måndag 17 juni 2013

Walmart på galoppen

Har ni hört talas om Walmart, den amerikanska motsvarigheten till svenska Ullared och spanska Carrefour!? Om inte kolla de här roliga bilderna först – som uppvärmning liksom.
Om ni kollar bilderna nedan så förstår ni att jag slapp åka hela vägen till USA. Jag behövde inte ens åka till Ullared, som ju ligger långt från Stockholm. Det räckte med att besöka loppisen vid Galoppfältet i Täby igår. Mor och son som tagna ur ”Walmart Funnies”.
Vill gärna påpeka att kvinnan inte var från Stockholm, vilket ni säkert inte hade trott heller. Vill bara vara säker på att vi nollåttor inte får ett oförtjänt dåligt rykte. Hon var högljudd och pratade en väldigt konstig dialekt. Med hänsyn till alla mina fina och trogna läsare som finns i hela Sverige avstår jag från att avslöja var kvinnan kom ifrån. Kan bara säga som så att hon inte var från Skåne;-)

Kolla outfiten, håret och tillhörande hund.

Sonen med "modern" frisyr från 1980-talet. Kvinnan hade precis köpt Honda-jackan till sin son. Nej, jackan var inte tillverkad av skinn utan plast. Lägg även märke till kvinnans tatuering på armen.

Hoppas Ni gillar mina två helgbilder och får ett gott skratt. Fler helgfoton hittar ni hos Marit.





15 kommentarer:

Susanne sa...

OMG,Har sett något liknande på mitt första, enda och sista Ullaredbesök.

Eva Trillian sa...

It takes all sorts to make a world! ;)

Guldkryckan sa...

Walmart har man ju sett på tv, eller åtminstone hört om i olika tv-serier...själv gillar jag ju loppis..ja..tanken på det i alla fall..jag åker ju inte ens till Ullared och shopping är egentligen inte min grej alls.
Låter frugan sköta sådant..hon e bra på det och vet vad jag vill ha..bra det tycker jag. ;)

Ha en superb afton.

Guldkryckan sa...

PS: Om det inte gäller whiskey i Tyskland förstås..det kan jag stå ut med ;)

Freja sa...

Fast jag gillar tatueringen...

Rantamor sa...

Helt klart har hon haft lite fuktigt i garderoben, dom byxorna kanske va snyggare ifjol....eller ska vi säga för många år sen.
Men ändå reagerade jag mest på att du skrev att hon hade en hund ???
Anorextisk sådan kanske, eller så har hunden också varit instängd i samma garderob som byxan...

Lillkillen ser inte så lycklig ut över sin frisyr precis...eller så är han allmänt ledsen... =(

Svar: nej min syster och jag är inte direkt lika, hon är väldigt mycke mer ordentlig...och väldigt rädd att möta nya saker, medan jag bara ramlar in överallt och ställer till det..
Min morfar sa alltid att, syrran tänkte efter före och jag efteråt.
Så kan det nog vara

Tjingelingen från Rantamor.

Margareta sa...

Såg länken och förstod, tänker att man behöver inte fara till Ullared eller något annat shoppingcenter, det räcker med semestertider. =)

Kommer ihåg somrarna i Göteborg när pojkarna var små och Borås djurpark skulle besökas - där var de! Alla familjer med likadana träningsoveraller. Det här är bara osmakligt, hur tänker människor när de klär sig? Jag är ju inget modelejon och alla tycker kanske inte att jag kan klä mig, men osmakligt - tror inte det.

Hunden passar liksom inte ihop med det övriga.

Ps. Misstänker att det var min landsända då du skrev - inte från Skåne. =) Men jag lovar att alla härifrån klär sig inte så och nog skulle jag kunna fota ett och annat skräckexempel om jag tordes ta fram kameran vid sådana tillfällen.

Tror i alla fall att jag ska stanna till vid samma loppis som Rantamor gjorde på hemfärden -om den är kvar och tid finns när vi åker ner till Umeå på onsdag.

Ha det gott.

Peranders sa...

Jag noterar även kvinnans rumpa som är på väg att pösa över shortsen.

Kicki sa...

Haha jaa! Men är det benvärmare eller långa strumpor som hasats ner?!! Ullared håller jag mig ifrån så länge det går!!

Monica sa...

Haha vilken sexbomb, får åka till Roslagsstoppet och se om det är likadant där. En burk valium sedan vore jag redo för Ullared:-)
Ha en bra dag

PS Ja en sådan vovve får jag aldrig mer DS

Ama de casa sa...

Haha!!!

Både Carrefour och Walmart har jag besökt - men Ullared är fortfarande mitt drömresemål :-)

Anni sa...

Nämen såg du mig, utan att säga hej! Och fotade mig och lade ut mig på bloggen så där!


:-P

Om tycke och smak ska man inte diskutera. Undrar hur pappan till grabben ser ut ;-)

Pumita sa...

Det var då ett stiligt fruntimmer! Hon med golvmoppen, menar jag. ;) Fast jag måste protestera mot att du inte avslöjar dialekten. Brukar få skulden för en massa som andra finländare "har ställt till med" så jag har blivit klokare och tänker numera att man inte kan skämma ut ngn annan, bara sig själv. ;)

Marit Johansson sa...

Herregud man blir ju lite rädd..

Mona sa...

Milda makter! Kollade in dom förskräckliga bilderna från Walmart. Jag har blivit galen i att spela quiz med min smartphone och har för mig att jag nyligen lärde mig att Walmart är USA:s största arbetsgivare.

Jag ska inte kommentera motivet på första bilden, men jag tycker det är snyggt fångat av dig!