fredag 13 januari 2012

Tema Fredag: ”Intressen”

Ni som har följt min konst eller konstigt blogg vet nog vid det här laget vad som intresserar mig: fotboll, resor, annorlunda och roliga foton, mat, konst och utsmyckning.
Dessutom är jag barnsligt förtjust i rost, brunnslock, betong och välgjord graffiti, liksom bilar och motorcyklar. Jag är till och med rätt så intresserad av människor, speciellt sådana som har min humör, eller personer som har något att ge, som är speciella och definitivt inte tillhör kategorin lagom. Det kan bli ett långt inlägg det här;-)

Papper
Som ni vet är vissa fototeman och jag synkade. Idag var inget undantag då det damp ner tre saker i brevlådan, varav två kom med snigelposten, vägde totalt 3 150 gram och ser ut som ovan. Om ni tycker att det är en tråkig bild så har jag viss förståelse för det, men jag och mina pappersnördiga kollegor var i sjunde himlen. Att känna på två så kallade dummies med 472 sidor papper, lukta, smeka, ja det är en höjdare då papper i alla möjliga och omöjliga former är också ett av mina intressen.

Bil med ögonfransar
Som jag skrev ovan så gillar jag personer med (min) humor och fantasi. Om dom dessutom ser konstiga saker och upptäcker olika föremål som jag skulle kunnat snubbla över ajälv, då finns det hopp! Den här bilen med de snygga ögonfransarna landade i datorns brevlåda. Den är fotad av kollegan Harald, som börjar se saker med ”mina” ögon. Självklart utgår jag iskallt ifrån att han har inspirerats av den här bloggen;-)
Många fler intressen hittar ni här.

Förklaring "Dummy": Om man vill trycka en tjock bok på speciellt papper beställer man en pappersdummy från leverantören. Då kan man jämföra olika papperstjocklekar med mera och vet precis hur den färdigtryckta boken "ser ut". Smart eller hur;-) DS

29 kommentarer:

Jess sa...

Hahaha, en bil med ögonfransar! Det har jag aldrig sett faktiskt!
Njut på av dummyn! ;)

Malla sa...

haha ja vilken rolig grej på bilen :)
Jag försökte övertala Leon att vi skulle ha en som är duktig på att måla graffitti att måla ena betongväggen i källaren men han var inte alls pigg på den idén! :P

Klimakteriehäxan sa...

Bilögonfransar borde nån serietillverka, de skulle absolut gå att sälja!!! i olika färger och längder!

sinneskatten sa...

Tack gode gud att inte alla är stöpta i den formen som är "lagom".
jag gillar också när man sticker ut, och själv har jag väldigt svårt att vara tyst om det är nått som bara är helt åt skogen...kanske man besitter lite civilkurage.

4U2 sa...

Vad tog jag med mig hem (bl.a) ... en bunt papper som jag gillade och som maken höll med var billig för dess utformning! Så, jag förstår dig :)
Ögonfransar, är det sådana man hade som ung?
Kram

Beppan sa...

Första gången jag sett nyttan av ögonfransar - som lövsamlare!
:-)

Marit Johansson sa...

Superhärlig bild på bilen med ögonfransar, sådant gillar jag!

Anonym sa...

Hahaha, det är ju STRÅLANDE!!!
Jag ropade på Sven, föreslog att han kunde klippa till några i svart plåt och dekorera sin förhatliga Volvo (påtvingad firmabil), DET vore ju kul, sade jag.
NÄ, fick jag till svar, man får inte ha ögonfransar av plåt, för OM man kör på någon så får man inte ha något på bilen som kan skada dem!!!
Han menade naturligtvis "extrasaker", men i alla fall, höhö...

Monica sa...

Haha härligt med ögonfransar fick bilen helt plötsligt ett mänskligt utseende;-)
Ha en skön fredagkväll;-)

Jane sa...

Vilken perfekt skissboksdummie det skulle bli av den där pappersbunten :)) Jag älskar papper i alla former fast inte dem med siffror på ...

Freja sa...

Åhh, vår Sonja skulle bli så vacker med ögonfransar, undrar var jag får tag i sådana... Jag gillar oxå papper, men jag får nöja mig med att känna på papper i bokhandeln... Vilket roligt jobb du verkar ha!

Fru Gårman sa...

Pappersdummy har jag aldrig hört talas om. Smart! Snygga fransar, dem skulle jag vilja ha. Förresten så har jag nu svarat hos mig på ditt inlägg. :D
(Jag kommer heller inte att gå tillbaka hos folk, sånt har jag inget minne till).

SoF sa...

Ögonfransar på bilen = 10 poäng/Ten points/Dix point

Trevlig helg!

Pockethexan sa...

Jag diggar verkligen din konst, den e så levande o inte "lagom" hoppas du får mycket uppskattning för den de e du <3 värld!

Kramis från Pockethexan som önskar att jag kunde måla (som du kanske har läst om hos mig?)

Pysselfarmor sa...

sicken söt liten Eva...för visst är det Eva? Eva har väl lönnlöv?
(Var är Adam)....jag tror jag är ute och cyklar nu
;-)))

Hörni sa...

Åhhh vad gulligt, jag ska också sätta ögonfransar på våran bil! Undrar vad Mumannen kommer att säga. ;D

Jane sa...

Åh, vad synd ... skulle gärna följt med men just den helgen ska vi flytta upp ena sonen till Gävle. Jag kommer vara helt upptagen :( Det skulle ha varit toppenkul!
Håller tummarna att han inte vill ha bägge dummisarna ;)) Kram!

Anonym sa...

Ja det blev långt och det är kul för det är en kul läsning med lite av varje extra allt. Och jag lär känna dig bättre. Gillar pappersnöderiet som jag inte begriper, möjligen med undantag av japanskt rispapper.

Anonym sa...

Undrar om inte min bil skulle se himla sur ut med ögonfransar. "Ögonen" lutar liksom så.

Sv: Festligt med glassen.

Ama de casa sa...

Åh! Vilken söt och flirtig bil :-)

Guldkryckan sa...

Gillar bilen där...en sån bil skulle jag "falla för" rakt av ;)

Ha de gött :)

Rantamor sa...

Här fanns det många intressen hos dig...
och jag kunde väl någonstans gissa att det mesta var du...
och papper att trycka en bok på...
kittlar min fantasi ordentligt...
men jag kommer ju aldrig till skott...
det är bara titeln som är klar...
du skulle dåna om du visste...
men den titeln kommer att kittla och alla vill vända på boken och läsa VAD den egentligen handlar om...
***gapskratt***
kanske du får hjälpa mig ??? Fniss...

Bilen med ögonfransarna skulle nog bli mobbad av sina kompisar om den fanns här i norr...
fjollerier skulle det heta...
men den är onekligen söt.....
och lövsamlande...

ha en finfin lördag...

cat sa...

Åh vilken gullig bil :)
Själv gillar jag tjocka kataloger, nästan oavsett innehåll, så jag har väl ett visst pappersintresse ;)

cat sa...

Mossan hos mig är fotad här i Sverige förra veckan :) Utomhus och allt.

Susanne sa...

Hahaha, hade ingen aning att vi har pappers-freak längre ner i korridoren. En av våra kollegor gillar doften av våra nytryckta tidningar ;)

Jah Hollis sa...

Vad hände med det papperslösa samhället? Tycker man hanterar mer papper än någonsin förr i jobbet.
Fin bil. Kan den blinka med ögonlocken? :-)

Suzan sa...

hahah coolt!

Pumita sa...

Hahaha, jag har alltid gillat bilar med ögonlock men den här tar priset! Jäklar vad jobbigt det måste vara att göra sig i ordning varje morgon... ;)

Lennart sa...

Då och då får jag en massa olika papper skickade till mig på jobbet. Det är flera företag som tycker att jag borde köpa papper från de eftersom deras är det bästa. En sak jag har upptäckt är att jag kan känna och klämma på ett ark och så vet jag att, det här är ett 80-grams och det här är ett 120-grams osv. Ibland då någon kommer med ett papper, undrar om jag har mer av den modellen smeker jag papperet en stund och säger sen, Aha, det är ett 100-gram! Då tittar de ibland på mig och säger, - Det där ser ju nästan perverst ut. Fast då svarar jag bara att jag har såna magiska fingrar. Det sa faktiskt en tjej på jobbet till mig att jag har för när hennes skrivbordslampa inte fungerade så la jag mina händer på den och skulle undersöka den, så tändes den plötsligt. - Vilka magiska fingrar du har sa hon och gav mig en varm kram.