söndag 2 juni 2013

Fototriss: Inramad

Hade ju lovat er igår att visa tre exempel på inramningar från Custom Bike Show i Norrtälje. Jag håller mitt löfte trots att det är fortfarande 23 grader på balkongen. Tack Norrtoppningar och resten av Sverige att ni delar mer er av några strålar till oss nollåttor.
Alla motorcyklar har ramar alltså är dom inramade. Det är så jag resonerar. Inramningen av självaste showen i Societetsparken var inte heller så dum, trots gråa, tjocka moln, men det är roligare att visa några motorcyklar tycker jag.

Spirit of Douglas

Makens favorit. Kolla på motorerna! De ligger brevid varandra i stället för att "stå upp".

Hoj med ångmotor

En riktig cool skapelse - en hoj med ångmotor. Vet inte om den går att köra, men om den gör det avundas jag inte föraren. Kolla sätet!

Showens fulaste hoj

Den här Honda Gold Wing måste nog vara den fulaste hojen som fanns i Norrtälje igår. Hur kan man våldta en fin touring hoj på detta sätt? Å nej, jag har ingenting emot dödsskallar och fina airbrush arbeten, men inte vill jag toura sittandes på en julgran;-) I bakgrunden ser ni också lite av inramningen för hela evenemanget. Allt från hjälmar till hamburgare såldes.

Fler inramade bidrag hittar ni hos Fototriss.

25 kommentarer:

Olga T sa...

Är inte ett dugg motorcykelintresserad och kan ingenting om dessa hojar, men mittersta hojen tilltalar mej. Gick den att köra? Hur lät den? Funderar över var man sitter....?

Guldkryckan sa...

En ångdriven hoj? Jösses...ja sjuttan...!

Gillar ju MC jag..fast helst gamla choppade saker..ja..nya också går bra..men..där jag bor kan man inte ha någonting ifred..ska jag ha en så får jag hyra en bur i garaget och jag orkar inte med att betala med min sista skjorta på kroppen varje månad bara för förvaringen ;)

Ev kan jag ha den i en polares garage..men då kan jag ju inte åka iväg när jag vill..ja...jösses va synd det är om mig ;)

Men att titta på hojjar kostar ju inget...prisa herren "asg".

Ha de gott.

Ama de casa sa...

Häftiga hojar!

Men hallå??? Det var faktiskt vi i Spanien som delade med oss av solen...
;-)

Stare Ström sa...

Helt klart inramade allihop! Den där ångdrivna saken får man nog vara fakir om man ska kunna sitta skönt där.

Linnéa sa...

Vilka läckra hojar och vilken läcker triss. Snacka om inramat, absolut. Hoj med ångmaskin, sanslöst! Snygg triss BP.

Ha en härlig vecka!

PS Har ute å åkt båt i flera timmar härligt.

Rantamor sa...

Var ju också å såg en massa 1043 motorcyklar den helgen jag var nere hos småkillarna Stormfjäll...
sen jobbar ju deras pappa på Northbike som motorcykelsäljare,
så jag har fått min dos av dom cyklarna omjasägerså....

Är inte just så intresserad men d är Rantafar, vi är som lite olika fast rätt lika på att vara olika också.....??

Så kul att du har haft varmt å soligt idag, försökte att vifta ned lite sol till dig eftersom jag hörde på din kommentar igår att du höll på att sura ihop.

Och idag länkade jag till din blogg, eftersom jag inte trodde att du å Rantafar höll på samma fotbollslag idag.

Tjingelingen på balkongen, lovar att inte vifta ned några mygg till dig, även fast vi har dom i massor....

Rantamor sa...

Men vilken arena dom byggt, sneglade på Rantafar som ser matchen England-Brasilien.....
D va värst ska rymma 200 tusen....

Axart sa...

Väldigt häftiga fordon!

AX

LissenTo sa...

Verkar som många vill sätta sin speciella touch på motorcyklarna. Därför måste det vara kul att gå på utställning.

Ja kom på kursen "att våga fråga". Finns några lediga platser :-)

Maria sa...

Vilken läcker triss!
Motorcyklar är läckra och snygga fordon...
Ha de gott!

Anders W sa...

TAck för titten på dessa underverk. Hoppas det kommer mera!

Margareta sa...

Din inramning om någon är verkligen att gå utanför ramarna om man säger som så och det mest kreativa jag sett idag. Synd att det inte var en tävling för då skulle du vunnit, om inte så vet jag inte vad jag ska tro om alla dessa tävlingar.

Jag tycker inte att sista cykeln är ful, däremot tycker jag aldrig om när saker och ting förvandlas till julgranar - det är fult.

Hoppas att solstrålarna och värmen som jag skickat ner från Norrtoppen stannar kvar hos dig, såg en mycket lovande prognos för oss ända till nästa söndag, hoppas, hoppas ...

Ha det bra och vi hade verkligen olika tolkningar p temat - kul.

Freja sa...

Hahaha, jag tycker den tredje var allra finast! Men den skulle ha varit svart och röd i stället...

SoF sa...

Vilka udda/unika exemplar du har hittat att fota - tror aldrig att jag har sett något liknande.

Härligt att höra att du har fått njuta av sol och värme idag. :)

Ha det gott!

Susjos sa...

Snygga hojar! Tycker trots allt att den sista var läcker :)

Della sa...

Tre praktexemplar! Bra att du tänker på oss som inte var där.

Beppan sa...

Inramat var det ja!

Häftiga skapelser. Men att köra dom... Inte så bekvämt vad gäller tvåan i alla fall. Och inte den första heller.

cat sa...

Jösses vilka fordon! Måste erkänna att jag inte skulle vilja sitta på någon av dem. Fast det fanns säkert en del läckra hojar där också :)

Jah Hollis sa...

Ja, vid en mc-show lär det knappast vara problem att hitta inramade motiv och du har ju lyckats hitta bra varianter. Den översta knarren är ju väldig stilig.
Uppe i Oskarshamn hade jag en gång en HD-knutte som granne. På hans bil satt en dekal där det stod: Jag äter hellre en burk mask än kör en japansk mc. :-)

KajsaLisa sa...

Oj, vilken härlig tolkning. Den första är absolut min favorit, inte så där biffig som många motorcyklar brukar vara. Liten och späd så man nästan får moderskänslor för den. Vackert.

Marit Johansson sa...

Hahaha... nä den var lite för mycket den motorcykeln, du är rolig!

Anni sa...

Vilket (i mina ögon) udda utflyktsmål! Och såklart superfyndigt till temat! Själv tycker jag kanske att den sista utspökade hojen har snyggast färg, men det är ju jag det.

Och med tanke på hur ofta jag tvättar mina fönster här hemma vore det inget problem med Grünewaldvillans - det regnar ju ordentligt lite då och då :-P

Elinore sa...

Vilka läckra motorcyklar! Snyggt trissat! :)

Pumita sa...

Ja, vi sneglar avundsjukt norrut och österut! Kanonväder i Finland med. MC-folket är nog ett släkte för sig. Kul att se bilder även om jag inte delar intresset. :)

Pialotta sa...

Men Gud så kul att se "dina" hojar som smälter in i sin inramning och miljö ... tack för det du BP :)