onsdag 24 juli 2013

Poland calling - Del 8

Det här inlägget skulle ha handlat om hur roligt vi hade i Gdansk idag, om hur en grå morgon blev till en solig och varm eftermiddag, om semesterns godaste cappuccino, om ett besök i Polens största shopping center i Gunter Grass hemstad som börjar på W och resten är en mängd konsonanter, om en suverän middag och....


Men så tittade jag på Sverige-Tyskland i damernas Euro 2013. Å nu är jag bara ledsen, förbannad och gråtfärdig. Sverige förtjänade att vinna. Har aldrig sett laget spela så bra mot spöket Tyskland som ikväll, men det blev förlust med 0-1 ändå. F********n också!!!! Synd att all flytande föda ligger i bilen;-)
Booohooooo:-(


12 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Oj..missade det där...synd faktiskt...men det går fler tåg..nästa år kanske vi biter hälsenorna av dem allihop...!

Om det nu är EM nästa år också..jag tror det..! (Säger en som inte vet ett skit om hur det fungerar)

Flytande föda ja..gott ibland...hade grannen inne på middag ikväll...bjöd på whiskey...den gick ner..smaskens...bjöd på mat också, fläskfilé med potatis..smörkokade morötter och stekt svamp..det var faktiskt gott.

Men Sveriges match? Synd...men som sagt..det går fler tåg...ha de bäst där borta nu.

Ama de casa sa...

Aj då. Så trist. DUMMA Tyskland!

sv: Nejdå, vi åker inte hem från Amariket riktigt än... ;-)

Rantamor sa...

Vill inte ens kommentera....
vaknade i morse och tänkte "varför är jag så lesse, ska ju dra till fjälls i dag..??2

Så kom gårdagskvällen tillbaka och jag mindes förlusten...
Vi bara drog ned gardinen och la oss Rantafar och jag....

Så himla synd om tjejerna...

Tjingelingen nu ska jag buffa in det sista i bobilen och hämta en pirrig Colin...

Eva Trillian sa...

Det låter som en härlig dag i Gdansk - en sådan man drömmer om när man far iväg på semester; avkopplande, solig ... Härligt!
Sa du nå't om fotboll?

cat sa...

Mina sympatier! Även om jag inte är sportintresserad, så är det ju trist när de inte går och vinner.
Får hoppas att din dag idag blir mycket bättre.

Della sa...

Äsch!

KajsaLisa sa...

Tråkigt, men trösta dig en gammel-gdansk så känns det bättre om du har en sån i bilen :)

Linnéa sa...

Håller med om att det var jäkligt trist att damlaget förlorade. Men de gjorde en oerhört bra match!!!
Tror att de torskade på det där bortdömda målet. Kör på med dina inlägg från Polen men börjar nerifrån.

Ha det!

Monica sa...

En skitkväll uppvägs av en härlig dag med andra ord;-)

Signe är det Argos halvsyster, Kajsa är inte med oss längre inte lätt att komma ihåg alla namn.
Ha en skön kväll;-)

Freja sa...

Håller med, jag kollade faktiskt på nästan hela matchen och det kändes orättvist!

Guldkryckan sa...

SV: Jo..rockringar är inne igen..synd att en annan är "ute" då...åtminstone när det gäller att hantera dylika ting ;)

Jane sa...

Trots att jag inte är fotbollsintresserad tycker jag att det var skittråkigt att inte tjejerna tog hem segern. De var så värda den! Undrar hur det hade blivit resten av matchen om inte svenskornas mål blivit bortdömt ... Förresten, hur tänkte du där, med drickat i bilen? Hade du inte tänkt skåla segern? Ajajaj ;)