lördag 22 juni 2013

Dagen efter behövs et gott skratt


Det är inte ofta att jag snubblar över en vallmo, men den här ensamma slomman fanns faktiskt här på hemmaplan i Täby. Konstig som jag är gillar jag den minst sagt märkliga fokuseringen i fotot. Ja, ja;-)

Dött
Midsommardagen känns lika dött som Nyårsdagen. Alla verkar återhämta sig från gårdagens dans eller andra utsvävningar i solen. Det är bra det, för idag är det grått, blåsigt och kallt, med andra ord en perfekt dag för rehabilitering.

Bakis
Personligen är jag totalt bakis utan skallebank. Är bakfull på all fisk jag ätit igår. Fisk ska nämligen simma, inte nödvändigtvis i alkohol men definitivt i vatten. Vet inte hur många liter flytande föda i form av bland annat Brämhults och vin jag har hällt i mig, bakis-törsten vill inte lämna mig. Rehab för mig också alltså;-)

Gott skratt
Alltså tror jag att både ni få som verkar vara uppkopplade och jag behöver ett gott skratt. Kolla nedan sång så skrattar ni högt, tror jag. Hittade denna ”skatt” hos Kicki.

Den baddräktstid nu kommer,
när magen är för stor
Då valkar bara sväller,
och celluliter gror
Generande behåring,
lyfts fram i solens ljus
Nej stranden verkar ”boring”,
vi stannar inomhus

De krav som sommar'n ställer,
förstör vår ledighet
Vi sitter där å gnäller,
fy fan vad jag e fet
Fast vem vill motionera,
när man kan sitta still
Nej låt oss revoltera,
vi tar en kaka till!!


(Melodi: Den blomstertid...)

PS. Nu börjar jag ladda inför kvällens fotbollshöjdare: Italien-Brasilien i Confederations Cup:-) DS.


13 kommentarer:

Susjos sa...

Ja, den texten på Den blomstertid går inte av för hackor ! Sill ger en törst ja! Ha det gott ;-)

LissenTo sa...

Ja du vad det var lugnt idag, tog en promenad runt mitt bostadsområde, inte var det mycket folk ute.

Åh jag åt inte så mycket fisk igår, jämna ut det hela och tog nyss 2 ägg och ansjovis mackor.

Får se om jag kan glutta på tv ikväll, jobbar.

Rolig sång, förresten.

Guldkryckan sa...

Var ju nere i affären i förmiddags...ganska likvärdigt befolkningsmässigt tyckte jag..fast kiosken var stängd förstås...!
En och annan man mötte såg lite tunga ut över nacken där...jag själv?
Nä...inte denna gång..fast törstig är man ju förstås...har halva kylskåpet fyllt av läsk i alla dess former...hälsosamt? Nä..men det struntar jag i...! :)

Ha en superb afton nu..ta en pomack och koppla av..tids nog kommer vardagen åter.

Freja sa...

Jag tar genast en kaka till! Jag tycker vallmo är en cool blomma, den ber verkligen inte om ursäkt för sig! Ditt foto är oxå coolt!

Kicki sa...

Fniss!
Du tack för länken!! :-)
Sången för mig var inte så bekant
men för någon annan verkar den vara det ja...visst var den det!

Vallmoblomma en absolut favorit hos mig men som vanligt glömde jag bort den i våras! I höst ska jag få en planta av svärfar:) Jag blir lycklig då!

Monica sa...

Har faktiskt flera stycken blommande vallmon dom är så fina.
Är inte bakis varken på fisk eller flytande vara.
Haha vilken tur att jag inte hämtat mej än från bacillen som magen råkade utför i Mars, mina love handles har minskat radikalt.
Ha en skön lördagkväll;-)

Marit Johansson sa...

Den versionen av låten gillar jag skarpt :)

Anita - Malta sa...

Himmel vilken bra text!! Tveksamt om den kan bytas ut mot nuvarande "Den blomstertid..." den är ju så full av nostalgi ! Men riktigt rolig var den ;-)

Vallmo !! Här ser jag vallmo utmed vägkanterna när vi är ute och åker bil. Fin skärpa med fokus på din röda Täbyblomma ;-)

Italien-Brasilien i Confederations Cup. Gäsp... !!

Ha en skön söndag Beate :-)

Anni sa...

Jag har knappt varit uppkopplad idag, här har det jobbats för fullt på flera fronter. Perfekt arbetsväder med 20 grader och småmulet!

Gårdagens föda gör dock att sången passar alltför väl.

Och angående Ernst. Jag gillade honom inte alls först. Faktiskt under ganska många år. Men så föll jag till föga. Han är fantastisk. Helt fantastisk. Och lär vara väldigt snäll ;-)

Pumita sa...

Haha, vilken text! Och du svullade framför fotbolls-tv hela kvällen utan att bry dig, antar jag. ;)

Vackraste vallmon! Varför snubblar inte jag på några... en liten en åtminstone.

Ama de casa sa...

Haha! Underbar text :-)

Olga T sa...

Gillar också Vallmon! Tycker däremot att originaltexten är bättre ;)
Ha en skön fortsatt helg och tack för hälsningen! Den blev jag glad för :))

Mona sa...

Häftig bild på vallmon! Gillar absolut din fokusering. Och texten är superkul. Den måste jag genast skriva av :-D