lördag 7 januari 2012

Veckans fönster: ”Hoppfullt"

Veckans fönster är en fotoutmaning som jag inte har deltagit i förut. Men det är ju aldrig för sent, eller hur!!? Alltså lägger jag idag upp en bild till temat ”Hoppfullt”.
När jag tittar på det fönstret, som förresten finns på Yngligagatan i Vasastan, Stockholm så hyser jag hopp om att personen som bor där har en massa humor och gröna fingrar. Jag menar ”mina” orkidéer har en livslängd på max fem dagar… Dessutom fick fotografen (=jag) med fina speglingar också. Hoppfullt det med:-)

Föer hoppfulla bidrag hittar ni här.

26 kommentarer:

Jess sa...

Kul med veckans fönster! Jag gillar ditt! Jag hoppas de som bor där mår lite bättre än killen i fönstret! ;)

Olga T sa...

och så ett skelett!! som vill hoppa ut.

Gillar ditt foto mycket. Finns massor att titta på där. Orkidén har nog några år på nacken.

Bella sa...

=))))

LissenTo sa...

Lika härlig humor som dej, måste den som bor här ha :-)

Jah Hollis sa...

Det är aldrig för sent, nejdå. Tycker nog benranglet ser ut att vara rätt fullt av hopp(ande) också.

Jah Hollis sa...

Öh, glömde ju att säga att jag själv inte lagt in något ”hoppfullt fönster” än. Men det kommer, förr eller senare.

Ama de casa sa...

Coolt med ett orange skelett också, han är ju väldigt hoppfull - ja han till och med hoppar!
:-)

Västgötskan sa...

He he! Ja, det var ju verkligen ett annorlunda fönster. :-D

Däremot orkidéer är jag expert på. Den enda blommande växten jag lyckas med. Just för att det räcker att de får vatten typ varannan månader (dvs när jag kommer ihåg...) ;-)

SoF sa...

Visst blir man lite nyfiken vem som bor där?! :)

Återigen stort tack för alla positiva ord om mina bilder - blir nästan generad...men bara nästan. ;)

Varma hälsningar från mig och Västergötland där vädret nu återgått till det normala, som är lika med jämngrått och snöblandat regn.

anne sa...

Och han eller hon verkar hoppas på att det blir Halloween alldeles snart igen! :)

Monica sa...

Läckert fönster men jag hoppas att det inte är lägenhetsinnehavaren som står och påkallar uppmärksamhet;-)))))
Ha en skön lördagkväll;-)

Jane sa...

Undrar vad det är för grönt, krypande till höger om orkidéen ... ser ut som en stor larv ... med tanke på skelettet så ....

Erik "Semlan" sa...

Orkidéen i fönstret kanske är nyköpt?
Fast det verkar vara ett bra växtfönster, finns en del krukor där. :-)
Kanske hjälper skelettgubben till och håller koll på blommorna även om han inte har gröna fingrar? ;-)

Rantamor sa...

Hoppfullt fönster...
tittar jag ut nu är det tvärmörkt som i arslet på en häst....
å där ÄR det mörkt tro mig...
för jag tror mig veta ävenom jag då aldrig befunnit mig just där.

Tjingelingen nu har jag vaknat ur min familjecoma...

Freja sa...

Ohh, coolt fönster med fint skelett!

Sv: Vi reste runt i Storbritannien så vi passerade även norra England på vår vår till och från Skottland. Jag vet inte vart gränsen för "norra" ligger, men vi var till York och Scarborough och hann med några dagar på underbara Alton Towwers oxå... Och jag är helt för blingade skallar, jag gillar allt som glittrar, så jag får ta och kolla in Sabo!

larans sa...

Läcker bild och visst finns det hopp även om skelettet känns lit hofullt!
Fina speglingar!

Pumita sa...

Superkul att du också är med i Veckans fönster! Min första tanke på ditt spännande om än något makabra fönster är att La Catrina (skelettet heter så i festsammanhang i Mexiko) hoppar ut genom fönstret vilken sekund som helst. Orkidén är förstås ljuvlig. Du får gå till Hötorget strax före kl 18 på fredagar. Då är de billiga! =)

Rajson sa...

Han till vä har nog hoppat lite för mycket med tanke på hur mager han är!
Kul att du vill vara med fönster-gänget!

larans sa...

Det var via Susannes fönster som jag kom hit. Kanske missade du min länk till mitt fönster via en annan bild: http://larans.aminus3.com/image/2012-01-06.html.
Tack för kommentaren på Christmas is over. Väggmålningen finns på Restaurang Vespa i Lund och det är inte jag som målat den.

Kicki sa...

Kul med fönster och ditt är kanonläckert! Kanske ska vara med i fönstergänget jag med!:)

Anonym sa...

Jag fick lite konstiga tankar på ett fönster där det skulle vara fullt med sådana som ville hoppa ut.

Suzan sa...

Vackert!

Susanne sa...

Hjärtligt välkommen till Veckans fönster! Hoppas det blir fler bidrag. :)

Det där skelettet ser ut att vilja hoppa ut genom fönstret. Det längtar säkert efter att umgås med vanliga människor och vill slippa stå där inne och bli gammal.

Jag har en orkidé som alltid blommar. Fick den av mamma en gång, när jag klagade på att mina blommor klarar sig så dåligt hemma hos mig. Möjligen är "din" också en sådan som inte är riktigt riktig utan bara på låtsas.

Anonym sa...

Coolt fönster. Det är säkert hoppfullt nu när skelettet hoppat ut ur garderoben och hamnat i fullt dagsljus ;)

Hörni sa...

Kul idé med ett skelett i fönstret, för att roa de som promenerar förbi. :)

Bildgatan sa...

Har inte jag fotat de där fönstret i ett tidigare inlägg, mycket tidigare?

Eftersom jag inte vet vad gatorna heter så är jag kanske helt fel ute, geografiskt men de såg inte likadana ut - smyckningen. Däremot så får jag känslan av att jag gjort det det för något år sedan.