söndag 18 april 2010

Fototriss: "Metall"

Metall är Fototriss temat idag. Efter en sovmorgon till klockan 11:30 vandrade jag runt lägenheten med kameran i högsta hugg och fotade metall-föremål. Förvånades över hur mycket metall det kan finnas i en 4:a rummare med kök. Sedan kom jag liksom av mig. Balkongen och solen lockade alltför mycket.

Annorlunda konstvandring
Vid klockan 15:00 bestämde vi oss spontant för att åka till Edviks konsthall som firar fem års jubileum med bland annat några verk av Lars Lerin. Den konstvandringen tog 15 minuter för vi fastnade hos nyöppnade grannen först: "MC Collection", ett motocykelmuseum. Där gick vi runt, njöt, fantiserade om vilken hoj vi skulle vilja ha respektive borde ha satsat på i stället för den vi köpte för sisådär 20 år sedan. Ja ni vet, vi drömde bort oss en stund (och det behövdes ingen Norrlands Guld).

MC-Collection
Utställningen kan varmt rekommenderas. Den är mycket ambitiös och konstnärligt uppbyggd. Motorcyklarna har renoverats och återställts till originalskick i den egna verkstaden. Missa inte MC-Collection när ni är i Sollentuna. Ni kommer att njuta av "verken" även om ni inte är MC-freakar. Ja och om man letar "metall-motiv" till en fotoutmaning är stället ju ett givet val.

Fler metallföremål hittar ni här.

21 kommentarer:

Olga T sa...

Det kallar jag metal :)
Coola bilder!

Petra sa...

Schyssta bilder på metall.

Lena sa...

Verkligen triss i metall!

Ha en skön kväll!

/ Lena

anne sa...

Det var mycket med vackert skrot där!

Shannara sa...

Härliga bilder... Jag var inne på mc:n som finns här jag, men jag skrotade runt i mitt kära garage istället...

Susanne sa...

Vilka blänkande bilder, sååå häftiga =)

LissenTo sa...

Hör nästan ljudet av motorcykeln glider iväg. Putsad krom, vacker metall. Har åkt en del motorcykel,fast nu är jag lite räddare.

Drömma sig bort bör man, med eller utan..... :-)

egoinasmamma.nu sa...

Vad coolt! Maffiga bilder!!
Sv: Tack för uppmuntrande tillrop! ;)

Hörni sa...

Först trodde jag att ni hade all denna metall i köket, men så var det ju tyvär inte. Bilderna är riktigt coola. Motorcyklar är snygga, men farliga! ;D

Sv: Ja, jag kom ihåg hur det smakade, och det var ljuvligt! Jag har struntat i smärtstillande bara för att få dricka det där glaset.:D

Anonym sa...

Tack för kommentaren! Du hade väldigt maffiga bilder - bra jobbat! :-)

Ladyinblue sa...

Tack för titten, Men du har då verkligen hittat metall :-)
Ha en fin vecka/Ulla

Monkan sa...

Oj så mycket metall! Så blankt och fint. Häftiga bilder.

AnnCathrine sa...

Ja, det var verkligen klockrent på metalltemat! Snygga bilder av tjusigt glänsande metall... Tjusigt!

Ellis sa...

Fräcka bilder :D

Hoppas de bra med dig, jag har tyvärr fruktansvärt ont i magen igen :( riktigt dåligt.

Haha angående mina bilder, jag behöver inte vara onykter för o se skadad och allmänt wasted ut, de lyckas jag med som nykter :P

Mona sa...

Oj oj oj, vilka härliga och fräcka metallbilder! Här glänser det verkligen.

Monica o Jacob sa...

Där hade man putsat,ja en dröm vore det att få susa fram på en sådan skönhet;-)
Ha det bra;-)

Daniel sa...

wow det kallar jag heavymetal!

Jah Hollis sa...

Fantastisk vackert välputsade metallmotiv. Väldigt snygga bilder.

Jess sa...

Bilderna är riktigt bra och jag skulle gärna ha en MC, ska bara fixa ett mc-kort också...

Photos by Storm sa...

Jisses, vad mycket grejer det finns i en mc-motor. Och vad det blänker. Snygga bilder/Lis

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

För det första - Norrlands guld tycker jag är ett blaskigt och dåligt öl. Jag gillar öl men inte Norrlands guld, tyvärr trots att jag är från Norrland. :(

Därefter kan jag uttrycka att motorcykelägande inte är något för mig samtidigt som jag tycker att de är så vackra.

Jag har en del motorcykelbilder i mitt arkiv som aldrig kommer att komma fram i dagens ljus eftersom jag aldrig varken hinner eller att tillfälle uppstår. Varje år den 1:a maj blir det "några" stycken nya vid kortegen.

Dina bilder är vackra och jag har en ide om alla vackra bilder som jag skulle vilja göra något av med, andras eller mina, med en av min domän som jag faktiskt har. Vi har alla olika tankar kring bilder och det som jag älskar kanske du hatar men att på något sätt samlas och därifrån kunna skapa fantastiska konstverk.

Jag gillar dina metallbilder som du kanske förstår samtidigt som mitt utrymme inte räcker för allt det jag ser och jag tycker är så synd att de ligger på en blogg till "ingen nytta", missförstå mig rätt.

Vackra landskapsbilder och annat finns överallt men inte det där ... det som är lite annorlunda.