onsdag 25 januari 2012

Onsdagstema: ”Kristallklart”

När jag tog den här bilden på Formex mässan i lördags undrade jag om den någonsin skulle hamna på bloggen. Japp, det gör den idag, tack vare onsdagstemat ”kristallklart”.Det ni ser på bilden är en Juxtapod, en hot rod i kristall baserad på en Ford från 1928. Den är byggd av Ludvig Löfgren som är glaskonstnär hos Orrefors Kosta Boda och en av landets mest drivna formgivare. Som ni förstår var den mässans behållning för mig - helt klart eller jag menar kristallklart!

Fler kristallklara exempel hittar ni här.

18 kommentarer:

4U2 sa...

Funderar du på att skaffa dig en sån? Man måste bara vara försiktig och ... inte köra den alls :)

Monica o Jacob sa...

Wow vad läcker, kristallklar vinnare hos oss;-)
Ha en skön kväll:-)

Bildgatan sa...

Wow, wow och mera wow - gud så häftigt (och snyggt) Vilken tur att Birgitta valde kristallklart idag. Det hade ju varit ett "brott" att gömma undan den bilden.

Anonym sa...

Häftigt!

Malla sa...

wooooooow cool!! :D

SoF sa...

Ja du vet ju att jag har sett m å n g a bilar i mina dar - men den här var verkligen one of a kind.
Vilken skapelse, vilken kille...!

Anonym sa...

Hmmmm, du HAR ett otroligt flyt när det kommer till konstiga bilder som du tar och teman som strax därefter liksom bara dyker upp... Hehe.
Min favoritfärg OCH bling-bling, jag har INGET att klaga över dock, hehe.

Rantamor sa...

Men jösses en kristallbil, d ska va i Stockholm d. Här i lapphelvete skulle vi nog dra på munnen å säga att "tökken te hålls dom me i Stockholm" ***skratt**

Riktigt coolt var det, skulle nog också stannat vid den bilen några extra minuter.

Jane sa...

oj oj oj, vilket arbete! Hur kan man komma på idéen att göra en bil i det materialet ... den var läcker i alla fall.

Anonym sa...

Den bilen skulle man ha...vackert fotograferat.

SigridfraEnget sa...

Det där är väl något av de coolaste jag har sett av bilar...

Marit Johansson sa...

Såå fräck, bara den bilen är ju värd ett besök på mässan. Jag har tänkt att den där mässan inte är något för mig eftersom jag är ganska ointresserad av inredning, men det vore nog kul att se den i alla fall!

Ama de casa sa...

Vilken läcker bil och bild :-)

Pumita sa...

Ååh, så du menar att det är bara glas och inte diamanter?! Så besviken jag blir. =)

Jess sa...

Vilken underbart cool bil! Man sitter ju med ett leende!
Tack för dina fina ord, jag blir så glad!
kram

Anneli - A'la Foto sa...

Vad läcker bil!!

Jag såg att du varit inne och tittat och gillat min fågelmatarbild som jag hade på tisdagstemat! Kul att du gillar den! Ville bara berätta att det enda som är gjort i ps är att beskära den till bloggstorlek och lägga på skärpa! Annars är allt annat skapat i kameran! :O))

Ha en skön helg!

Hörni sa...

Wow, vilken fantastisk bil! Helt underbar. :)

Lennart sa...

Vilken bil! Den ser så härligt glad ut på något sätt. Då jag hälsade på släkten i Edmonton, Canada så åkte jag och min farbror en dag till Reynolds-Alberta museum i Wetaskiwin några timmars biltur söderut från Edmonton. Där finns alla möjliga fordon från långt tillbaka i tiden. Bland annat stod där en stor Duesenburg, en av de pampiga bilarna från början av 1900-talet och den var fullt körbar.