lördag 19 december 2015

Lördagscitat #22

Idag tänker jag lägga upp två citat. Anledningen är att våra promenader den gångna veckan resulterade i "perfekta" (= roliga) bilder som jag bara måste visa er:-)

Fönster

Citat: Bäst att du håller dig själv skinande ren och klar; du är det fönster genom vilket du måste se världen.
Källa: George Bernard Shaw

Om jag tittar genom dessa fönster är jag helt säker på att iaf min världsbild kommer vara aningen förvriden om man säger så;-)


Svarta lådan

Citat: Du vet den där oförstörbara svarta lådan som finns på alla flygplan. Varför kan de inte göra hela flygplanet av det materialet?

Källa:
Livet.se

Visst är det konstigt att svarta lådor som för det mesta hittas och kan analyseras efter flygolyckor aldrig är svarta. De är alltid röda eller orange. Å den här lådan som jag hittade igår är limegrön. Inte dumt alls om jag får säga så;-)

Fler citat hittar ni hos Marie i Skrifvarstugan.

23 kommentarer:

Tredje året i Hjo sa...

Underbart skeva fönster. Man skulle allt bli lite förvriden själv, som du påpekar.
Svarta lådan i det nerskjutna ryska var inte oförstörbart.

Meta sa...

Ha ha ha , de var bra båda två. Fönstren är ju häftiga. Man löser allt med en gnutta flax eller hur var det.
Ha det gott i helgen
kram Meta

Susanne ❤️ sa...

Två helt underbara och så bra citat !!!
Stor kram till dig vännen
Nu blir det glöggmys med familjen
Kramisar

Comsi comsa sa...



Gud så fin den är första bilden och citatet till
är bara så bra. Tummen upp!

Kram och ha en fin kväll ♥

anemonen sa...

Kanoninlägg båda två. Härligt att du upptäcker sådana godbitar. Tyvärr har jag knappt satt foten utanför dörren för som sagt en förkylning till (ja du läste rätt) två dagar emellan ----med feber som har tillstött så det är så tröstlöst att jag snart tabbat modet. Saknar promenader och yoga så nu lär jag dega till mig ordentligt. Tur att jag kan öppnat altandörren och andas frisk luft med jämna mellanrum. Någon ände får det väl ändå bli. Därav har jag inte suttit vid datorn någonting utan bara mobilen som jag kan ha när jag ligger i soffan. Tyck inte synd om mig för det gör jag så bra själv :D 10 minuter i stöten sen får det räcka. Nåväl jag hoppas dock att det nya året börjar bättre än det här gamla slutat. Härligt att ni andra håller er på benen så jag kan njuta av era / dina bilder. Ha det bäst och tack för ett jättetrevligt inlägg.

Karin sa...

Härliga foton och citat! Hur i all världen har man fått till fönstren på huset? Det måste ha varit skickliga hantverkare en gång i tiden!
Kramar Karin

Ama de casa sa...

Haha! Härliga bilder till härliga citat :-)

Anita Malta sa...

Var i hela friden fann du dessa fantastiska fantasifulla fönster och den rosavita putsade läckra fasaden !! Här kan man verkligen tala om att bo på bottenplan med en väldigt säregen utsikt ;-)

Haha.. ja, det sista citatet var ju utan tvekan slående mitt i prick :-) Bildmässigt ett litet fynd dessutom ! Gillar ju också limegrönt ;-)

Oj, vad mycket jag missat här hos dig under min paus. Har scrollat mig tillbaka, läst och kikat på dina tokroliga, fyndiga och färgstarka inlägg med ett stort SMAJL ;-) ...och ja, jag fattar varför du inte gillar rosa :-)

Stare Ström sa...

Det är ju klart så alla fönster skulle se ut. Då hade världen alltid sett lite annorlunda ut!

Geddfish ♥ sa...

Bra info, där. Har aldrig tänkt på vad svarta lådan har för färg. Googlade och fick se en typ färdskrivare. Klart den ska ha lysande färg för att kunna hittas!

Det där sneda fönstren, jag blir nästan yr i bollen av att titta på dem, ojoj.

Häftigt inlägg. Du är superb. Ha en skön afton!

Eva Trillian sa...

:) Promenader i städer genererar coola bilder och citat! Kanske blir det att flytta till sta'n när pension sätter in ;)

Ulla Maria sa...

Hur hittar du allt? Måste vara en mycket knepig utsikt genom fönstren i det rosa huset.
Allt gott.

anemonen sa...

Tack det värmde och har jag inte blivit bättre på måndag kontaktar jag min doktor. Men jag vill inte ha antibiotika det är det som är problemet, men är nog tvungen om det inte går över. Fast jag tror att det är två olika sorter. Nåväl jag är inte så flitig med datorn nu när jag inte är kry men jag kommer igen och läser ifatt. Skall försöka hänga på helgbilden i morgon om jag orkar. För säkerhets skull önskar jag dig och de dina en God Jul.

Husbilen-Ellen sa...

Passande citat och foton!

Ditte sa...

Klockrent! Och kanske kan det ibland vara bra att ha tillgång till olika fönster beroende på hur man just den dagen vill se på sig själv och världen.
Och eftersom jag flyger mycket är jag helt enig i att det vore praktiskt om planen var oförstörbara. DE kan också gärna få vara limegröna.

Anki sa...

Kreativt och hur bra som helst! Häftiga fönster och klockrent citat till! Visst vore det himla bra om hela flygplanen vore av samma material som svarta lådan, som väl inte alls är svart...

Susjos sa...

Vilka coola fönster! ..och härliga färger idag igen, love it,liksom citaten!

sv: de asiatiska rätterna jag ätit (en del mer goda än andra) har jag hittat i frysdisken på Citygross. Bara att micra och äta, så skönt när man inte vill stå och laga mat mellan nattpassen!

FREEDOMtravel sa...

Kanske låter inte "orangea lådan" lika dramatiskt? Vi diskuterade för övrigt det hör med färger med gårdagens gäster. De visade en bild på en klänning i guld och vitt som de envist hävdade var svart och blå. Mycket konstigt! Det är tydligen nån grej som florerar på nätet. När vi fortsatte att hävda att den var guld och vit menade de att " yngre personer ser den som svart och blå". Vi är säkert lurade big time. I alla fall, kanske är den där gröna lådan svart... egentligen? ;)

Steve sa...

Ska man titta in genom såna fönster så får man stå på huvudet vilket bara det ger en helt förvriden världsbild. Det läggs nog inte ner nån större möda på gardinval i den boningen.

Limegröna lådan.........

Marie i Skrifvarstugan sa...

hihi....jättebra citat båda två ! och fina, sneda fönster var det :)

Fin söndag till dig !

Carita Liljendahl sa...

Så kul att se fina fönster här hos dig också! Gillade verkligen den första bilden, mycket vacker plats!

Anders W sa...

Bra citat, nya för mig. Men varför är den svarta lådan grön?

Unknown sa...

Svarta låda-material..att ingen tänkt på det tidigare.
/Kiki