onsdag 24 april 2024

Ögongodis


Goda nyheter för er som 1. gillade min engelska kompis Daves skyltar och 2. tyckte om hans gamla MG från 1936.

1. Daydreams
För två veckor sedan bidrog Dave med sin första skylt till Skyltsöndag här. Även i söndags kom ett bidrag. Och som Paula brukar säga – det där med Skyltsöndag är beroendeframkallande. Japp, det är det. Dave är fast och har redan mejlat en ny gatupratare från spaanläggningen Daydreams. Så kul tycker jag:-)

2. MG TA Midget
Även Daves ögonsten MG TA Midget fick väldigt fin respons från er för några veckor sedan här. Dave blev väldigt glad över era kommentarer och mejlade genast mera ögongodis som får åtminstone mig att dregla. Före gången fick ni se bilen framifrån, nu får ni bekanta er med MG:n bakifrån och olika läckra "extras". Thanks a lot for the pics Dave:-)

Cabriolet-version med uppfällda sidorutor.
En läcker instrumentpanel i äkta träd, skulle gissa på mahogny.
Kolla på den motorn. Visst läcker den olja som alla engelska motorer på motorcyklar och bilar, men den här motorn har tändstift - en till varje cylinder. Och de kan man byta alldeles själv.


12 kommentarer:

LillaSyster sa...

Älskar den! En bil med själ=)

Monica sa...

Ja den är läcker men min favoritbil
är en Crown Victoria 1956 något jag
väl aldrig får tyvärr.
Friterad fläsksida låter riktigt mumsigt.
Förprogrammerad dricks nej tack som tur är
äter jag aldrig ute nu för tiden, slutade
när jag fick socker har ju inget måltidsinsulin.
Har haft husdjur i 55 år tror jag (Kaniner Hundar och Katter) skulle inte klara mej utan.
Ha det bra :)

Äventyret framtiden sa...

Ja, dregel, dregel..snygg som attan är bilen.
Konstaterade att det inte är samma guldtax som fanns utanför reklamfirman utan en helt annan i skyltfönstret. Har bara hittat ett vinföretag som heter Guldtaxen..

nalta norrland sa...

Så fin bil 🤩
Jag skulle inte tack nej om jag blev bjuden på en åktur i pärlan ☺️

Klimakteriehäxan sa...

Riktigt vackert åkdon!

Susjos sa...

Den bilen åker jag gärna med, riktigt tjusig! Samuel är ju en riktigt "bilnörd", han kan leka med sina bilar hur länge som helst! I butiken på Junibacken så var bilarna väldigt intressanta!
Ha det fint!
Kram från en väldigt trött farmor!

Ditte sa...

Vilken häftig bil! En skönhet! Älskar färgen. Och vilken motor. Kul med det gamla som är så fräscht.
När min dotter Helen tog studenten hämtades hon i en liknande MG Ta Midget, men den var från mitten av 50-talet så rena ungdomen om en jämför. Men ändå väldigt läcker.
Så kul att Dave engagerar sig och bidrar med så fina bilder.

Carita Liljendahl sa...

Det var ögongodis som hette duga!
AJB får mig att tänka på Ajabaja :)

Guldkryckan sa...

Herre jösses vilket läckert fordon, jag upprepar, läckert!!!
Roligare att äga en sådan än en BMW...absolut.

Ha en underbar torsdag BP.

christian sa...

Sannerligen en fröjd att skåda, bilar är ju en av de saker som definitivt var snyggare förr, kolla bara instrumentpanelen....synd att man inte kan känna lukten, för även det var karakteristiskt i gamla bilar!

Anki sa...

En alldeles underbar bil! En fröjd för ögat!

Paula sa...

Det var ett åkdon helt i min smak! Skoj att han också engagerat sig, ska han komma över och hälsa på dig o ta fina bilen med sig kanske?