tisdag 15 december 2015

Det där med talang







Alla är vi olika, vilket är en himla tur. Vi har olika talanger också. Man kan inte vara bra på allt. Efter att ha använt blogspot sedan februari 2008 trodde jag i min enfald att jag kunde ”programmet” och var bra på det. Kan lugnt säga att jag misstog mig.

GW – Guess What
Idag hade jag nämligen planerat att för första gången lägga upp en bild där läsarna får gissa vad fotot föreställer. Det är Sanna och Maria som gärna vill ha fler deltagare så att dom själva också får gissa hos andra. Är själv inte speciellt duktig på att gissa, men tycker att temat är himla roligt och verkligen eggar fantasin. Kika gärna in hos tjejerna. Jag lovar att det är utmärkt träning för ögat och fantasin!

Aktivera kommentargransking
För att de som gissar inte ska få se andras svar så aktiverar man kommentargranskningen. En baggis anser ni, eller hur!!!?????? Det tycker då inte jag kan jag säga. Kolla här:

Inställningar – check!

Inlägg och kommentarer – check!

Kommentarsmoderering: Står på ”Aldrig”. Måste ändras – check!

Väljer jag ”Ibland”, får jag upp ”För inlägg som är äldre än 14 dagar” – Que????????

Ja, ni förstår. Hjälp någon…….

PS. De dagsfärska bilderna jag lägger upp har i högsta grad med inlägget att göra.
Bild 1 och 2. Ganska kreativt att ha en syateljé som även genomför zonterapi med akupunktur - förhoppningsvis med olika nålar. Tjejen som äger ateljén har uppenbarligen två väldigt olika talanger…

Bild 3. Efter gårdagens ”snöiga konstverk” får ni idag ett smakprov på hur konst på ett övergångsställe i innerstan kan se ut. En av mina (få) talanger är att uppmärksamma lite annorlunda saker här i livet.

Bild 4. Om en apa kan dricka kaffe borde väl jag kunna blogspot efter nästan åtta års användande.

Bild 5. Här har vi en tiggare som är riktigt kreativ, nästan lika uppfinningsrik som jag själv;-) Han har fått en jultomte som kompis. Å kolla, tomten har fått en egen mugg också.

20 kommentarer:

Steve sa...

Ett antal check! har jag oxå många gånger trott vara tillräckligt för att få nya funktioner att fungera. Ja, gamla oxå för den delen.
Värre ändå är det när det inte ens finns nåt att checka. T ex när jag, som idag, bara får upp en felkod som jag inte har en susning om hur jag ska använda. Återkommer kanske i ett inlägg om detta debacle.

Att bo i den skyltrika storstan måste vara ett eldorado för dig. Sedan ska jag väl oxå tillstå att du är helt suverän på att "se" det där som ingen annan ser.

Nålarna i örat minner mig om , när jag efter min stroke, testade det mesta, bl. a. akupunktur. Om det hjälpte? Nej, men det var bra för att hålla humöret uppe. Det kanske ändå finns en möjlighet.............. CHECK!

Ama de casa sa...

Haha! Jag får också "ångest" när jag ska försöka mig på att improvisera till nånting i bloggen utöver att skriva ett inlägg och klistra in bilder...
:-)
Jag hoppas att Sanna har Svampbob fyrkant igen... ;-)

Ama de casa sa...

sv: Haha! Du har verkligen ögonen med dig. Jodå, det var Patrik som körde :-)

Och du - jag ska nog satsa på att bli spansk snögubbe i mitt nästa liv. Den getingmidjan vore inte dum att ha :-)

Eva Trillian sa...

SY Akuten OCH zonterapi ... kan man verkligen blanda allt? ;)
Apan kanske inte alls dricker kaffe ... bara för att den har en kopp ... så bara för att man har blogger betyder det inte att alla inställningar är självförklarade ;)

Comsi comsa sa...



Jag har också tittat på Sannas"gissa vad" men jag fortsätter nog att gissa hos Maria och Sanna.
Sista bilden är bara så otroligt bra, den röda färgen kommer igen tre gånger i bilden.

Kramen ❤

Stare Ström sa...

Ingen idé alls att tro att man kan ett program bara för att man haft det i 8 år!!!

Ulla Maria sa...

Känner igen mig i det här med att tro att det här kommer att gå som smort och sedan stöta på det ena problemet efter det andra. Så tröttsamt.
Dina bilder är desto mer uppiggande. Syakuten Zonterapi - den är vass.

Ditte sa...


Helt underbara foton på fina skyltar!Och ögonen har du med dig, helt klart. och talang för att hitta/se detaljerna.
GW tycker jag är jättetrevligt och har nyligen upptäckt det hos Sanna. TRodde först det handlade om GW Persson och det gör det ju delvis. Detaljer ska hittas!
Och så bra att tänka utanför ramarna.
Vad gäller blogspots kommentargranskning måste man kanske också tänka utanför ramarna.
Säkert kan någon hjälpa dig om inte du sitter hela natten vid någon "helpdesk".
Håller tummarna för dig.

Unknown sa...

Jag kan inte hjälpa – helt oduglig. Men jag hoppas nån annan gör det för jag vill gissa. Har kollat in dina tjejlänkar och gjort mitt bästa i Guess what
Massa snygga bilder idag.
/Kiki

Susanne sa...

Tiggarbilden är underbar, vad gör man inte för att dubbla sina inkomster.

KajsaLisa sa...

Varit inne och gissat, på vad talar jag givetvis inte om. Syakuten, kan man ringa 112 om man är ute på stan och brallorna spricker ?

Susjos sa...

Sorry, jag har ju också haft blogspot i alla år, men kan inte hjälpa dej?! Däremot har du hjälpt mej med blogspot, att helt enkelt nonchalera "bevisa att jag inte är en robot" när jag ska kommentera, och slipper alla konstiga saker man måste göra för att kommentera, TACK BP!

Kul bild med syateljen och akupunktur, där blev jag också brydd!

Marina sa...

Härmed lovar jag dyrt och heligt att inte hjälpa till - jag kan garantera att det inte skulle bidra det minsta, troligen mer tvärtemot...

Eva Trillian sa...

Sv: Men du har alternativet kommentarsmoderering: Alltid? Det är nog det du får välja ... och sedan gå in och ändra igen när du är klar med det utmangsinlägget - tror inte Blogger bjuder på alternativ för varje inlägg... vi betalar nog inte tillräckligt mycket för deras tjänster ;)

cat sa...

De gör ju om blogspot titt som tätt så inte tusan kan man det inte! Det var nog den mest udda blandning av ateljé jag någonsin sett. Fast nålar som nålar kanske hon tänkte som driver den.
Övergångskonst kan man kalla en av dina bilder ;-) Har varit på konstutställning idag och kan meddela att din fotokonst är så väldigt mycket mer konstnärlig än mycket av det jag såg idag.

Mias Mix sa...

Ja din talang för att upptäcka fantastiska blogg-motiv är toppen!! Det gör du så himla bra! Undrar om man skulle våga prova nålarna där?? GW-inläggen är riktigt roliga så bara kul om du också börjar med det! Jag har också två bra talanger, först håller jag vinprovning och fyller de som är med, sen kan jag rädda livet på dem :)
Och du gjorde helt rätt i att se filmen i söndags, handbollen var inte mycket att se.

Anonym sa...

Den första bilden - Syakuten och zonterapi får ju en verkligen att tänka på nålar i många bemärkelser :-)
Tiggaren med tomten fick mig att tänka som du - kreativ lösning!

Anki sa...

Tack för länken till Sanna och Maria! Verkar kul med gissningar - ska fundera på det här med GW till i januari.
Har sagt det förr, men du är helt outstanding på att hitta kul skyltar... och annat kul också!
jag tror Eva T. har rätt ang. det här med kommentarerna.

Susanne ❤️ sa...

Underbara bilder DU har verkligen öga för bloggmaterial love it !!
Tyvärr har blogger inte bara kommentarsgranskning för ett inlägg
Utan du måste trycka i ALLTID så gör jag ich godkänner bsra kommentarer utan svar till torsdagen :)
Lite extra jobb men går bra och fort när man lär sig ;)
Sen på torsdagen trycker du bara i ALDRIg igen ...
Puss och TACK för dina länkar så snäll !!!
Kram
Sanna

Lissen sa...

Hihi, det tekniska är inte heller min största talang i världen. Åker på nitar då och då