onsdag 30 december 2015

Rätt svar på ”Guess What”



Alltså den här gången var min GW ju alldeles för lätt. Om jag har räknat rätt är det hela 17 av er läsare som gissade på ”badanka”, vilket är helr korrekt. Å det är makens – inte min alltså – badanka som han fick av en kompis för många år sedan. Ankan har mig vetande sällan fått motion i badkaret utan sitter "fastförankrad" i tvättskålen på duschstången.

Speciellt roliga kommentarer
Även den här gången fick jag mig många skratt. Ni kan ju kolla kommentarerna nu när jag har publicerat dom. Men tre kommentarer tyckte jag var roligast:

Steve: En plastanka som räddats efter att ha frusit fast i isen. Alternativt en missbildad paprika. Steve påstår själv att han inte har någon fantasi, men efter att ha följt min blogg i nästan ett år har han uppenbarligen fått viss träning:-)

Gerd: Vaniljkräm, diskborste, munstycke till tvålpump. Inget fel på Gerd:s fantasi, men jag undrar hur hon får till vaniljkrämen med hjälp av en diskborste respektive tvålpump:-)

Helena: Någon del av nå’t verktyg. Alltså Peter, hennes man jobbar ju i byggbranschen, så han bör ju använda en del verktyg. Fast jag undrar om Helena någonsin åkt med honom på jobb. Skulle inte tro det:-)

Alla om svarade rätt
Anemonen, Steve, Eva, Husbilen Ellen, AMA, Anita, Sanna, Anki, Carita, Gärdsmygen, Susjos, ComsiComsa, Tant Glad, Cat, Kolonilotta, Ulla Maria,
Matts Jansson.

Ni är helt underbara! 1 000 tack för att ni deltog. Då ses vi med en ny ”Guess What” nästa år. Å jag lovar att jag ska göra den betydligt svårare. För vet ni egentligen hur lång tid det tar att klistra in 17 länkar till er som gissat rätt?! Nej, det vet ni nog inte;-)

23 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Jag gav bort en gul badanka till en vän, men jag antar att det inte var din man som fick den.. hi hi hi... :)
Fast ibland är världen liten.

***** GOTT NYTT ÅR 2016 *****

Tack för detta året och många goda skratt.

Kram ❤

Susanne ❤️ sa...

JAAAAaaaa
rätt för en gång skull då och 1/2 är ju bra! hälften rätt haha
Tack för att du hoppade på GW och supertack för Länk Finaste BP
Tack för att du finns och förgyller bloggvärlden
Önskar dig ett riktigt Gott nytt år fina Bloggvän
ps. jag vet vilken förbenad tid det tar att länka när det är många som svarat rätt haha puss
Kram Sanna

Geddfish ♥ sa...

Såg ju vid andra blick att det var en gul plastsak, men stirrade mig blind på skarven på näbbet.
Ja, den var kul.
Och jag har aldrig ägt en plastanka, snyft...

♥ ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2016 OCH MED ÄNNU MERA GLADA SKRATT! ♥

Carita Liljendahl sa...

Hahaa - det här SÅ kul! Jag hade ju också paprika på listan, om ej missbildad :-)

Ama de casa sa...

WEEEHOOO!!! Jag hade rätt!!!

Och du... Jag vet hur lång tid det kan ta. Undrar just om jag ska ha nån liten fotoutmaning nästa år? ;-)

Ulla Maria sa...

Tack för rolig bildgåta, så kul att läsa de andras svar. Ser fram emot fler utmaningar nästa år.

Anita Malta sa...

Jippiie !! Haha.. det här var ju riktigt kul :-)

Tack fina Beate för att du roar oss andra, får oss att tänka, länkar och ger så otroligt mycket av dig själv.

Måste tagit en väldans massa tid att bara att skriva till alla och dessutom länka men du tar dig tid, alltid.
Du är helt underbar och jag ser fram emot nästa Guess What och andra tokroliga, fantasifulla och konstigt konstfulla inlägg ;-)

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År 2016 !! Skål !!
Kram från Malta :-)

Mias Mix sa...

Nämen nu missade jag nåt roligt :)Söt liten anka. Tycker gott han kan få bada med er nästa gång!!
Tack för dina ord idag och tusen tack för alla dina kommentarer under hela året. Det värmer att ha dig som bloggvän! Kram

Ditte sa...

Tänk så fel jag hade! Men med tanke på att William och jag lekte med badankor igår så borde jag klarat det. Men varför inte gurkmeja som kunde skurits ut i form av en badanka.
Men nästa vecka tar jag nya tag. Och roligt är det.

Eva Trillian sa...

:) Fin! Så bra att den får bo hos er - men EN simtur om året kunde ni ju kosta på den? Det är ju en BAD-anka!

Steve sa...

Fantasiträningen hos dig ger uppenbarligen resultat. Det ska bli intressant att följa mig själv och se vart det slutar.
Egentligen är den här typen av "tävlingar" inte min grej, men det behöver inte vara fel att förnya sig ibland. Rätt intressant att konstatera att jag inte känner mig så väl som jag trodde.

anemonen sa...

Kul att jag gissade rätt och då hoppar jag på tåget då nästa år för det var ju kul att gissa. Jag vet hur kul min son hade det med sin gula badankan en gång för längesedan, och så har vi ank race här i stan en gång om året.
Jag hoppas det nya året blir fyllt av magi, infriade drömmar men även lite dårskap.
🙃
Jag hoppas ni kysser någon som ni tycker är underbar.
💋
Lev idag och gör vardagen till en fest.
👛👗
Sjunga dansa och överraska dig själv för du kan mer än du tror.
Ett gott nytt år till dig.

Mitt lilla face sa...

Hurra Rubber Ducky youre my friend

Susanne sa...

Klart det var en badanka ;)

Kolonilotta sa...

Även om den var ganska lätt så är det ändå jätte roligt att ha gissat rätt! :)
Stort tack för länken! ❤
Vet att det tar en sabla tid!
Hoppas ni får en jätte fin nyårskväll!
Vill även passa på att tacka för underhållande inlägg och dina alltid så härliga och varma kommentarer!
GOTT NYTT ÅR!!!
Puss o kram! :)

Bevare mig väl sa...

Smyger in med och önskar gott nytt år!

Ama de casa sa...

Hoppas att ni får ett riktigt Gott Nytt År!
Kram

Guldkryckan sa...

En badanka borde enligt lag vara obligatorisk i varje badrum. ;)

Missade naturligtvis denna tävling hos dig....dagarna innan nyår innebär en del här...frugan fyller ju år som skrivet i mitt senaste inlägg.
Fast jag hade nog missat det rätta svaret ändå. :)


Skrattar gott åt alla gissningar....härligt.

Men nu avslutar vi väl 2015 och tar tag i ett nytt år.....ett gott sådant tillönskas dig.

FREEDOMtravel sa...

Haha, jag har ju faktiskt jobbat en hel del med Peter. Typ byggt om tre lägenheter och en husbåt ;) Men jag är USEL på att gissa... Lovar att fortsätta försöka ändå! :) Önskar nu ett riktigt Gott Nytt år!

Anki sa...

Ja, men ser man på... då var min ena gissning rätt i alla fall :)
Önskar dig en fin Nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År!

Maria sa...

Jag hann ju inte ens gissa men såklart hade jag ju gissat på badanka ;-)

Gott Nytt År till dig. Är väldigt glad åt vår bekantskap!!
Kram

Unknown sa...

Missade din guess what, som är en mycket rolig ide by the way, men jag kollade nu och även jag hade rätt.
:-)
Kiki

Susjos sa...

Woho!!! Jag hade rätt!!!! Det var nog första gången, inne hos Gemsofmylife är det omöjligt!
Jaså, var det så många som svarat rätt..jaha, det var alltså för lätt...men det är roligt att kunna gissa rätt,så fortsätt du så!!!