! Och kvalmatchen gick ju bra och det var väl det!

Olga T sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Olga T sa...

Här är det jag som skriver galet och raderar. Kul med färger! Gillar bagarna skarpt. Det var ju för väl att det gick bra i matchen. Hoppas ni hade en bra kväll!

Della sa...

Svar om oliverna:
Recension: Sådär... Förpackningarna såg trevligare ut än innehållet, som var lite söndermosat. Godast var oliverna med citron. Har ätit bättre.

Ama de casa sa...

Såna där grejer som på nedersta bilden, dom verkar inte ha kommit till Spanien ännu?
;-)

cat sa...

2-0 blev det väl :) Hoppas att middagen smakade gott. Kan du rekommendera en bra och inte snordyr restaurang nära Humlegården?

tender, love and care betyder tlc.

cat sa...

Tender loving care ska det vara.

Monica sa...

Håller med Big Bag är snyggare än Think Pink;-)
Bergsklättrarutrustningen klara jag mej utan håller mej till trappstegen med tre steg;-)
Ha en bra dag

cat sa...

Tack för tipsen. Vi är på en snabb studieresa tisdag-onsdag nästa vecka. Bor mycket riktigt på Anglais.

Eva Trillian sa...

Sv: Som svar på ditt svar på det här inlägget: Citat tar man till sig om man vill ;) OCH jag tycker att du får tro vad du vill :) och det får jag också! Det är ju så att jag lägger upp citat som jag själv tycker om, just för att de är fina för mig. Inte för att peka finger åt någon annan!
Lycka till med testet :) Lite fjantiga tycker jag ju att sådana tester är ;) men jag gör ett o annat då o då i alla fall ;)

llh sa...

Du är förstås jätteintresserad så jag vill bara meddela att jag kollade matchen, åtminstone delar ;)
Hela tiden undrade jag hur lilleputtlandet Färöarna med så liten folkmängd lyckades komma med men livet är fullt av mysterier...
PS Gillar verkligen säkerhetstänket i byggbranschen DS