tisdag 10 januari 2012

Tisdagstema: ”Fönster”

Om jag inte minns fel, vilket jag inte gör så har jag bloggat några gånger om och med fönster den senaste veckan. En favorit i repris kanske;-) Nej, jag lägger upp några dagsfärska bilder i stället.

Fem millimeter snö
Med den här bilden följer huvudstadens snörapport som ni alltså ser ett bevis på: fem millimeter snö fick vi igår natt. Med lite tur och rådande plustemperaturer just nu lär den vara borta imorgon. Fotot är taget från nionde våningen där jag jobbar. Om ni orkar kan ni räkna antalet fönster;-)
Titta upp
Här ser ni en vy från samma byggnad fast från 3:e våningen med ögonen riktade uppåt. Fortsätt pricka av fönster om ni känner för det;-)
Min nya kvällsvy
På grund av Norra Stations/Solnas gigantiska bygge stängdes ”73:ans bussgata” av från och med idag, vilket innebär en extra promenad på cirka 10 minuter för mig på morgonen. På kvällen kommer jag det närmaste året kunna titta på det här fönstret från busshållplatsen. Efter 20 minuters väntan på busseländet, som rent teoretiskt har en cirka sju minuters kortare sträcka att avverka, spyr jag redan nu. Men ni hurtiga och träningsfanatiska bloggare kanske känner er inspirerade. Så varsågoda! För mig personligen räcker det med en kvarts "bonuspromenad" varje dag.
Fler fönster hittar ni här.

17 kommentarer:

anne sa...

Jag kan ju inte låta bli att bli litet åksjuk eller bli svindlig av att titta på dina fönsterbilder. ;)

SigridfraEnget sa...

Oj! Ja, här var det gott om fönster!

Beppan sa...

Hisnande utsikt!
Synd på de rara ärt... snökornen ska det vara - att de inte får ligga kvar och lysa upp i vintermörkret!

En kvart om dagen räckte för Arne Tammer - kanske för dig också??

Susanne sa...

Tänk att vi har så många fönster i vår byggnad.

Peranders sa...

Lite extra motion skadar aldrig.

Pysselfarmor sa...

Usch så högt! Jag är ju höjdrädd jag ;-))

bäst med promenad!

Kicki sa...

Många fönster är det! Fint med rimfrosten i den första!

Unknown sa...

Jädrans så häftiga bilder! Ettan blir en klar favorit.
Ha en fin vecka "där uppe"..!
/SA

Jess sa...

Översta bilden är väldigt läcker!
Snö? Här kommer det krokus! :)

Rantamor sa...

Har sagt det förut men nu igen....
vilket jäkla snyggt komplex (kan man säga så) du jobbar på...jobbar i...nu kan jag plötsligt inte ens skriva... **skratt**
för sent på kvällen...
satt å kollade på Hinsehäxan på tv så det blev ingen blogg ikväll...
trött och värk...
ja jag har inte värkar så att jag behöver till förlossningen...
eller kanske det skulle komma ut ett gäng korpjävlar....
paff dom skulle bli på avdelningen... ***gapskratt***

Tjingeling jag som trodde du gick på Vestlings gymmet**fniss**
tänkte jag skulle få lite skvaller...
såg att stackars CarlFilip hade fått ta ett banklån på 1,4mille.....
å han har ju ingen inkomst...så budgetera att du får betala av på det lånet också....suck...

Näe nu är jag så trött att jag kommer att krypa ned bak i rumpan på Rantafar.....
Tjingtjing....

Bildgatan sa...

Det är kul med fönster så det gör inte något att du "upprepar" dig.

Det finns så mycket att se både in och ut. En del är vackra och andra mindre. Jag år ju ingen gymmare, som du vet men önskar ibland att jag vore.

Tycker att jag blivit mindre, men när jag ser henne så inser jag att det faktiskt har med åldern att göra.

Jag blev klarvaken idag, även om jag bara gick några meter till busshållplatsen. =)

Susanne sa...

Sv: och en fet plånbok ;)

Jane sa...

Himla tur att det där inte är "dina" fönster som du måste putsa ;) Annars skulle det väl vara som så att när du är färdig med det sista så är det dags att börja om ... undrar vad "Axel" skulle säga om det :))

Monica sa...

Oj vad mycket fönster där är det ingen idé att försöka gömma sej eller vara privat;-)
Här ute stänger man av och gräver upp lite överallt också;-(
Ha en bra dag;-)))

cat sa...

Mycket läckra fönsterbilder tycker jag :) Fast jag avstår från att räkna.
Den sista bilden är inte alls i min smak ;)

Ama de casa sa...

1489 fönster? Blev det rätt? ;-)

Pialotta sa...

Whooooooooooooo vilken massa fönster du visar.. här fodras verkligen en massa fönsterputsare .. Jätteläckra bilder du visar. Stänger av gör de lite varstans här i min stad nu.. det ska byggas ett stort köpcentra mitt i stan så nu har det lags om busstrafiken som var här i City .. blir en betydligt längre väg bussresenärerna får bege sig, då bussarna ska gå från Järnvägsstationen. Åh du, Katten Gustav, det är en cool katt det :)