onsdag 19 januari 2022

Onsdagsmix

Det blir en riktig varierad onsdagsmix idag. Den börjar vid klockan 07:00 och oljudet från innergården, som man nu ser till att det kanske blir en park av i alla fall. Helt klart att det behövdes både en motorsåg och en värsting till lastbil, för att inte tala om två grävmaskiner och tre mänskliga varelser;-) Bilden är tagen klockan 12.

#pixelate-vägg
Pixelering har man ju hört talas om, på datorn alltså. Men man kan även pixelera ute på ”Döda Torget” vid Täby Centrum. Väggen består av en mängd svarta och vita kvadrater. Genom att vända på dem kan man skapa en hälsning, ett hjärta eller vad som helst egentligen. Idag såg den ut så här. Föga upphetsande kan jag tycka. Det är kommunens tanke som räknas;-)
Burk
Inspirerad av LillaSyster och Anki som båda i olika omgångar har visat upp burkar kollade jag i skafferiet. Hittade en enda burk där. Den är från 1998 och innehöll en flaska med 40 procentig rom inköpt på Barbados. Minns att rom var billigare än Coca-Cola på ön. I skafferiet här hemma innehåller burken spaghetti. Ett roligt minne!

Hål - en rolig felstavning
Läst i Aftonbladet: - I slutet av veckan väntas det sedan bli sol på många hål, men också blåsigt och kallt i stora delar av landet. Soliga hål, varför inte;-)

Internationella popcorndagen
Älskar gnaga på kokta eller grillade majskolvar. Men om popcorn tycker jag inte.

Det är Orsakullan som håller i ”Januari 31 dagar”.

13 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Burkar är utmärkta souvenir! Eftersom jag är burkslav sedan länge har jag många, försöker använda dem också. Speciellt förtjust är jag i engelska kakburkar, som oftast har jättefina blommönster. Din romburk skulle jag gärna ha! Prfekt till spaghettin.
https://klimakteriehaxan.blogspot.com/search?q=burkslav

LillaSyster sa...

Vilken fin spagettiburk! Så även du hade en plåtburk i dina ägor=) Ha en bra kväll, här har det börjat att blåsa ordentligt igen och tydligen ska det tillta....suck tar hellre några soliga hål

femfemman sa...

Hoppas att vi hamnar i de soliga hålen. Idag har det inte varit det minsta lilla småhål.
Bra spagettiburk. Har en enfärgad tråkig en. Men den funkar!

Annika sa...

Kul med burken. Snygg!
Har också varit på den ön :-)
Soliga hål låter BRA! HIHI!!
Du ska se att det blir snyggt på din gård sen!!

nalta norrland sa...

Soligt hål jo jag tackar jag, låter toppen ☀️
Popcorn är okey, majs och majskolv Tack men Nej Tack 👎
Tycker majs smakar - inte gott.
Kul att en burk som innehöll en flaska rom blev en spagettiburk 😃

Ditte sa...

Inget vidare att bli väckt av detta buller. Men om det blir fint när de är klara så kanske det går att tolereras.
Kommunens tanke vad gäller "pixeleringen" är god och de kanske testar sig fram- Men tanken är ju god.
Kul med din burk och inte minst minnet.
Vad gäller popcorn förstår jag inte heller vad de ska vara bra för. Men annan majs är helt ok.

Paula Merio sa...

Underbar plåtburk, o avis över att du varit på Barbados! Rom drack jag en del i ungdomen, men tycker den är söt och sliskig numera. Liksom cola...
Pixelaten är svart och vit säger du, jag ser rosa pixlar på bilden. Är jag sjuk eller färgblind eller???
07 på innergården, då finns det personal som inte ligger hemma i omikron eller i karantän. Börjar eka tomt på många arbetsplatser.
Popcorn gillar jag ganska mycket. Försöker hålla mig till antingen dem eller morötter när tuggivern sätter till. Vilken den gör mest varje kväll. Fast ikväll nöjde jag mig med två äpplen.
Vad tuggar du hellre på?

Susjos sa...

Verkligen en cool burk, och så kommer den hela vägen från Barbados, wow! Ska bli spännande att se hur er park på innergården blir, jag tror den blir bra.
Pixelate väggen ser ju ...annorlunda ut om man säger så, tanken är säkert god!
Jag älskar popcorn, börjar jag äta så kan jag inte sluta!
Ha det fint, och tack för cyberkramen!! Den behövdes!

Anki sa...

Där är den ju, din fina spagettiburk! Härlig souvenir! Jag ska visa min burk av samma typ inom kort :)
Nu ser det ut som att det blir en riktig park hos dig - hoppas den inte blir alltför stel och tillrättalagd bara.
Den där väggen är ju i alla fall bättre än ett stendött centrum.

Ama de casa sa...

Kul minne med den roliga burken! :-) Den enda burk jag kan komma på att jag har är en "Annas pepparkakor" som jag använder som syskrin.

Vi helgade popcornens dag igår med att käka poppisar i ett soligt hål ute på terrassen :-D

Gunnel sa...

Tjusig spaghettiburk! Är det en text på vägggen nu, för jag kan inte läsa nåt? Eller det var bara en övning? Här hade vi behövt några solhål nu som vi kunnat kika i för det är uruselt väder.

Herr Nilssons Fru sa...

D
Brukar ja de är kul. Jag är ju gammal samlare så de finns en del, de flesta används regelbundet. Din var fin och härligt med en bruk som innehåller både spagetti och minnen :)
De ska bli fint på innegården också. Trevligt när de fixar till saker så de blir mer trivsamt och snyggt i området.
Ja solig hål vore inte dumt alls :)

Kramiz

christian sa...

Det var ett långdraget arbete på eran innergård . . . :(
Kommunens tanke var god, men det låter invecklat att få det att fungera . . .
Fin burk, men spagettifotot var nog dagens höjdpunkt, mycket häftig bild!