måndag 1 juli 2013

Sviterna av helgen







Som ni vet är jag väldigt förtjust i fotboll. Man skulle till och med kunna säga att jag är en fotbollsfreak. Inför Euro 2013 för damer i Sverige som börjar den 10 juli tyckte jag alltså att nattens final i Confederations Cup mellan Brasilien och Spanien skulle vara ett perfekt ”förspel”. Det var det, åtminstone under de stunderna som jag var vid medvetande. Kunde nämligen konstatera att den forna nattugglan BP inte längre är skapt för en uppsittarkväll till klockan två på morgonen.

Retfullt
Dessutom kom jag underfund med att fyra timmer och 245 minuters sömn inte precis bidrar till att man är människa på jobbet dagen efter. Chefen Håkan hade även han tittat på matchen och det var extremt retfullt att behöva konstatera att han minsann inte hade slocknat under pågående match och att han dessutom var på jobbet en kvart före mig imorse.

Helgbilden
Då loppisar uppenbarligen inte är er grej (bra att ni är ärliga, det uppskattas :-) ) ska jag inte plåga er med fler loppisbilder. I stället får ni kolla in två gula tomater i nät som har hamnat på kontorskomplexet vid Täby Centrum. Dessa gräsliga grönsaker ersätter två mindre bollar som var gula och röda. Ni får även stifta bekantskap med en Porsche Panamera. Vår lilla Tintin fick nämligen göra det i helgen och trivdes utmärkt med kompisen i miljonklassen;-) Och om ni ser budskapet på sista bilden så känner ni er kanske manade att hjälpa till;-)

Fler helgbilder hittar ni hos Marit.

13 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Gillar första bilden oavsett vad man kan tycka om bollar på ett tak ;) De utgör en snygg bild i alla fall! Bra fotat!
Små gamla bilar har nog ett o annat i erfarenhetsbanken som kan imponera på de lite tuffare, modernare, varianterna- även om de aldrig skulle erkänna det. Tintin bidrog säkert med en hel del bara med sin närvaro!
Grå plattor måste ju vara kvar - annars ser de lite mindre grå ännu gråare ut - och då måste de säkert också tas bort... det blir för mycket arbete!
Hoppas du har en bra kväll och att du slutat gräma dig för den missade fotbollen ;)

Hörni sa...

Haha, ja vad gör man inte för lite fotboll, offrar sömnen är ju det minsta, antar jag. ;)
Cool bil.:)
De där tomaterna var väl ingen höjdare, men de var bra fotade av dig! :)
Kan hålla med budskapet, ta bort grå plattor, sätt dit färgglada istället. ;)

Svar: Hundar behöver egentligen bara animalisk föda, men lite grönsaker och frukt går bra. :)

Den där mattan är hopplös, den blir aldrig smutsig hur mycket jag än försöker bli av med den.. ;)

Hon fick åtta valpar varav en dog, men hon fanns ju hos sin förra ägare på den tiden. De blev sålda på olika håll, men jag har bara koll på en, söta Bamse, som bor hos Mita.
(http://mitasguldkorn.blogspot.se/)
Nej, hon ska "slippa" valpa igen, hon har haft två kullar, det får räcka för henne. Även om det skulle vara kul på sätt och vis så är det mycket jobb och jag är helt oerfaren. :)

Inte alls dumma frågor! Tycker det är jättekul att du frågar, du som egentligen inte ens gillar hundar nåt vidare. :)

Marit Johansson sa...

Gillar din fotostil med lutande horisont, jag har faktiskt börja härma det där :)

Monica sa...

Välkommen i gänget här kroknar vi när barnkammaren stängs;-))))
Jag håller med, död åt grå plattor så fantasilöst.
Ha en bra dag i ett väder som passar mej perfekt;-)

Ama de casa sa...

Anders kollade matchen. Jag la mig och läste. Som tur var vann inte Spanien, för då hade jag inte kunnat sova - dom hade firat hela natten ;-)

Det enda som störde sömnen (förlåt LÄSNINGEN menade jag) var en jordbävning halv ett.
;-)

cat sa...

Jag måste erkänna att jag inte riktigt fattar grejen med två stora bollar på ett tak, men en snygg bild blev det i vilket fall.
Tänk så trevligt er lilla Tintin måste ha haft när den flirtade med lyxbilen ;)

Rantamor sa...

Jasså Beate du håller på tackla av vad gäller nattfotboll....
men var går damfotbollen dådå ???
Vi är nog hemma då så då bli det att titta på fin damfotboll. Visst är alla nordiska land med iår???

På gårdagensblogg har jag ett foto med till dig, eller ska vi säga att du kanske inte bör titta på det ens !!!

Hahahaha.

Tjingelingen från Rantamor å Far i fjällen. Tror vi ska sätta oss i bäcken idag och vänta på öringen och få lite fiskpedikyl....hihihi.

Ama de casa sa...

sv: Det är faktiskt inte särskilt synd om hunden. Han sitter inte där länge och ser inte speciellt oroad ut. Dessutom är det skugga där han är. Jag tror han tycker det är kul att följa med Husse till frukosten.
:-)

Susjos sa...

Och jag,som inte tittar på fotboll så värst mycket, satt vaken (vid datorn dock) och smygtittade på TV;n och matchen. Nattuggla som jag är så var jag pigg som en lärka :). (okey, erkänner att jag nickade till tidigare på kvällen,det förklarar kanske min vakenhet den natten!)

Peranders sa...

Fast jag tycker det är snyggt med de gula bollarna på taket.

Olga T sa...

HAde gärna kört den där bilen!

Margareta sa...

Loppisar är absolut min grej även om jag aldrig varit på någon - skulle vilja besöka en någon gång men det blir liksom inte av. Son och flickvän var på en i helgen och han berömde verkligen den och ordningen som fanns där. Nu var det en i lokal och en och samma ägare.

Kul om någon tog sig an fallet och gjorde något riktigt färgglatt och snyggt av de små grå ... Nu menar jag inte mina små grå utan de som du visar. Ett schackbräde i olika kulörer, vad läckert (tycker jag).

Här tar vi sovmorgon varje morgon, i morse var jag inte upp före halv nio och så har det varit i flera dagar. Jag tror att TV:n var på när matchen pågick eller så var det något referat och inte tänkte jag på hur mycket klockan var. =)

Ha en bra vecka.

Inte utan min kamera sa...

Snygg bild den översta.