söndag 6 december 2015

Skyltsöndag #30

Till att börja med vill jag än en gång tacka alla er skyltare för era helt underbara bidrag till Skyltsöndagen:-) Varken ni tar egna bilder och/eller lägger mycket tid på att leta roliga skyltar på nätet, så ska ni veta att blandningen är helt perfekt. Förutom länklistan nedan, där ni hittar alla skyltare tänker jag nämna två skyltare lite extra idag. Sanna har nämligen tagit Skyltsöndagen ett steg längre och spritt den på Facebook. Där har några vänner börjat dela med sig av bilder på skyltar. Sedan ber Sanna vännerna om lov att få använda bilderna till inläggen. Suveränt!
Carita har flera egna teman och hon har också uppmanat sina läsare att bidra med foton på både skyltar, brunnslock och fönster med mera. Även hon ber om tillstånd för publikation. Vilken toppen idé!

Vågar vägra Facebook
Nu är det ju som så att jag vågar vägra Facebook (Instagram också för den delen). Alltså får jag snällt fortsätta med att ge mig ut och leta lämpliga skyltobjekt, vilket jag har gjort med stor glädje även den gångna veckan. Here we go!


Herrekiperingsbutiken Claes-Göran hade för en gångs skull inte bytt skylt den här veckan. Så det var fortfarande "Kallt som f*n" på ena sidan skylten. Å det var faktiskt svinkallt i början på veckan. Men skyltens andra sida "Vinter i coming" känns just idag lite mera som ett desperat önskemål - av alla som gillar vinter vill säga. Jag menar när har vi senast haft 13 grader den 6 december... Jag lovar att jag står ut med regn, rusk och Helgas lillasyster som härjar utanför. Inga problem alls:-)


Ja, vem skulle inte behöva sådana! Jag menar - oavsett vilken kroppsform man är utrustad med så har kilona en väldigt konstig förmåga att omförflytta sig till ställen där man inte vill ha dom. Här har jag ju till och med möjlighet att blanda som jag vill - errrrrhhmmmmm.


Hos den här tandläkaren är uppenbarligen två- och fyrbenta patienter välkommen.


Här underlättar det att vara läskunnig, vilket cykelägaren till synes inte är.


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla som skyltar hittar ni här.



23 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Det är ju det som gör dig så bra och speciell.
Att du faktiskt ger dig ut och fotograferar skyltar IRL. Vi andra som inte ser, hinner eller orkar får nöja oss med nätet! :)
Vi t.o.m tigger skyltar av våra vänner som den med fiskeförbud jag hade med sist.
Den hade en kompis tagit och lagt ut på fb.
Men jag frågade lov först! Och han blev glad och hedrad!
Även denna vecka är dina fenomenala.
Och självklart lyckades DU se cykelförbudsskylten! Jag blir inte ens förvånad.
Idag kommer jag nog tyvärr inte vara med.
Men man vet ju aldrig.
Kvällen är inte slut än! ;)

Meta sa...

Nu ligger det en skylt på min blogg http://blommorochsantifoto.blogspot.se/2015/12/skyltsondag.html
Har inte riktigt hajat det hela men så¨här kanske det är så vet du.
Ha en fin söndagskväll Har jag tänkt med nybakade bullar
Kram Meta

Ama de casa sa...

Haha! Det bor en liten trafikpolis i oss alla, tydligen :-)

Stare Ström sa...

Skulle gärna vilja se en bild på de mirakulösa brallorna!!

Helena sa...

Tänk om det vore så väl att vinter var på väg... ;-D
Du - det där med facebook är överreklamerat. Numera är det mest ett forum för reklam som snurrar runt fastän man inte vill ha reklam... Instagram är faktiskt mycket trevligare. Önskar dig en fin söndagskväll!

Anni sa...

Facebook är vad man gör det till, men det tror jag att jag sagt förr.
Jag har väldigt många fina skyltar i mina arkiv, så någon gång kanske jag anstränger mig och hänger med på söndagar. Men just nu avstår jag.

Mirakelbyxor skulle jag behöva. Har inte haft byxor på mig på flera år, kör envist med leggings som rymmer alla överflödiga kilon. Mjukt och skönt ;-)

Geddfish ♥ sa...

De bästa skyltarna är ju egentligen de som man sett och fotat själv. Och där ligger du inte i lä, du är superb med falkögon.
Dessa mirakelbyxor ger jag inte ett färn för, haha...
Och cykelförbudet, var bara SÅ bra, hoho...

Blåsiga kramar utifrån som tar en svängom här inne och flyger till dig ♥

Steve sa...

Ännu en salig blandning.

anemonen sa...

Jo du många är inteläskunniga idag och det har jag också upptäckt. Bland annat de som delar ut reklam om helgerna. Ingen reklam tack op postlådan ger reklam ändå. Så många har samtalen varit och hoten från mig om vad som händer om det inte slutar. De måste lära dessa som delar ut svenska åtminstone ordet ingen reklam tack.
Nu hoppas jag det kommer funka för enda lösningen i de flesta sammanhang är att gå till vd. Härliga skyltar hos dig som jag uppskattar och Clas Göran som vanligt den bästa. Ha en fin vecka.

Susanne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ditte sa...

Roliga skyltar som lockar till flera skratt! Och att du själv hittat och fotat dem är extra trevligt.
Jag vågar också vägra "ansiktsboken", känner ingen behov av den, men tanken att sprida skyltar och "Skyltsöndag" vidare där är ju toppen.
Claes-Görans skyltar har jag sett då och då i verkligheten och de ger mig alltid ett extra skratt i vardagen då jag passerat.
Får klura vidare på hur jag ska blanda mirakelbyxorna. Ingen lätt uppgift.

Susjos sa...

Ja, verkligen roliga skyltar som man blir glad av, är nyfiken på mirakelbyxorna, hihi!! Imponerad som alltid av dina skyltar som du hittar!
Och jag säger som dej, vintern behöver inte bli kallare!

KajsaLisa sa...

Vilken jävla tur att Clas Göran öppnade affär och inte blev meteorolog :)
Sen mirakelbyxorna, finns dom med i Bibeln eller ...
Sen känner jag som cyklist igen problemet, cykelställsdesigners åker bara bil och konsulterar sina kusiner som är cykeltjuvar.

Marina sa...

Fördelen med att inte vara läskunnig skulle väl i så fall vara att det alltid finns plats för cykeln ;)

Eva Trillian sa...

Mirakelbyxor? Kanske kan man utföra mirakel om man har dem på sig ;)
Och cyklisten som parkerade? Helt klart förstod hen att det bara gällde cyklar med cykelkorg! Självklart! ;)

Monica sa...

Den tandläkaren tilltalar mej och
du förstår nog varför.
Idag sista besöket hos min, den här
gången har det inte varit roligt
hoppas det är värt 10.000.
Om det funkade med omfördelning vore
det ju en dröm men jag är skeptisk.
Ha en bra dag i blåsten

Mias Mix sa...

Visst är det härligt med kreativa människor och alla skyltar! Och sträck på dig, det är ju din förtjänst!!
Skulle nog hellre vilja ha snö och ett par minusgrader än detta blask. Ja idag skiner ju solen så då klagar jag inte.
Mirakelbyxor - hade varit roligt om du hade tagit på dig ett par och visat :) Och man kan ju undra hur tandläkaren tänkte :)
Ha en fin ny vecka!!

cat sa...

Ja du att vintern kommer är ju något som jag som GoT-fan kan relatera till. Misstänker faktiskt att även C-G gillar GoT.
Mirakelbyxor låter ju väldigt användbart, förutsatt att de kan utföra valfritt mirakel ;-)

Cyklister ska jag inte uttala mig om. Kan skriva en uppsats om väldigt många oönskade cyklistbeteenden som man stöter på.

Susanne ❤️ sa...

Som vanligt bästa skyltarna !!!
Blir glad av den återkommande Clas Göran .
Ett otroligt stort Tack för länken ❤️
Men det är kompisarna som får all kredit då dom också fotar skyltar :)
Som jag får låna när jag frågat ;)
Tycker det är kul att fler hittar skyltar även om det är personer som inte bloggar ;)
Så då tar jag hit dom :)

Stor kram till dig finaste
Kram Sanna

Anki sa...

Så sant... vintern kommer... frågan är bara när?
Ingen är så suverän som du på att hitta roliga och kluriga skyltar! Mirakelbyxor... har du ingen bild på dem?

Unknown sa...

Och som en mästerletare av skyltar så gör du oss inte besvikna. Gillas gillas gillas....dessa små reflektioner underhåller mig mer och mer. Tack Bp
/Kiki

Bevare mig väl sa...

Härliga skyltar du skyltar!
:-)

Anonym sa...

Hittade till dej genom bloggen Debutsky, vilken jag också gett skyltar till! Kul skyltar!