tisdag 2 juli 2013

I-problem

Inget internet, då en grävmaskin troligen kapat av några fiberkablar vid Täby Centrums gigantiska byggarbetsplats. Ingen telefon heller. Ja och varmvattnet är avstängt.

Tur är väl att det är tisdag och Midsummer Murders börjar klockan 9, för tvn funkar i alla fall. Alla dessa I-problem. Skulle inte klara mig en enda dag i djungeln eller i skogen utan alls dessa "självklarheter" ;-)
Hoppas vi ses imorgon!

PS. Det här är mitt första och förhoppningsvis sista inlägg med iPhonen. DS.

17 kommentarer:

Olga T sa...

Jag skulle inte heller klara mig i djungel och urskog. Så Robinson får klara sig utan mig. Du är på banan i morrn igen jag lovar!

Pumita sa...

Fiberkabeln kan man iofs leva utan även om livet är betydligt tråkigare men varmvattnet är värre... tur att det inte är vinter och kallt. Håller tummar och tår för att det är fixat till imorrn, inte bara för din skull (mest det, tro mig!) men av rent egoistiska skäl: jag vill inte vara utan min dagliga dos av Konst eller konstigt! :)

Rantamor sa...

Skicka gärna ett melj angånde spelande på fotbollen... säger Rantafar.
Vårt andra barnbarn John Vilde säger "Spela foootaboll."
Han gillar att sparka fotboll och stora Colin snart sju år har varit på sitt första sommarläger, men just nu är med föräldrar i Grekland....

Hoppas att du får ordning på din uppkoppling.

Och du funderade på hur jag kan ha ett så bra uppkoppling här i fjällen,
Nett 1 är otroligt bra och vi har bättre uppkoppling här än hemma i Nordmaling...

Vi har skypat med småkillarna Stormfjäll ikväll....

Tjingelingen från Rantamor.

Husbilen-Ellen sa...

Sån tur att mobilen är smart! Du skulle varit med på landsbruksmuseet vi besökte i går. Där kunde man verkligen se teknikutvecklingen! Vi har haft jättesegt nät senaste tiden och det är väldigt frustrerande, men i kväll är det något bätte. Elisabeth

LissenTo sa...

Man blir lite lost, tja väldigt lost, när självklara moderniteter inte fungerar.

Håller tummarna att det är fixat imorgon.

TUR tv:n fungerade i allafall

Jah Hollis sa...

Tillbaka till naturen. Ja, jag hoppas det löser sig snabbt.

Margareta sa...

Hahaha och så asgarvar jag ännu mer då jag får konstiga tankar på att du med det leendet kan ha någon i åsyfte där ute i skogen. =)

Missade Midsummer, men nu vet jag att ettan sänder.

Jag har testat att lägga upp med Ipaden men det är jobbigt, kan inte göra det jag vill med mina bilder och det irriterar mig. Skrivandet är inte heller kul trots att jag använder penna.

Hoppas att du är tillbaka i morgon. Såg på TV om någon loppis i Täby, tror det var igår.

Eva Trillian sa...

Den här gången hade jag ... ja, jag skulle kunna skriva att jag listat ut vem mördaren var ... en då ljuger jag. Men rätt hade jag - även om det bara var en "magkänsla"!
Hoppas stadens alla mod cons är med dig imorgon igen!

esterii sa...

Hur klarade vi oss förr egentligen?

Rantamor sa...

Men nu är nog någon illa ute i Täby om inte Beate får tillbaka sin ström,
ja tänk här sitter jag mitt ute i skogen å bloggar för glatta livet. Extra batterin som laddas med solenergi, bra va.
Och Net1 har så bra uppkoppling att vi har sämre hemma i Nordmaling.
Konstigt, men kanske att masten sitter uppe på någon fjälltopp.

Mejla du underlaget till fotbollstipset bara så får Rantafar titta på det och bestämma sig.
Kul att du fått biljetter till finalmatchen.

Nej nu ska jag bränna på en kaffehurra, Rantafar snarkar fortfarande uppe på loftet.

Tjingelingen från Rantamor.
Hoppas du har ström ikväll.

Rantamor sa...

Men jag kommenterade ju dig igår kväll redan ser jag....
hahahaha
blev nog snurrig av "iris coffe" igårkväll,
men nu börjar det knastra på taket, ska det bli regn idag månne,
kan också vara sädesärlan som kutar på taket å fångar mygg å broms...

Tjingelingen från ev virrig-Rantamor.

Susanne sa...

Sv: Tack Finaste Beate för dina fina ord <3

Ama de casa sa...

GAAAAHHH!!!

Stackars dig...
:-)

cat sa...

Hoppas att du har fått tillbaka allt, så att du slipper leva i civilisationens utkant längre.
Inget varmvatten hade jag nog upplevt som värre än inget internet. Fast det beror ju på hur länge det varar också.

cat sa...

En av kronorna, den du gillar mest, är från 1600-talet. :)

Guldkryckan sa...

Finns väl snart trådlöst internet i djungeln också..var väl några som släppte iväg ballonger med sändare eller vad det heter över Afrika...så nu kan Guran maila Fantomen istället för att bonka på en trumma..(arbetsmiljöaspekten) ;)


SV: Man ska börja i tid ;)

Hörni sa...

Vilket trauma! Tur att det löste sig!