fredag 12 juli 2013

Fredagsblandning


Norge-Island 1-1
Alla i Islands 23-mannatrupp var dóttirs utom en. Hon hette Jensen i
efternamn, men hon fick inte spela.
Men isländskorna hade vänligheten att bara skriva sina förnamn på tröjorna, som bland annat Brasilien gör. Det tackar jag för:-)
Alla på planen inklusive domaren hade hästsvans eller fläta, utom en inbytt Isländska som hette Dagny någontingdóttir och var kortklippt.
Tyskland-Holland 0-0
Tysklands tränare Silvia Neid skulle kunna vara Susjos syster.

Frankrike-Ryssland 3-1
Turneringens första seger, och jag kammade hem min andra 25-poängare i tipset vi har på jobbet. Yessss:-)

Replay på Modiga Modedagen
Visst borde jag lägga upp en fotbollsrelaterad bild, men jag vill ju bjuda er på lite variation. Modiga modedagen var det nämligen på mitt jobb idag. Endast en kollega firade den och växte med enkla medel genast från 1,62 m till 1,74 m. Hon gick dock väldigt försiktigt med de fina Replay skorna ni ser på bilden ovan. Familjen ska nämligen åka till High Chaparral med barnen och ett brutet ben ingår visst inte i besöket;-)

PS. Tusen tack för era kommentarer igår, speciellt Frejas långa utläggning. Riktigt genomtänkta kommentarer! Men jag förstår inte hur man kan hänga upp sig på en för liten skjorta när innehållet i denna är sååååå snygg;-) DS.

15 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Verkligen modigt med så höga klackar. Klokt att vara försiktig ;)
Angående skjorta och innehåll ;) Tack o lov att man får tycka olika! Det skulle bli en hel del karlar och skjortor över i världen annars ;)

Freja sa...

Jag kollar på fotboll just nu, det du! Både Spanien och England har redan gjort mål....

Och på Island söker du i till exempel telefonkatalog på förnamnet, inte på efternamn som det är i princip i resten av västvärlden, så det är rätt logiskt att det är förnamnen de har på tröjorna... Jag gillar Island på så många olika sätt, jag kanske måste försöka kolla när de spelar oxå!

Pumita sa...

Jag får väl krypa till korset som drog igång skjortgrejen... Men ser du inte hur utstuderat det är? Och inte ett dugg snyggt. Blääk! ;)

Freedomtravel sa...

Alltså sport kan jag verkligen ingenting om. Men Island kan jag en del om däremot (eftersom jag bott där ett år och pratar isländska). Islänningarna HAR ju egentligen inga efternamn, utan bara ett (eller flera) förnamn - och sedan talar man om vems son eller dotter man är, vilket inte är ett namn. Utomlands används det vanligtvis som ett efternamn dock... Några få släkten har släkten, som Laxnes t.ex. Men Jensen låter mer som en dansk...

Margareta sa...

Jag kommenterade inte hos dig igår,men jag läste och jag håller med dig - kanske mer än du - han är helläcker. Beror det på åldern? Vadå för liten skjorta, den ska väl av ändå? =) Hihihi ...

Är det du i skor som jag inte trodde om dig? Gillar dem oavsett. Nu när jag läser vidare medan jag skriver så ser jag, det var inte du.

Jag har en annan tanke om det där varför fler kvinnliga fotbollsspelare är gay samtidigt som jag också läste flera analyser i kommentarerna som jag kan köpa. Tänker inte gå in på mina tankar, men de är faktiskt intressanta, jag har en vän som spelat fotboll och varit mycket duktig - hon är också gay.

Förmodar att du ser på fotboll, det gör inte vi. Blev inget ikväll då samboknappt kan gå, inte så kul då att promenera runt staden.

Ha det gott.



Susjos sa...

Men TACK! Nu blev jag smickrad, vilken tjusig tränare Tyskland har som du tycker är lik mej!!! Wow, vilken komplimang! Rodnar och niger och tackar! Nu måste jag ju se Tyskland spela..haha!

..vadå trång skjorta? han är ju döläcker, inte tittar man på nån skjorta då!
Och nu ser du väl på Spanien-England matchen förstår jag, (här zappar maken mellan kanalerna)...vem tror du vinner?

Pialotta sa...

Vilka dojjor, helt i min stil ... fast för några år sedan ... ;)

Ama de casa sa...

Dom skorna är som gjorda för att bryta benen i...
:-)

Stare Ström sa...

Hur lyckas man ta sig fram på sådana skor? Och tack för analys och go'bit i ditt förra inlägg!

Guldkryckan sa...

Fint att kunna få resultaten här..annars hade jag missat allt.

Island har jag alltid velat åka till, ända sen jag läste boken "Till jordens medelpunkt" ;)

Men tydligen har de mer än sådana där vulkaner och gejsrar...men fotboll?
Jo...helt klart...och Norge sen..det ska vi ju inte tala om...mina fördomar är enorma när det gäller sport...sorry alltså...kan de sådant?

Trodde bara de hade en hurtig rutt och lite olja utanför kusten..jaja..nä..jag får utvidga min allmänbildning märker jag ;)

Ha de bäst BP :)

Monica sa...

Dessa skor skulle på fem röda skicka mej till Danderyd och gipsvagga i ett halvår så jag står över sådana:-)
Dagny ser trevlig ut fotbollen kan jag inte uttala mej om alls men läser gärna dina inlägg.
Ha en skön kväll;-)

Rantamor sa...

MÄN jag kommenterade ju igårkväll på din blogg...vars skickade jag det då ???

Men jag måste då säga att du har fotat förskräckligt snygga skor/fötter...
och kan bara hålla med dig i att hon verkligen liknar Susjos.

Näe ikväll ska vi hålla tummarna för....
ja för...
den som vinner naturligtvis...hahaha

Ha en finfin kväll här har vi laddat med en Beer can chicken på grillen och inväntar lilla familjen Stormfjäll och tre efterlängtade killar och en ammande mamma...


Tjingelingen från Rantamor.

cat sa...

Det var ingen dålig höjd på de där skorna!

Marit Johansson sa...

Grymt snygga skor tycker jag, älskar högklackade skor men kan inte gå i sådana...

llh sa...

Klart de har förnamnen på tröjorna. Det är förnamn som betyder något i Island. Dottir/sonnamnet är inget släktnamn som hos oss, bara ett farsnamn. Telefonkatalogen tex på den tiden det begav sig sorterades på förnamn.