måndag 2 januari 2012

Semesterdag 1

Det finns ju olika sätt att roa sig när man har semester, vilket jag har hela veckan. Ni får gärna skratta åt min lista nedan. Gör det! Medan ni har roligt vilar jag upp mig med en sen lunch i Täby Centrum nu.

Jag har
- inte sovit bort halva dagen utan bara enkvarts dag, då jag gick upp redan klockan 10:00 – check!

- slängt gamla risiga blommor - check!

- putsat två vardagsrumsfönster plus balkongdörr - check!

- skippat angränsande sovrumsfönstren - ooooops!

- putsat ett stort fönster och miniluckan i köket - check!

- lämnat det andra stora fönstret i köket i fred, anledning: kan inte öppna det då tvn står i vägen - oooops.

- har inte heller rört arbetsrummets två fönster - anledning: kommer inte åt dom då vi har skrivborden framför - oooops.

- har bara putsat ut- och insidan av fönstren då vi har treglasfönster och jag är inte helt korkad - check!

Visst kan man ha roligare, men nu ser jag åtminstone att det regnar ute, vilket jag inte har det minsta emot;-)

PS. Titta noggrant på bilden! Om ni inte ser skillnaden mellan fönstren så ligger ni löst! Maken brukar göra det – ligga illa däran alltså;-)

22 kommentarer:

Bella sa...

Heja!

Petra sa...

Klart att jag ser vilket som är putsat :-)
Bra jobbat!
Kram

Jess sa...

Jag ser absolut skillnad!

Jane sa...

Vill bara tala om att jag inte är lika feg som de övriga här ;)
Klart jag ser att det är det vänstra fönstret du har putsat!

Hrm ... hoppas jag har rätt annars har jag gjort bort mig :))

Anonym sa...

Klart det syns! Så flitig du varit!

Susanne sa...

Ojjj, va du har hunnit med på din lediga dag. Jag har hämtat lite paket och plockat bort det sista från nyårspartyt.

Monica sa...

Haha även Beate har en Gretadag ibland ser jag, bra att du skippade några fönster i det här vädret.

Nosen tillhör din favorithund;-))

Rantamor sa...

Men hörru så där flänger man bara runt innan man får mens...
eller ???
Ta dig samman nu och ta med den långe mannen ut på en gomiddag.
Förresten jag gillade dina humrars snack på nyårsafton...
idag lär dom väl knappast säga så mycket...
Och du jag ser ingen skillnad på fönstrerna...
jo men vänta nu...du har ju inte putsat alla...
ja så var det ju.
Om jag säger till Rantafar en dag att ser du inget ???
Då kontrar han snabbt...
har du klippt dig eller bytt gardiner ???
Tjaa gissa säger jag med kaveln bakom ryggen..

Ha en underbar fortsättning på nya året...
och du jag lämnar inge löften..
bara ett hot...
död åt säljäveln =D

Olga T sa...

Nu ser du bättre ut!

Freja sa...

Duktiga du! Jag funderar på om vi ens putsat fönstren sen vi flyttade in...för drygt tre år sedan.... Insynsskydd intalar jag mig.....

Bildgatan sa...

Jag kan väl inte se någon skillnad när jag inte vet hur de såg ut före? =) Jag tror då att du putsat det vänstra, eller så är det bara lite regn som syns i det högra.

Du har alltså haft en helt vanlig semesterdag. =)

Jag blev faktiskt lite sur när sambo sa för några dagar sedan (när vi var hemma)att vi måste putsa köksfönstren för de var skitiga. Skitiga! Jag har putsat dem för inte alltför länge sedan och förklarade att det var helt fel ordval och då försökte han igen, -De är smutsiga. Smutsiga! Fattade han noll? Förklarade att de inte var varken skitiga eller smutsiga (vad det nu är för skillnad) utan att de kanske blivit fläckiga av allt regnande den senaste tiden, men inget av de två första alternativen. Förstår du skillnaden? =) Han verkade då inte göra det utan satte likhetstecken mellan smuts och regnfläckar. Det gör inte jag.

I morgon kan du i stället ta din kamera och gå ut på en promenad och kanske fota något vackert i naturen, ett fruset björnbär kanske och sedan skriva något roligt till oss andra som jobbar.

Nej, nu ska jag kolla bland foton jag hunnit fota i år och se om något kan passa till temat. =)

Pialotta sa...

Visst ser jag bättre ut genom ditt ena fönster ;) Visst kan man ha det kuligare än att putsa fönster, speciellt om det regnar precis efter, vilket det för det mesta gör.. så klart.
Nu klickade jag mig in genom Google Chromes webbläsare .. det gör en viss skillnad på hastigheten.. inte alls så segt som i FF .. Beate.. så det är du det.. har du en blogg till i det namnet tro.. förmodar det eller?

Unknown sa...

Verkar som att det är bättre och klarare väder där ute till vänster...
God fortsättning!
/SA

Pialotta sa...

Nä då är det inte du. Det finns en till som heter Beate som har blogg här, trodde kanske det var du :) Så var det.

cat sa...

Med risk att ligga löst till så gissar jag på att det oputsade fönstret är det till höger i bild.

Fyrverkeriet i mitt förra inlägg såg sådär blomaktigt ut, så jag har inte gjort något annat än klickat med min fyrverkeriknapp :)

Ama de casa sa...

Duktigt jobbat - check!
:-)

Kicki sa...

Jag ser! Båda är renare än alla våra fönster! Check!

Hörni sa...

Det är stooor skillnad på fönstren, självklart! Igår tog jag bort granen och alla tomtar. Ingen såg det förrän jag frågade om de inte såg någon skillnad! Halvblinda människor i den här familjen.. suck. ;)

oumberligating sa...

Fullfart med andra ord alltså?
Ha det Bäst!
Kram och häslning ifrån Oumberlige Peter som tittat in en stund!

Nina sa...

Det syns ju jättetydligt!!! Å om jag känner dig rätt kommer du hitta på kul grejer oxå på semester ;-)

Anonym sa...

STÖN, jag är helt slut bara av att läsa...
Vilken tur att jag jobbar!!!

Pumita sa...

Hm, och det kallar du för semester?! Min bild av semester är att ligga på sofflocket & slänga upp praliner i luften och fånga dem med tungan innan de träffar ögat... och när det blir för jobbigt vilar jag lite.