söndag 30 juni 2013

Fototriss: ”M som i…”







Här får ni fem ”M” på tre bilder. Makens riktiga mustasch (som nu är borta som tur är). Makens melonmustasch (han älskar melon). Och om ni tittar på bilden upp och ner så är melonen förbryllande lik en logotyp för en viss hamburgarkedja… tycker jag i alla fall;-)

Fler bidrag till ”M som i…” hittar ni hos Fototriss.
Helena tar sommarlov nu. Vill gärna passa på att tackar Helena för alla fina teman och tävlingar under året hittills. Önskar dig en fin, varm och solig semester!




32 kommentarer:

cat sa...

:) Snygga melon- och mustachbilder!

Macho var som tur var inte den hästen jag red. Han var nämligen rätt tuff och macho. Emmet var förvisso inte en liten push over på något sätt, men jag är glad att hon parade ihop mig med honom och inte Macho.

Hörni sa...

Hahaha, vilka härliga bilder! Jag älskar också vattenmelon och har precis satt i mig en massa. Elsa älskar det också. När jag kom ut från toa satt hon knaprade i sig kanterna som jag glömt framme. ;)

Maria sa...

Superläcker och härlig triss!
Ha en fin sommar!

Monica sa...

HAHA funderade först vad i hel...e är detta, men polletten trillade snart ner när jag tänkte det är ju en Beates triss.
Dagens bästa temalösning;-)))

Mias Mix sa...

Fyndigt och roligt! Hoppas du får en skön sommar!

Marit Johansson sa...

Jag nog ser jag den där välkända loggan :) din man verkar vara en härlig prick som ställer upp som modell, jag får onda ögat när jag riktar kameran mot min.. haha

Rantamor sa...

Hahaha..
så din "brittman" får inte ha mustasch det är väl snyggt ändå.
Att leka med trisstema M hade jag också tänkt men jag kom inte på något bra...
Vi har badat i Borgasjön idag...10-12 gradigt vatten , som att vinterbada typ,
Rantafar sa att så där måste det bara kännas att få en hjärnblödning...
Och vart tog den stygga lilla P.Nicklas vägen...ingen som vet , ingen som vet....
Men han kanske kryper fram innom kvällen.

Vi ska foliegrilla röding ikväll och det kommer att bli så mums att jag redan dreglar...

Tjingelingen från Rantamor å Far i fjällen....
Kul att du följer oss.
Imorron ska vi in till Dorotea, därför vi har snofsat upp oss lite...

Margareta sa...

Mustasch- och melonbilder - kuliga. =)

Funderade just på om jag skulle lägga upp några M och att fota mig själv hade varit enklast men så kul ska vi inte ha. =), eller? Men ... jag har u flera veckor på mig.

Jag är ingen melonare även om jag kan när det finns och om det serveras, men köpta faktiskt en eftersom alla andra på ICA Maxi i Haparanda gjorde det - 5 kronor styck. =) Får ta med den ut och fota men det blir väl inte riktigt lika bra som din, tror inte sambo ställer upp just nu och sedan har han ingen mustasch.

Eva Trillian sa...

Många M :) Tänk vad våra nära o kära ställer upp för oss fototokiga galningar ;))
Hoppas helgen varit fin!

anemonen sa...

Ha ha det var en rolig triss som fick mig att storle. Fler sådana och visst liknar melonen hamburgerbarens logga. Melon är gott och vattenmelonen är den enda melon jag kan äta. Svalkande och god är den. TACK för veckans höjdare.

Pumita sa...

Mjölkmustasch har man ju hört talas om men du ska alltid vara värst! ;) För jag kan inte tänka mig annat än att du har lett honom i frestelse. Vilka tokerier! =)

Axart sa...

hahaha, va roligt!
Sitter just nu och äter vattenmelon..

AX

Anita - Malta sa...

Jisses vilka närgångna bilder ! Vet inte riktigt vad jag ska tycka här. Hmmm...

anemonen sa...

Tack för fin kommentar. Jo det är sonen och han arbetar som fotojournalist så det är han som lär mig numera, men det var jag som fick hans slumrande ådra att vakna. Vi har trevligt när han ska lära mig att ställa in kameran så jag får ljuset rätt osv. Nu har jag en usel gammal kamera och önskar mig en ny. Han erbjöd mig sin gamla, och jag fick känna lite på den i helgen. Jag skall fundera lite för helt gratis får jag den inte :D Trevlig sommar

Unknown sa...

Haha, M som i makro kanske...? ;)
kul triss! Får önska en trevlig sommar!

KajsaLisa sa...

Kul annorlunda och fyndigt, vem vet kanske det var bilderna som fick honom att raka bort den :)

Peranders sa...

Jättecoola bilder! Fast problemet är att jag just nu använder min iPad och när jag vänder den upp och ner snurrar innehållet runt och jag kan därmed inte se hamburgerloggan.

LissenTo sa...

Hehe, roliga bilder och kom just på att jag har melon i kylskåpet.

Du är så snäll med så goa kommentarer, Beate

Susjos sa...

Oj,det var stora när-bilder, men visst var det M bilder, hehe...

Ama de casa sa...

Mmmm... Vi frossar i vattenmelon just nu - och körsbär :-)

Olga T sa...

Oops! Det var närgångna bilder! Du lyckades fånga temat :)

Pialotta sa...

Oj, oj vilka närbilder på din ätande Melongubbe ... riktig sköning ... fast håller med dig om hårväxten i ansiktet ;)

cat sa...

Håller med om att smaken är som baken. Jag var inte jätteimponerad av den utställningen.

Guldkryckan sa...


Melon var det längesedan jag åt...frugan köper en fruktlåda varje månad men där ingår inte nån melon...det borde det tycker jag ;)


SV: Kollade på det också lite till och från...tyvärr var ju sista delen lite för sent för mig...bra var det ju :)

Jah Hollis sa...

Det där skulle man väl helt enkelt kunna kalla ett ganska mångtydigt bidrag till M-temat.
Tittade för övrigt på första delen av de gamla journalfilmerna om Malmö på SVT Play. Sådant är oftast intressant att se och det var även detta (en del av det finns ju med även i en dvd-serie som heter Mitt hjärtas Malmö och som sålt mycket här i stan. Men speakern, mannen som plockat samman TV-filmerna hade ett mycket märkligt sätt att uttala Kirseberg, stadsdelen jag bor i. Alla med Malmökunskap vet ju att K:et ska ljudas som i ”körsbär”. Men TV-mannen uttalade det på ett sätt jag aldrig tidigare hört.

Pysselfarmor sa...

Gillar melon,alla typer, men jag har ingen mustasch! Jag lovar!
;-)

Pysselfarmor sa...

Samlade du spinnrockar?!? Nu tror jag du skojar med mig - va' i jisse' namn gjorde du med dem? Har du någon kvar?

Och här har du mera bildbevis på att jag har försökt spinna - i varje fall så kan jag karda! ;-)

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Freja sa...

Hahaha, massor av M på bara tre bilder! Min son (14 år) och hans kompisar är helt fixerade vid mustascher, de skulle ha älskat din mans!

Kerstins foto sa...

Hahaha, roligt trissat! Jag gillar också melon så jag förstår honom. :)
Vet du, jag såg din kommentar hos Rantamor om vattnet i båten och den bortsparkade pluggen. Skrattar gott åt att vi verkar ha samma rädsla för vatten, mig får man inte ens i en båt. Sen verkar vi ha samma känsla för fisk också, jag tar alltid på mig "kirurghandskar" om jag nu till äventyrs måste handskas med en fisk. Men vad har man makar till? ;)
Ha det gott.

Linnéa sa...

Vilken rolig triss. Snacka om M, det var då fyndigt. Härligt BP.
Ha en underbar helg!

Kicki sa...

Hjälp, nu blev jag nästan lite rädd!! Du får tre MMM!

Elisabeth sa...

Vilken rolig triss =)