måndag 9 januari 2012

En ”vanlig” måndag

Dagens tortyr
Efter en dryg veckas semester kan jag tala om för er att
- en skrikande väckarklocka vid den okristna tiden 06:45 kan jämföras med människoplågeri
- en promenad på cirka sju minuter till bussen vid lika många minusgrader ute är en chock för systemet (= min kropp) och kan därmed också klassas som tortyr
- upptiningsproceduren tog bra många timmar.

Dagens ljuspunkter
- En chef som var strålande glad och verkade genuint glad att se ”sina” tjejer igen efter semestern.
- Samma chef som måste ha käkat lyckopiller under mellandagarna då han delade ut beröm till både höger och vänter.
- Följande mejlkonversation med min favo författare, som jag har berättat om tidigare. 2012 årets number one fackbok är i slutskedet av produktionen (500 sidor, lika många bilder). Det enda som saknades var författarens förord, som han mejlade idag med den här texten:

Bästa Beate!
Bifogar Bokmannens bidrag beträffande bokens början.
Betrakta boken XXX:s begynnelse beseglad.
Borde bli bra.

Bästa broderliga bamsekramar
// Bokmannen


PS1. Bilden jag lägger upp har faktiskt något med ovan nämnd bok att göra. Vad det är får jag tyvärr inte avslöja. Tog fotot ikväll. Klottret satt på en extremt ful vägg vid Roslagsbanans utgång i Täby Centrum. På något (konstigt) sätt gjorde klottret mig glad, inklusive texten till klottersanerarna till vänster. Utgången är så sliten och urtrist att till och med det här klottret är välkommet i mina ögon. DS1

PS2. Glömde nästan att berätta att jag fick min första header publicerat på en annan blogg. Kolla här! FruGårmans blogg förtjänade denna coola header, för bloggen är hur cool som helst!DS

17 kommentarer:

Jane sa...

6.45?!? Det är ju sovmorgon ;) En annan går upp 6.00 och tar en frisk morgonpromenad med hunden innan jag tar mig till jobbet.
Härligt att få känna sig välkommen till jobbet! Så ska det va´!
Blev jättenyfiken på den där boken ...

Jess sa...

Vilket roligt mejl!
Grattis till vinsten av header! Superfin!

Jane sa...

Hmmm, han var en riktig läckerbit, ju ;)) Vad roligt för dig med det du berättade!

Headern var supercool!

Olga T sa...

Spännnade! Berätta mer när du får!
Nu Går jag vider till Gå (Fru Gårman) ;)

Olga T sa...

Supernygg header! Kul att du gör header åt andra och andra åt dej :)

Susanne sa...

Härligt med glada chefer, hoppas de är lika glada när det är dags för lönesamtal ;)

Bildgatan sa...

Hade du varit hos mig idag hade du inte tinat upp ännu. Vet inte vad det varit för grader underdagen men ikväll när jag gick ut fick jag en smärre köldchock, glömde att kolla temperaturen. Just nu -18,9!

I morgon får jag också ställa klockan vid sexsnåret.

Din chef kanske mår bra av att käka de där pillren och sedan avlagt något nyårslöfte som han nu försöker hålla.

Funderar över boken och förhoppningsvis får jag svar när den kommit utur "pressarna" - gör man det nuförtiden?

Var in och kollade headern - cool. Du kan få till det.

Idag har jag inte haft en vanlig måndag, eller mer kväll.

Rantamor sa...

Å jag som hade måndagslyx...
vilken lyxmänniska jag är **gapskratt**
men du så fint med beröm på din måndag...då blev ju den också lite lyxig...
och så gör du header till andra du är en fiffig kvinna du ävenom du säger att du är en 08asfaltsbonde....
då är jag en helt bortkommenlantnolla...

Tjingelingen...

Fru Gårman sa...

Det där är konst och inget klotter! :D
Kul med glad chef.
Sv. Det är bara oöppnade och okastade (ja jag vet att det där inte är ett ord) mail om kommentarer i bloggen. Har inte orkat rensa på ett tag. :D
Tack för länken!

cat sa...

Allt väckarklocksringande innan kl 08:30 är tortyr i min värld. Jag har således blivit torterad de flesta dagar i mitt hitillsvarande liv.

Vad bra att din dag fick sådana trevliga ljuspunkter sedan. Min dag var sådär.

Monica sa...

06:45 är lika med sovmorgon här:-)
Verkar ha varit en givande dag i alla fall.
Vilken läcker header;-)))

Ama de casa sa...

Chefer borde alltid vara glada :-)

SoF sa...

Grattis till headerjobbet - det blev bra. Kreativt och originellt!
Passar perfekt till bloggens namn.

Varma just-nu-lite-snö-på-marken-hälsningar!

PS. Chefen verkar misstänkt drogad... ;) DS.

Anonym sa...

En del klotter är faktiskt snyggt och gör sig bättre än den kala originalväggen.

Anonym sa...

Vad GLAD man blir, jag hade precis skrivit en LÅNG kommentar, och när jag skall posta den så försvinner den för att under tiden jag ”författade” så hade jag (tydligen) loggats ut från Wordpress och jag får börja om…

Jaja, inget att göra åt!

GRATTIS till headern (heter det så?), det gjorde du förbaskat BRA!
Jag har haft en ”våt dröm” om en ”hergårman” som snubblar i flera år, du vet typ en sådan som Carolina har tatuerad på underarmen.
Jag ser för mig hur någon gör ett original åt mig, som jag sedan ”blåser upp” så att det blir ca 80x100 cm. Sedan skall bilden täcka bakstycket i vårat barskåp som består av en billybokhylla med vitrindörrar i glas.
Vore inte DET roligt, en snubblande gubbe i barskåpet med flaskor i framkant och snygga glas på glashyllorna, lyse och, och… Ja, jag har allt, bara inte gubben, hehe…

LissenTo sa...

Skulle gå med lätta fötter till ditt jobb, vilken härlig chef, värmande :-)

Såg du inte hantlarna på golvet.

Jo smaken är som baken.
Tur..........

SoF sa...

Japp!
Det stämmer - två timmar kvar att njuta av Mildred Pierce/Kate Winslet.

Ha det!