måndag 15 juli 2013

Det där med obefintlig IQ





Innan jag delar med mig (= bjuder er på) dagens obefintliga IQ-handling vill jag gärna ge svar på era frågor angående mina två testinlägg igår.

Test, test, test
Ja inte kan man testa nå’t i lugn och ro här inte utan att ni hugger direkt med era kommentarer;-)
Alltså så här är det: Jag testade att ladda upp text och bild från iPhonen via Blogger-appen. Det är inget problem med text. Å även bilder funkar så länge jag tar bilden till ett inlägg i samband med inlägget.
Jag ville prova om det gick att lägga upp ett foto som jag tagit tidigare och sedan skriva inlägget. Puuuhhhh så krångligt det är med en liten iPhone. Att jag gör mig detta besvär beror på att jag inte vill kånka på en dator under semesterresan, men jag vill kanske blogga då och då. Hoppas ni uppskattar den goda viljan här;-)

Obefintlig IQ
Som jag berättade i lördags spontanbokade vi en semesterresa, vilket dock innebär att bilen inte kan följa med. Men jag ger mig ju inte i första hand. Alltså ringde jag upp färjebolaget idag och frågade om det ändå inte var möjligt att få med sig en ”liten” bil. Jo då chansen finns via ett rött (!!!) kölappsystem bla bla bla, där det är nästan alltid garanterat att nummer 1-10 får köra ombord i stället för gå. Först till kvarn liksom. Bingo tänkte jag och log mitt finaste leende via telefonen.
Berättade sedan för maken – fortfarande med ett saligt leende på läpparna. Ja hans svar kom blixtsnabbt:

- Sounds great, but have you checked that there is a chance to get back by car on the date we booked.

Ja ni förstår. Tur att vi har någon i familjen som kan skryta med en IQ högre än 60 eller så;-)

PS. Fotona jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra, men som helgbilder hos Marit passar de utmärkt. Ettan är tagen igår kväll klockan 21:30. Solen målar en röd remsa runt byggnaderna, vilket jag tyckte var urläckert. Tvåan är det maken som uppmärksammade mig på. Han tyckte att det är utmärkt att återanvända mormors gardiner som byxor;-) DS

13 kommentarer:

Anita - Malta sa...

Eftersom jag inte alls är insatt i gårdagens "test" hoppar jag över att kommentera där av förklarliga skäl ;-)

Något obefintligt IQ hos dig tror jag inte ett ögonblick på. Däremot kanske du förhastar dig lite ibland. I det här fallet var det viktiga att komma iväd MED bilen. Sen kom något annat viktigare och upptog dina tankar medans du njöt av att det lilla problemet med bilen var så gott som klart.
Vem sjutton tänker på att man ska HEM från semestern också ;-)

Snyggt foto på "Täby Sunset" !! Tycker faktiskt att mormors gardiner ser riktigt läckra ut.

Måste sluta nu. Maten står plötsligt på bordet... Kram !

Eva Trillian sa...

Jo, nog såg jag ditt testande :) Men det är ju inget att anmärka på - det är vi väl alla skyldiga till någon gång då och då? ;)
Det är inte det att andra har högre IQ än oss. Det handlar om en inbyggd artighet och vilja att låta andra skina starkare ;) Vi är snälla :)
Bra helgbild - och tack för tipset. Synd att vi just kört allt gammalt till loppis - inklusive oanvända gardiner! ;)

Anita - Malta sa...

...vart är du på väg förresten ?? Semester !! Var, när, hur... Ja med färja har jag förstått och med bilen dit iallafall... ;-)

Monica sa...

Ja ibland är det tur att man har någon som tänker åt en ;-)))
Fint med solen och sådana byxor skulle jag nog aldrig sätta på mej men smaken är ju som baken.
Ha en bra dag;-)

cat sa...

Ja det var verkligen en läcker röd rand kring husen! Byxorna tänker jag nog avstå att säga något om.

Tur att du har en sådan smart make :)

Ama de casa sa...

Äh! Den dagen den sorgen! Män ska alltid leta problem överallt...

Hoppas ni lyckas få med bilen!

Freedomtravel sa...

Spännande och trevligt med en resa! Men vart är ni på väg??? Har jag missat...? Ok, kan hålla med om att det kan vara bra att ha med bilen i båda riktningarna, om den nu ska med ;)

Marit Johansson sa...

Uppskattar absolut din goda vilja men anser också att man faktiskt har ett ansvar som bloggare, det är alltså bara så att du får lov att släpa med dig datorn på semestern :)

Guldkryckan sa...

Första bilden där...solen som flämtar till det sista innan den faller i dvala...häftigt.
Man känner nästan hur småkyligt det blir på gården där.

Bloggerapp? Tror jag har en sådan..jo..lade i nåt där minns jag bestämt...kan se grejer jag inte kan se i datorn..det där med att svara på komentarer tex..som jag ju inte gör egentligen..den funktionen syns där..men fy i ruggan va pilligt det är att trycka in koderna ibland..har ännu inte testat att blogga från mobilen..ska kolla på det i dagarna här.

Jo..uppskattar den goda viljan där...faktiskt...! :)

Lycka till med förberedelserna där då..!

Hörni sa...

Hahaha, tur att du har maken din. ;)

Hoppas det blir en underbar resa, med eller utan bil, och att du lyckas blogga, med eller utan dator. :)

Kram

llh sa...

Nä obefintlig IQ det har du inte!!! Bara en sån sak som att testa blogga från mobilen. Jag lyckas fortfarande inte ens kommentera, kan knappast kolla inlägg, gör väl att jag hamnar på minusvärden i IQ.

Ja jag vet att du menade semesterplanen men en sådan ska vara snabb, spontan och oförutsägbar det är hela grejen med semester :)

Ja jag vet att man kan se olika på att planera en semester också ;)

Susjos sa...

Appen jag har till bloggen i min Iphone 4S är "BlogPress", går utmärkt att lägga upp foton som finns sedan tidigare i Iphonen..
Så smidigt att blogga under semestern :)

Våra män verkar vara smarta ser jag :)

Della sa...

Det är guld värt att ha någon i närheten som tänker (sa hon av erfarenhet).