onsdag 10 juli 2013

Dagens ”5”


En snabb titt på skåpbilens dekal gjorde att jag läste nå't helt annat än vad det faktiskt står där. Regnet i rännstenen är ingen bonus;-)





1. 13 grader, regn och blåst = djupfryst kropp, blöta kläder och en afroliknande pudelfrisyr.
2. Ett 25 minuters samtal med en professor som står som författare för åtta sidor i en bok på cirka 250. Det kunde bara sluta på ett sätt, vilket det också gjorde. Borde kanske gå på den där kursen som ni ser i bild nummer 2;-)
3. Chefen Håkan bjöd på fika:-)
4. Receptionen på mitt jobb har fått ett nytt stuk. En plastfolie med landmärken (byggnader, broar med mera) från hela Sverige har klistrats på alla glasytor. Urhäftigt! Vi gissade hej vilt vad det abstrakta landmärken föreställde. Vi är inte klara än. (Bildkvaliteten är ingen höjdare, sorry.)
5. Nu uppladdning för två matcher i damfotbolls EM. Hoppas att det är bättre väder i Göteborg när Sverige tar sig an Danmark.

18 kommentarer:

Stare Ström sa...

Usch för regn, fast det behövs. Usch för besvärliga personer, och de behövs inte. Den där bron verkar bekant. Kul idé!

Susjos sa...

Idag har jag inte visat mej utanför dörren! Men gräsmattan är glad för allt vatten :)
Haha! Läste också stripp på bilen :)
Kul med de uppklistrade landmärkena! Det är väl Öresundsbron som ses där, eller?

Guldkryckan sa...

Jo..hyfsat väder här..så det blir nog en bra match vädermässigt iallafall.
Önskar härmed Svenska damlandslaget lycka till..själv ska jag se på nåt annat..vad som helst utom fotboll. :)

Kurs är alltid kul..oftast iallafall...man får lite perspektiv på saker och ting...för det mesta...!

Den kursen verkade vara nåt för mig..har ännu inte fått tag på nån pianotråd och om en månad så kommer ju de första ungarna till fritidsavdelningen...att strypa ungjävlarna är ju inget alternativ..så en kurs? Ja varför inte ;)

Ha de bäst.

Freja sa...

Ohh, den kursen skulle ALLA på mitt jobb (inklusive jag) behöva gå...

Della sa...

Jag läste lika fel som du. :)

Rantamor sa...

Nu kör vi igång...heja Sverige och alla tjejer som spelar damfotboll ???

Läste också något helt annat på bilen...

Tjingelingen från Rantamor.

Margareta sa...

Inte alltid lätt att läsa rätt och det gör ju jag titt som oftast.

Just nu består min TV av flaggor i blått och gult, hela skärmen.

Vi har inte heller varmt, men idag har vi sluppit regnet och 18 grader med blåst och en del sol.

Den kursen behöver många gå på om vi skulle veta att en kurs hjälpte.

Låter läckert men skulle nog vilja se mer av plastfoliet, lite tydligare. =)

Nu läser du inte men kan berätta att jag skrattade efter att jag skrivit en kommentar hos Rantamor och sedan läste igenom vad andra skrivit -du hade skrivit detsamma som jag angående kompetensen hos kockar på finlandsfärjor. =)

Nu blir det heja Sverige och lite annat samtidigt som jag kastar mitt getöga in mot TV:n.

Pumita sa...

Nu har vi haft tre årstider på tre dagar: i förrgår var det kyligt och soligt som på våren, igår underbar sommarvärme och idag... höstöversvämningar. Måste säga att jag bävar för morgondagen... tänk om man vaknar till snökaos!!!

Didära fönstergrejerna är riktigt snygga, kul idé!

Susanne sa...

Hujedamig vilket busväder det var idag. "Repan" kommer att bli kanonfin, gillar de nya bilderna intensivt =)

Anita - Malta sa...

Är det det som kallas sommar ? Fryser vid bara tanken och skänker dig en varm kram av fler än bara en orsak !
Receptionen ser liiite suddig ut "om man så säger" som du brukar säga ;-) Kul idé med plastfolie och en massa landmärken. Verkar ju pigga upp stämningen med lite gissningslek :-)
Nu hoppas jag inte alls på bättre väder i Göteborg. Hoppas bara på mycket bättre väder på din väg till jobbet imorgon ;-)

Rantamor sa...

Ja va ska man säga två missade straffar och av två stjärnor, måste gå runt lite i vardagsrummet för att lugna ner mig lite....
kom igen nu snälla blågula tjejer...

Nageltugg, nageltugg...

Husbilen-Ellen sa...

Lätt att läsa fel. Kanske en strategi i sig. Du ska absolut gå kursen om de lovar att man kan hantera dessa situationer efter en dag!! Men ägna dig åt fotboll istället, det kan nog ge inblick i en och annan konflikt det också. Kram Elisabeth

Ama de casa sa...

Regn? Vad är det? ;-)

Besvärliga personer ska man undvika så mycket som möjligt...

Monica sa...

Jag läste nog likadant som dej på bilen:-)
En charmkurs tyckte alla var bortkastat på mej, kanske du fixar det bättre;-)
Härligt att kunna kyla ut huset i går.

Ja vi behöll en "Smulan" som Elsa hade som huvudkudde.
Ha en bra dag

cat sa...

Vi har strålande sommarväder!
Trist att ni har det regnigt och kallt, fast det har vi haft också i förra veckan. Vi var dock aldrig nere i endast 13 grader.
Jag misstänkte att vi läste samma felaktighet på den där bilen ;)

Jah Hollis sa...

Ja, Sveriges premiärmatch blev väl inte den succé vi alla hoppats på. Så jag kanske inte missade något när jag quizzade i stället.
Ett av landmärkena är väl i alla fall Öresundsbron?
http://jahhollis.blogspot.se/2013/03/det-blev-mest-bla-himlen-blues-i.html

Marit Johansson sa...

Jag kan ju skryta med hela 15 grader varmt där jag befinner mig.. i Arjeplog alltså. Jag och Mia trotsade det svala vädret och for till en sjö för att bada tidigare idag, jag gick ut till knäna sen tog det stop men Mia badade faktiskt :)

anemonen sa...

Jag har läst en sådan bok för jag ville lära mig om besvärliga arbetskamrater. Om det var den här vet jag inte men jag lärde mig en hel del och har haft nytta av den.