måndag 23 januari 2012

Måndagstema: ”Söt(t)”

Helene vill se våra tolkningar för ”söt(t)” idag. Hoppas ni inte förväntar er sötsaker i form av godis här bara, för då blir ni besvikna. Tänker i stället visa några färska bilder på vad jag tycker är sött:

En söt snögubbe
Snögubben som jag presenterade igår är visserligen minst 2,30 m hög, men är inte mindre söt för det anser jag med lite snöig snor ovanpå näsan... Maken och jag letade febrilt efter en passande hatt åt honom, men hittade ingen. Maken har aldrig ägt en hatt, inte jag heller;-)
En söt katt
Ni som gillar katter tycker säkert att denna katt är söt. Den låg på Formex mässan och andades med hjälp av batterier. Gillar man inte katter så finns det hundar i form av Yorkshire terriers också - till samma pris 398:- kronor, men den har jag ju redan presenterat här på bloggen.
En sötsak
Till sist dagens färskaste sötsak. Vid vårt avdelningsmöte på Stina’s bageri i Vasastan (som förresten enligt kollegan Håkan säljer Stockholms näst bästa semlor efter Jalle’s) hittade jag dessa sötsaker. Tycker att de ser ut som spermier, triffider eller avkommor till ET.
Fler söta bidrag hittar ni här.

19 kommentarer:

Jess sa...

Mycket sött!
Kan inte snögubben ha en luva?

Monica sa...

Härlig vinkel på snögubben, en riktig sötnos.
Vad gäller katten föredrar jag äkta vara, undrar om pälsen kommer från en sådan.
Haha Herre je sådana jättespermier skulle få mej att lägga benen på ryggen och sätta nytt rekord på hundra meter.
Ha en skön kväll;-)))

Freja sa...

Väldigt tjocka spermier.... Ni kunde fått låna en hatt av mig. Jag tål inte sol så bra så jag har massor med hattar i olika form och färg....

Frøken Fryd sa...

Har dere så mye snø? Mye mer enn meg som bor helt nord i Norge, jo.

Hörni sa...

Naaa vad sött med snö på morotsnäsan. :) Han kan väl ha en toppluva på huvudet?

Semlor, mums! :D

Ja katten var också söt, men jag föredrar äkta vara. :)

Rantamor sa...

Synd vi inte hade tösnö idag nu när vi hade Colin här då kunde vi skapat en snögubbe...
ja inte en sådan bjässe...han var rejält låg och ståtlig...
men en liten söt en hade vi nog fått till.
Men nu hade vi -8 och en kall nordanvind som inte gjorde att vi alls ville vara ute nå länge...
men lite röda kinder fick vi allt.

Dom "bröna" såg smarriga ut...
kan se doften av det nybakta....

Tjingeling en måndagkväll.

Olga T sa...

Wow! Vilken snögubbe!! Söt är den :)
Blev sugen på det där brödet, vad det än liknar.

Bildgatan sa...

Kul att få se en söt snögubbe hos dig, apropå ovanliga bilder på bloggen. =) Tänker snö coh vitt hos dig.

Jag gillar ju katter och den här vore den enda lämpliga hemma hos eftersom jag inte tänker skaffa mig något husdjur (förutom dammråttorna som bor här utan min tillåtelse). Förstod först inte eftersom den såg så levande och riktig ut - supersöt.

Ja de där baugetterna ser ut som någonting helt annat. =) Men säkert goda.

Hatt äger ingen av oss här hemma, däremot är min äldsta son en hattmänniska.

Sv. Jag håller med om att mina bilder är lite ovanliga hos mig, men precis som du skriver ibland behövs förnyelse. Kommer strax upp en bild som du garanterat känner igen men inte hos mig. =)

Passar samtidigt på att leka lite med bilderna som behöver lite små lyft här och där.

Apropå studiebesöket så är det vär vän på Sandö som jobbar där och han visade oss runt på sina arbetsplats och berättade om verksamheten. Har inget med mitt jobb att göra - jag är ju rakt igenom en administratör i yrket, även om jag ibland skulle önska lite variation.

Förstår att du gärna följer med mig på det gymmet. Ingen är ju sämre än att man kan ändra sig. =)

Bloggdiarré kanske jag kan kalla det eller mer att jag har "några" foton från de sista dagarna och 365 foton behöver uppdateringar - ligger redan efter. Misstänker att det kommer att spruta bilder ett tag, måste klara, måste klara ...

Mycket vitt kommer det också att bli. =)

Malla sa...

snögubbebilden är fantatiskt och brödet blev jag sugen på :)

Annemor sa...

den snemannen var virkelig søt, men katten står jeg over, har ekte vare.
Ha en fin kveld :-)

Susanne sa...

Fina blogginlägg får mig att skratta högt, tack för det behöver jag.

Marit Johansson sa...

Jag läste i all hast "Snögubben som jag planterade igår"... hann tänka att nu har hon blivit tokig, haha.. men du är väl den sista som skulle sätta igång att odla snö!

Pialotta sa...

Bröden ser väldigt goda ut :) Inte så sött, men liknar de spermier tycker du? Kissemissen är väldigt söt, det får jag hålla med dig om :)

Kicki sa...

Kan inte annat än hålla med! Men snögubben kunde väl fått en sjalett?

cat sa...

Tänk att en snögubbe av den storleken kan vara så söt :)

Kattleksaken var väldigt söt den med fast jag föredrar ju äkta vara.

Ama de casa sa...

En liknande katt har jag. Fick den av en vän. Fast den har hållit andan ända sen jag fick den för några år sen :-)

Mona sa...

Din snögubbe är jättefin. Jag gillar annorlunda vinklar och den här superhäftig. Jag måste säga att katten ser väldigt äkta ut, men hemma hos mig finns den riktiga varan, som jag föredrar. Spermier? Så långt sträcker sig nog inte min fantasi, men dom ser goda ut.

Anonym sa...

Det var mycket sött. Snösnor på näsan är sötare än snorsnor under.

Anonym sa...

Hehe, morsomme bilder :) Batteridrevet katt var ikke så dumt :)