onsdag 13 december 2023

Tråktorsdag på en onsdag

Kunde ha sparat den slarviga och otydliga skylten till Skyltsöndag, men både lappen och storyn nedan är så tråkiga att de passar bättre till Tråktorsdag;-)

Det räcker med tre till fyra minusgrader, då ser det ut såhär i innerstan och även i Täby. Ljusare med snö - hahaha;-) Tusen tack för bilden Yvonne:-)

Fick bara trösta mig efter PostNords "svek" med en fralla hos Gateau. Älskar att leka mammarazzi som ni vet. Paret närmast kameran är från USA.

Då jag är på vift imorgon och inte kommer att blogga så lämnar jag helt enkelt mitt bidrag till Tråktorsdag idag. Gissar att ni inte kan ana vad som hände mig idag. Men snart så vet ni;-) 

PostNord
Willy:s i Täby Centrum är in- och utlämningsställe för beryktade PostNord. Dit styrde jag kosan (läs: kundvagnen) med ett antal brev/paket idag. Julklappar till några få utvalda ni vet. Sedan var jag också i behov av frimärken för brev inom Sverige och EU. Det kan väl inte vara så svårt tänkte jag. Men ack så fel jag hade.
 

Kolla lappen!
Kolla lappen ovan! Expediten hade inte ett enda frimärke av någon valör, än mindre kunde hon skicka iväg min post. Så har det varit den gångna veckan enligt tjejen. Willy:s beställer frimärken av PostNord, men får inga. Jag var långt ifrån ensam med att vilja skicka brev och paket utan att kunna göra det. Det är helt enkelt skandal. Och jag svor några väl valda svordomar.
 För mig själv alltså, och inte högt heller;-(

Sherlock Holmes
Nu lever det ju en liten Sherlock Holms inom mig. Så jag började googla för att hitta eventuella alternativ. Samtal #4 var en fullträff. Dit ska jag styra kosan (läs: bilen) imorgon. Kommer inte nämna vart jag vände mig. Vill ju inte att frimärkena ska ta slut där också;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

21 kommentarer:

Jossu sa...

Hoppas att du har bättre lycka i frimärksjakten imorgon. Vad dåligt av PostNord, om det är någon gång det verkligen skickas paket och kort är det ju så här års.

nalta norrland sa...

Jag kunde väl aldrig i min vildaste fantasi tro att frimärken kunde ta slut 😓
Jag har ju dragit på detta att posta julkort och antingen måste jag göra det i morgon eller inte alls☺️
Jag har bloggat sambandet frisk luft = ren snö idag 😜
Så där ser snön ut häromkring typ i mars, april… välanvänd 😐
Jag har bloggat i min alternativa blogg oxå om att ha tur och bra balans 🤪
🤗

LillaSyster sa...

De vill väl att alla ska köpa digitala frimärken i postnord-appen. Sen kanske folk har köpt extra märken innan prishöjningen med 3kr märket efter nyår.
Låter som du har en spännande dag imorgon.

Susjos sa...

Jösses, slut på frimärken! Tur att jag köpte mina julfrimärken för ett par veckor sedan, hoppas det löser sig för dej i morgon!
Ja, snön har en benägenhet att bli brungrå i vår stad...suck!
Ha en toppendag i morgon!
Kram!

Guldkryckan sa...

Förra året köpte vi våra julfrimärken digitalt, en kod att skriva på kuverten istället, inte samma grej om du frågar mig men smidigt trots allt.
Men visst är det trist.

Ha nu en fin kväll Bp och lycka till imorgon. :)

Ditte sa...

Verkligen trist att julfrimärkena redan är slut. Men tur att du är en envis typ som inte ger upp. Säger bara grattis till att du hittat vart du ska bege dig.
Ja, Yvonnes bild är ju typisk för hur det kan se ut med denna sörja som jag antar nu råder. Men snart så kommer ljusare tider. Visst!
Önskar dig en härlig dag i morgon och ser fram emot att läsa mer om den.

Marita sa...

Köpte igår julfrimärken i pressbyrån i TC vid Max.

Karins ordöverflöd sa...

Vem trodde att man skulle bunkra frimärken?

Anki sa...

Ganska otroligt och helt galet att frimärken tar slut ... och skandal att PostNord inte levererar nya!
Hoppas det går bra idag så du kan få iväg både julhälsningar och paket!

Klimakteriehäxan sa...

Fniss, att du inte avslöjar var de finns, de eftertraktade frimärkena ... ska kolla mitt närmaste postställe!
Den gråa "snön" är så förskräcklig att jag knappt står ut med bilden.

Pockethexan sa...

Kul att se att du också håller liv i din blogg. Jag gör det nu i december då jag lägger ut min bokjulkalender som också har blivit en klassiker fast det är nu många som också har börjat göra det. Kramis från Pockethexan

Annika sa...

DAMN slut på frimärken!!
Jösses.
Nå må du hitta nya idag. PostMord liksom ...
Uäck, svart snömodd ... inte kul... alls. Vinterns baksida jämte halkan.

christian sa...

Nämen kära nån....vart är vi på väg...... :(
Håller med att det inte var mycket till vit snö, men så blir det ju dessvärre i städerna
Kul med lite "cliffhanger" då blir man ju nyfiken .....

Hanneles bokparadis sa...

jo, jag är så tråkig att jag inte skickar julkort längre.

femfemman sa...

Märkligt!
Köpte en karta julfrimärken på ICA för mer än en vecka sedan. Sju julkort fick jag ihop. Sådana som kändes angelägna att skriva. Få se om jag kan komma på tre ytterligare angelägenheter. Hoppas att dagen varit bra!

KajsaLisa sa...

Suck Post Nord förvånar väl ingen, tur att det löste sig.

Klimakteriehäxan sa...

Kan bara meddela att det rådde ingen brist på julfrimärken på mitt postutlämningsställa, Coop Zinken.

Stefan sa...

Det kanske inte skickas lika mycket julkort som förr, men frimärken får inte ta slut. Så är det bara.

De kanske inte såg det komma, precis som kommunerna som inte skottat trottoarer och plogat vägar. Va, snö och kyla redan?

nalta norrland sa...

Vad hände… inget blogginlägg igår torsdag?
Jag hoppas det inte betyder att Du är sjuk eller att det hänt något… 😓
Förhoppningsvis gjorde Du något skoj ❣️
🤗

Paula sa...

Mycket märkligt, o vilken attans ful skylt man i all hast har slängt upp på dörren till Willys! Jag har också Willys som ombud, där var det ordning och reda, men jag fick klistra på frimärkena själv...ler.
snömodden tinar väl snart upp, det ska ju bli vår nu lagom till jul. håhåjjaja. Tyvärr innebär det att vi som nu har hårda fina trottoarer av packad snö kommer att ha isgator snart. Värsta tänkbara...nå, vi tar en dag i taget. Du som är så bra på handarbete, har ni inget stickcafé i Täby som du skulle kunna joina (jag skojar...),. det är väldigt populärt både häri Falun o i Säfsen har de också börjat på lördagar.

Carita Liljendahl sa...

Ja men... att märkena är slut? Dyra är de väl också nuförtiden hos er?
Hos oss också i och för sig.
Men tog de slut för att de inte köpt in tillräckligt många? För att de tänkt, ingen köper ändå :-D