tisdag 29 december 2015

Guess What? Gissa vad bilden visar.



Efter era många gissningar (ingen prickade dock rätt) förra veckan kör jag idag en ”Guess What?” som borde vara betydligt enklare att klura ut.

Då jag är nybörjare i sammanhanget, har jag inte fått den rätta känslan än vilken nivå jag ska lägga mig på. Det roliga i sammanhanget är att jag absolut inte har svårt för att ta misslyckade bilder, men jag verkar inte ha någon större talang för att åstadkomma suddiga foton för er att gissa på;-)

Sätter på kommentargranskningen för det här inlägget så att ni inte kan planka svar från varandra;-) Avslöjar era gissningar imorgon kväll. Sedan publiceras era kommentarer som vanligt igen.

Det är Sanna som är mamma till ”Guess What”.
Hos Maria hittar ni också något att gissa på.

Skulle vara skoj om fler hängde på temat faktiskt!

27 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

Jag tror det är näbben på en badanka. Elisabeth

Eva Trillian sa...

Jag vill ju få det till att det är en plast anka/badanka ... men min hjärna vill inte riktigt hålla med. Vinner jag om jag säger PLAST, rätt och slätt? ;) Nehej, trodde inte det ... får vällan klura vidare då...

Ditte sa...

Gillar den här idén med GW och gör ett försök. Jag tycker det ser ut som en skiva av en mangofrukt....eller också är det en bit från gurkmejan.

Steve sa...

En plastanka som räddats efter att ha frusit fast i isen.
Alternativt en missbildad paprika.

anemonen sa...

Hm jag gissar på en badanka. Jodå hon gör på beställning olika djur flodhästar, lamm, giraffer och nallar i olika storlekar. Hon är en fena på virkning av just djur. Jag bara kunde inte låta bli det där lammet när jag var där så jag beställde ju såklart ett - min Lambert. Han dansar lambert walk hehe. Är du intresserad av något djur så kan du maila din emailadress till mig på karingafallan@gmail.com så vidarebefordrar jag den till henne så kontaktar hon dig, och kan nog sända bilder också på vilka djur hon har. Har du instagram finns bilder där och då är det: crochetbylm

anemonen sa...

Ja och du kom på tredje plats och jag får gratulera till detta. Här gissar jag på en badanka.

Susanne ❤️ sa...

Plast Anka att ha i badkar eller från Stockholms vattenfestival ❤️

Geddfish ♥ sa...

Första tanken är vaniljkräm.
Men jag ska grunna vidare. Kul! Nyfiken gul!

Geddfish ♥ sa...

En gul, blank plastsak. Em vattemlamma? Eller en del av en diskborste?

Anita Malta sa...

Så jättekul !!! Men inte särskilt enkelt ;-)
Hmm.. har du kanske fotat din anka i badkaret :-)

Ama de casa sa...

Inget gör badet så mysigt som en badanka :-D

Ama de casa sa...

Fast det skulle vara Svampbob Fyrkant, då. Han kan man ju använda på ett mer praktiskt vis :-D

Carita Liljendahl sa...

Tror faktiskt det är en gul paprika!
Fastän det ser ut som en badanka... :-)
Jättekul med Quess what!

Anki sa...

Överdelen på en sprayflaska med något rengöringsmedel... eller kanske en badanka :) Ja inte vet jag, men det är kul att gissa.

FREEDOMtravel sa...

Alltså, det är ju supersvårt!!! Nån del av nåt verktyg...???

Olga T sa...

En badanka!

Susjos sa...

Herregud! jag har snuskig fantasi, haha!! Men måste ju försöka gissa på något annat...en badanka?

Comsi comsa sa...


Jag gissar på en gul gummianka som du badar med. :D

TantGlad sa...

Ser ut att vara en "bad-anka" hihi.

Tack för alla dina fina skojsiga och härliga inlägg. Nu siktar vi in oss på ett nytt lika härligt bloggår.

GOTT NYTT ÅR!

cat sa...

Jag gissar på en badanksrumpa :-)

Kolonilotta sa...

Det måste ju absolut vara en gul badanka! :)

Marina sa...

Ingen gissning från mig, dock en nyårshälsning: Gott Nytt År på er!

Ulla Maria sa...

Min första tanke var näbb på en badanka. Sedan såg jag att den är delad på fel håll och ankor uppträder ju sällan med kluven näbb. Är emellertid nu så insnöad på badleksaker att gissningen får bli stjärtfjädrar på tidigare nämnd anka.

Per-Anders sa...

Bilden visar tummen på en plasthand tillhörande Musse Pigg eller Ronald McDonald eller nån liknande figur. Gissar att det är Ronald.

Geddfish ♥ sa...

Det här var inte alls superlätt, men jag tycker det är kul att gissa, så nu testar jag med
Munstycket till tvålpumpen!
Diskborsten?

Anita Malta sa...

Nu kan jag inte sitta här och stirra på den där grejen längre. Tror iallafalla att det är något gjort av plast :-)

Mitt lilla face sa...

En Gummianka så klart , jag har en när jag badar