lördag 14 januari 2012

Shannara’s SaturdayMix: ”Naturens färger”

Nu är också Shannara tillbaka med sin mix, vilket jag verkligen tycker är kul. Naturens färger gäller idag. Kan knappt tänka mig att ni vill se en nytagen bild idag, inte här från Täby i alla fall. Jag gillar er, mina trogna läsare alltför mycket för att plåga er med en grå, snöhotande himmel, blåst, is på vägarna och snödrivor. Japp, de sistnämnda kan faktiskt uppstå även om det finns knappt en centimeter snö på marken.

Bergsvägg
I stället hoppas jag att ni njuter av denna naturliga bergsvägg från Benidorm, Spanien. Den sitter där den sitter och visar att berg inte behöver vara granitfärgade = grått. Personligen älskar jag färgerna som naturen har skapat i hela fotot. Synd bara att denna utsikt finns i Spanien och inte utanför vårt köksfönster här hemma;-)

Fler färger i naturen hittar ni här.

PS. Ni som saknar fotoutmaningar just nu kan väl hänga på det här temat hos Shannara idag eller imorgon. Om ni inte har kikat in hos henne än så gör det! Denna superwoman förtjänar nya läsare till sin roliga och tänkvärda blogg med härliga bilder. Nya deltagare till hennes SaturdayMix skulle säkert också göra henne mycket glad. DS

25 kommentarer:

Ama de casa sa...

Ja, visst är det synd att Spanien inte finns utanför köksfönstret... ;-)
Härlig bild, kul tema - kanske hakar jag på :-)

Olga T sa...

Men hallå trodde det var ett färgat vattenfall. Är det bergväggen som ser ut så? Läckert!

SoF sa...

Ja den där bergväggen var allt annat grå.
Härligt att förflyttas till Benidorm bara genom att klicka in sig hos dig.

Tack!

Varma kvällshälsningar från SoF

Olga T sa...

Måset titta på denna sköna bild igen. Vill dit!
SV: Det var ingen av våra katter utan en som ännu inte haft turen att få ett hem.

Pumita sa...

Betydligt vackrare färger än när jag var i Täby sist... när kan det ha varit, för många år sedan hur som helst. Jag kanske behöver uppdatera mig så jag inte missar denna oas så nära! Varför åka till Alicante när man kan åka till Täby liksom. ;)

Monica sa...

Wow vilken snygg bild, saknas bara en hunk att vila ögonen på nere på stranden;-)))
Ha en skön kväll;-))))

Charlotta sa...

Mäktigt och härliga gula nyanser på bergväggen

Malla sa...

underbar bild! jag vill vara där! :)

Rantamor sa...

Vackra naturens färger.
underbart helt enkelt...
Brukar kika in till Shannara ibland...
och kan verkligen förstå att hon inte har tid med ett återbesök med alla sina underbara barn...
superqvinna...jovisst

Ha en underbar kväll och kika gärna in på min tokblogg...

LissenTo sa...

Sammetslena nyanser av brunt,snyggt. Så välordnat snyggt det ser ut i semesterparadiset.

Kram och ha en skön kväll

Andrea iB sa...

Verkligen härliga färger. Skulle verkligen inte tacka nej till att gräva ner fötterna i sen sanden!

Kicki sa...

Vilken härlig blandning på väggen, det enda som inte passar in är huset i bakgrunden! Ska kika in hos henne, blir ju nyfiken!
Nu har jag fixat popup fönster i min blogg istället, kändes onödigt med svarsruta...och det var inte jag som ändrade till det!! Hoppas det funkar att kommentera hos mig utan problem nu! Kram

Freja sa...

Först vill jag gilla Amas lite bitska kommentar....

Sen vill jag säga att din bild är fantastiskt fin!

Jag kan kolla in hos Shannara, men jag är fortfarande en så ringrostig fotograf så jag tror inte jag vågar mig på att bidra med kort. Samtidigt så är ju bloggen till för att jag ska testa nytt, så kanske....

Jane sa...

Åh, vilka vackra färger på berget! Så där ser det ut i trakterna av floden Dordogne i Frankrike (dit jag tänker mig när jag blir pensionär). En lisa för själen att se istället för grå granit :))

Hörni sa...

Väldigt vackert hela fotot! Härliga färger. Varmt och skönt. Inte alls gråkallt, som det är här nu. Jag vill helst gå i ide tills våren är här..

Susanne sa...

Kanovackra färger i din fantastiska bild =)

Ruth i Virginia sa...

Kanske du har sett Painted Desert i Arizona. Underbart vackert!

cat sa...

Helt underbart berg!

Guldkryckan sa...

Riktigt "nice"...var ett tag sen man var utomlands nu...man blir nästan lite sugen av denna bild..komma ifrån lite...njuta av nåt annat än utsikten från vårt fönster här...gillar vår utsikt...men lite variation är ju aldrig fel ;)

Pialotta sa...

Underbar bild på jordnära färger :) I love .. jag är med i så många fotoutmaningar .. en var dag minst, så jag töjar inte med fler just nu i alla fall .. Ha de gött :)

Anonym sa...

Vilka underbara färger, och vad roligt att få följa med till Spanien bara sådär...
Liknande färger finns på (relativt) karga Fuerteventura, jag älskar den ön, har varit där flera gånger!

cat sa...

Hi hi, resan jag tog med dig på gick inte längre än till Sävedalen :)

Bildgatan sa...

Jag tänkte verkligen vara med på Shannaras tema i veckan men annat kom mellan - fast ... jag misstänker att ditt foto inte heller är nytaget och underbara är de naturfärger som jag ser. Ska berätta något sedan om dessa färger men det är fortfarande mycket oklart

I Spanien är det också torrt och tråkigt ibland men här glittrar det vita - läs glittrar, det kan vara vackert.

Shannara sa...

Wow, vilken härlig bild... Jag vill också ut och resa. Kanske blir någon gång i framtiden.

Nu ska jag ju försöka köpa hus! =)

Tack för att du deltar i Veckans Mix!

Mona sa...

Wow, vilken supersnygg bild!!! Otroliga färger och formationer. Det finns MYCKET att titta på i din bild.