lördag 15 juni 2013

Konst eller konstigt




Ja, jag vet att min blogg heter ”Konst eller konstigt” och det förpliktar;-) Dagens två bilder tog jag för några dagar sedan då några arbetskompisar och jag tog bussen till den berömda och beryktade Stureplan, närmare bestämd till restaurangen East. Vi gör det ibland när suget efter deras enastående Tempura Rolls blir alltför stort.

Ny dekoration
Det var uppenbarligen ett bra tag sedan jag var där senast för stället hade målats om och dekorerats med ljuslådorna som ni ser på bilderna. Personligen vet jag inte om jag gillar dom eller inte. Är det konst eller är dessa tavlor bara konstiga. Fräcka och annorlunda, absolut! Men jag förstår inte riktigt budskapet. Gör ni!?

Roligare än så här blir det inte idag, men vädret var kanooooon, helt tvärtemot SMHIs prognos. Jag tackar:-)

14 kommentarer:

Monica sa...

Reklam för silikontuttar kanske, fast jag tycker dom är lite stora risk för att hon tippar på näsan HAHA
Men för lite god mat kan man nog ha överseende med det mesta.
Ha en skön kväll;-)

Della sa...

Nej, det fattar jag nog inte heller. Vad budskapet är alltså. Antagligen ingenting. Tur att maten är bra då. :)

Stare Ström sa...

Nja, jag tror jag kör på varianten "konstigt"!

Freja sa...

Ja, några av bilderna var ju mer konstiga, som hon med jättebrösten... Men bilden med döskallen på samma foto fast i motsatta hörnet, det är definitivt konst ;-)

Kerstins foto sa...

Nja, budskapet går förlorat hos mig dessvärre. Silikon har för mig inget med konst att göra men somligt i de andra bilderna kan nog ses som konstnärligt. Det är ju det där med betraktarens öga och att vi alla har olika smak. En himla tur är väl det. :)
Ha en fin söndag.

Rantamor sa...

Tjoooohoooo...
nu är ju inte jag alls lagd till att kolla stureplanskonst,
och än mindre förstår jag mig på det,
men jag skulle allt bra gärna känna in atmosfär`n i hela altet, för det är väl oftast det som gör det hela...

Ja å så god mat förståss det är ju pricken över alltet...
och visst är det konstigt att alla kommentrer handlar om dom stora brösten, varför der vi först dom ???


Tjingelingen från en vilsen Rantamor....

SoF sa...

De är så konstiga så det måste vara konst. :)
...å nåt underliggande budskap uppfattar jag inte (heller).

Snyggt eller inte - tror jag lutar åt inte.

Varma åskregnshälsningar!

Rantamor sa...

Tack tusen tack, du är så snäll...
Lovar jag är snart hemma igen...
om jag bara hittar Rantafar....
menar du att du också tyckte kabullhan var lik Rantafar ???

TjingTging...

Ama de casa sa...

Åh! Jag önskar att det fanns fler asiatiska restauranger här än bara en uppsjö av kinesiska...

Jag tycker nog att den är mest konstig den där konsten.
:-)

Lennart sa...

Kan inte heller förstå det hela. Är det något speciellt tema där eller vad? Ser inget samband så att säga.

Guldkryckan sa...

Här tror jag väderprognosen stämmer..tyvärr...igår stämde det..Tor som är böndernas och trälarnas gud slog med sin hammare. (jo, måste ju "träla" för mitt levebröd jag till skillnad från adeln i detta land)

Regnet stod som de beryktade spöna i backen..ja..framförallt vårt fönster iallafall, ser inte ner till backen från soffan, men jag tror det hamnade lite vått där också. ;)

Ha så gott nu och ha en superb söndag..det ska jag :)

Marit Johansson sa...

Nu är jag i och för sig ingen som förstår sig på konst, men dom där bilderna har nog gjorts enbart för att vara fräcka, inte med något djupare budskap... läckra färger i alla fall :)

Hörni sa...

Det är läckra bilder och färger, men något budskap.. nää. :)

Sv: Skönt att du inte tycker jag försummar bloggen, tack för det. :)

Det är på bloglovin jag har så många olästa, men måste nog tyvärr trycka på "markera alla inlägg som lästa". Det är ju omöjligt att hinna ifatt utan att bli knäpp.

Det tänkte jag inte på, att det växer mossa på henne, vad kul. :)

Mona sa...

Bilden på kvinnan med dom uppumpade brösten kallar jag närmare för porr än för konst.