tisdag 16 juli 2013

Ett tacksamt ansvar




Det är hit vi ska. Staden har ett krökt hus och Europas längsta trädpier som är över 500 meter lång.

Det är Marit som i en kommentar till gårdagens inlägg ansåg att man faktiskt har ett ansvar som bloggare. Hon tyckte också att jag skulle släpa med mig datorn på semestern. Jodå, jag känner ett väldig tacksamt ansvar mot er som trots semestertider följer min blogg och kommenterar så flitigt. Det är ju för er jag bloggar – ja för min egen del också, då jag gillar att skriva som ni har märkt;-)

Tacksamhet
Åsså är det Eva som har en ”stående” rubrik i sin blogg som heter ”tacksamhet”. Den tjejen beundrar jag faktiskt. Hon har nämligen en sällsynd förmåga att kunna vara tacksam för precis allt som händer runt henne. Jag borde kanske känna som hon, men det gör jag inte. Om jag är tacksam så måste det vara något speciellt, något otippat, något utöver det vanliga. Annars går det ju slentrian i tacksamheten.

Är tacksam för folk med hjärnor
Idag inträffade just en sådan händelse som gjorde mig riktigt tacksam. Om ni har läst gårdagens inlägg så förstår ni att jag blev både glad och tacksam över tjejens agerande hos färjebolaget idag. Fick ju krypa till kors och ringa igen imorse. Då hade hon redan bokat både ut- och hemresan med bil. Den tjejen ska få en flaska vin i present av mig imorgon. Vad har jag lärt mig av allt detta då?!! Bara en sak: jag behöver ingen hjärna så länge någon annan använder sin;-)

PS. Imorgon får ni inget inlägg, men tack vare att vi nu kan ta bilen med oss så får även en dator följa med - så att jag kan ta mitt ansvar som bloggare alltså;-). Så ”stay tuned”! Det dyker kanske upp ett inlägg i ert RSS flöde när ni minst anar det;-) Vi hörs! DS.

20 kommentarer:

Benita sa...

Vilket häftigt hus! Ha en riktigt bra semesterresa. :)

Pumita sa...

Var inte ledsen, BP, det du missade med hjärnan, kompenserade du med hjärtat! Tjejen blev säkert jätteglad - och maken säkerligen med som såg till att det ordnade sig för er. Fick han vara till nytta liksom. ;) Önskar er en finfin semestertrip! :)

Susanne sa...

Skönt att någon tar sitt ansvar som bloggare ;)

Eva Trillian sa...

Oh! :) Bilen får följa med åt alla håll :) OCH datorn! Ok, nu får du åka! Vi, dina medbloggare och fans, tycker nu att det är ok ;)
Tack för länken - och om nämnandet - men jag kände mig lite generad över påståendet att jag skulle vara tacksam för allt. Det är jag INTE (verkligen inte) - men det finns alltid saker att vara tacksam för. Alltid.
Ha det nu så jättegott på er trip och jag ser fram emot livstecken så småningom :)

Freja sa...

Härligt med den kundservicen, att de till och med tänker åt en! det skulle jag oxå behöva. Någon som tänker åt mig alltså...

Stare Ström sa...

Ha det så trevligt!

Ama de casa sa...

Du ser! Det ordnar sig alltid. Gäller bara att hålla huvudet kallt och inte lyssna på dom pessimistiska karlarna ;-)

(Säger hon som har sitt livsmotto: Det kommer ALDRIG att gå!!!)
:-)

Jane sa...

Trodde först det var ngt fel på mina nya glasögon ... förvränger konturerna liksom om man kikar för mycket på sniskan ;) men huset ska tydligen se ut så där, häftigt! Måste vara knepigt byggnadsmässigt!
Vet du, jag tror att boknings"människorna" är vana vid att folk tänker halvvägs :) men hon kan vara värd en flaska vin iaf, uppskattning ska man slösa med!
Hoppas ni får en riktigt trevlig resa, ser fram emot gastronomiska rapporter från din Iphone :) ha det gott!

Guldkryckan sa...

Ser fram emot detta då..och vilken kanontjej som bokade allt på ett "bräde" där..! Sådant gillas :)

Jo fan..kanske lika bra att dra med "lappen"..SÅÅÅ mycket plats tar den ju ändå inte..!

Ha de bäst nu..är inne på andra groggen här..nu blir det semester här..från och med i morgon..! skål ;)

Husbilen-Ellen sa...

Så bra att bilen och datan kommer med. Då ser jag fram emot spännande inlägg. Vi var aldrig i Sopot när vi var till Polen 2011. Häftigt hus1 Ha dé jättebra! Elisabeth

Marit Johansson sa...

Hahaha... det låter bra, jag hoppades att du skulle ta ditt förnuft till fånga!
Ett krökt hus?? Trodde att du gått loss i PS.. det ser ju helt sjukt ut.

Monica sa...

Härligt att få följa med på en semestertripp;-)det ser vi fram emot.

Ja det är Argos, hu det var inga trevliga veckor direkt gräsligt är bara förordet;-(
Ha en skön semester;-)

cat sa...

Vilken fantastisk tur att ni fick med er bilen!
Det där huset blev jag lätt sjösjuk av att titta på. Fast det är väldigt fint ändå.
Ha det så skönt!

llh sa...

Vilken prima tjej, tanke och omtanke också i jobbet kan inte prisas nog :)
Nu väntar vi lyckliga som får följa med er på ett hörn.
Ha en underbart rolig resa!!!

cat sa...

Hi hi den där sortens större segelbåt har inombordsmotor minsann :) Min far som är en ampel seglare, kallar den för järngenuan ;)

Linnéa sa...

Så lite BP tid denna afton. Min 5 vecka är slut på söndag. Jobb en vecka sen på´t igen 2 veckor. Snacka om IQ vart ska ni? Hoppas det blev bra med bil o allt. Vilket urroligt hus, trodde du miklat i Photoshop. Iphone, eller jag har döpt min till "fånskallen", gör mig galen när det gäller blider o att lägga på F.b t.ex. Härliga bilder o som vanligt - full av humor är du!
Ha nu en helt underbar semester!

Olga T sa...

Men vad spännande! Ha det riktigt bra!

Olga T sa...

Gissar på Polen...!

Pysselfarmor sa...

Jahadu du är ute och reser och det är ju bara att googla...ja eller skriva in den där www-adressen, vilket jag har gjort....:-))

En stad som heter Sopot - har aldrig hört talas om den. Undrar vad det finns för spännande där du/ni ska besöka. Nyfiken blir jag juh!!! Så pass så jag får väl googla och se om jag kan lista ut det.

Ser ut att vara ett trevligt hotell ni ska bo på - ja, man känner sig alltid litet onykter när man kommer hem på kvällen till detta sneda ;-))
Ha det skönt.

Freedomtravel sa...

Ja, det där vet jag ju förstås precis vart det är! Kul att ni ska dit igen och kul att få hänga med här på bloggen, eftersom du ju tar ditt "ansvar" som bloggare ;)