torsdag 18 april 2024

Tråktorsdag

Idag väljer jag att låta bilderna tala. De bevisar verkligen att jag även idag kan bjuda på en riktigt lyckad Tråktorsdag. Enjoy!

Microsofts vädertjänst är ett dåligt skämt. Den är lika opålitlig som väderappen i mobilen. Den kan inte ens skilja mellan tisdag och torsdag. Skyltarna dök alltså upp idag, torsdag. Däremot kan jag hålla med om att det är kallt för årstiden, typ nollgradigt.



Är det kring 0-2 grader är risken för snö/snöblandad regn överhängande. Ja, ni ser själva. Som tur är la sig snön inte, vilket den gjort på många andra ställen i Sverige läste jag. Jag beklagar.

Lite roligt var att HSB hade beställt ”grushögsborttagning” till just idag. När den lilla hjullastaren hade samlat ihop gruset och dumpat det på lastbilens flak dammade det inte. Always look on the bright side of life:-)

Sist men inte minst en ”bonusbild” av en egenlagad seabream med smak av ramslökssmör och vitlök. Firren var perfekt stekt och smakade alldeles utmärkt. Att den sedan är ful kan inte hjälpas. Dessutom kunde jag än en gång konstatera att jag uppenbarligen aldrig lär mig. Trots köksfläkten på max luktar det fortfarande väldigt illa av fisk i hela lägenheten. Och vem öppnar fönster på vid gavel när det är nollgradigt? Inte jag i alla fall.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

14 kommentarer:

femfemman sa...

Fin fisk! Gissar att det smakade bra!
Korta snöbyar här, men inget som lägger sig.
Aprilväder. Snart kommer våren... och det med besked!

Äventyret framtiden sa...

Always look on the bright side of life! Exakt så får man göra när vädret gör som det vill.
Hur ser en vacker fisk ut egentligen? God ser den ut, riktigt god. Grillad fisk är inte fy skam precis...

nalta norrland sa...

Ja tack jag äter gärna fisk 😋
Det är märkligt hur det kan lukta så pass dåligt när fisken smakar bra 🫠
Sol och blå himmel = Norrland levererar 🤩

Anki sa...

En i stort sett perfekt torsdag ... ja, förutom vädret alltså.
Fisken ser riktigt god ut!

LillaSyster sa...

MMmm fisk så gott. Du får ställa fram ett fat/ el skål med 1/2dl koncentrerad ättika på bänken då du stekt klart så luktar det inte fisk dagen därpå.
(När jag kom ut fr jobbet hade jag nog nästan 1dm snö att skotta av taket på jeepen.)

Ditte sa...

Känns som om du haft mer otur med vädret än inne i stan. Kanske dags att byta ut fläkten mot en mer effektiv- Men å andra sidan går det ju oftast bra att vädra.
Middagen ser i alla fall väldigt got ut.
Tröstar mig med att idag sett en del körsbärsblommor och som du vet är det vår när de blommar i Kungsan. Ja, tyvärr oavsett väder.

Monica sa...

Wow har man börjat med blommiga
tantklänningar igen, inget för
mej heller.
Vin dricker jag inte alls har aldrig
gillat det, så här blir det inga bibar.
Vilken fin vit Julros, alla mina
har dött både röda och vita tyvärr.
Här har man slutat gå och sälja
majblommor, vi hade en så gullig
kille som gick här i flera år.
Carl Bildt och Fredrik Reinfeldt ligger
inte i topp på min idollista men det gör
ju ingen politiker.
Att prata politik ska man nog hålla
sej ifrån.
USCH ja vintern kom tillbaka, hoppas
det inte blir halt också.
Ha det bra :-)

KajsaLisa sa...

Ha ha funderade också på att gnälla över vädret, med jag har gjort det så ofta att jag tycker det blir tjatigt, hittade en annan infallsvinkel.
Fisken såg i alla fall god ut.

Susjos sa...

Den fisken såg väldigt god ut! Snyggt jobbat, trots stekos....
Aha, snö idag...tur att jag sov bort förmiddagen då, men kallt var det i morse när jag cyklade hem, som tur var så snöade det inte då!

Ha en fin kväll!
Kram!

Guldkryckan sa...

Fisk har ju en tendens att lukta vid tillagning, våran fläkt för inte ens ut rök eller annat, det mesta tycks bli kvar.
Bedrövligt är bara förnamnet. 🤮
Vädret är som det är, soligt och inte alltför kallt här idag, perfekt för en tur till Systembolaget.

Ha de gott nu Bp.

Monica sa...

Har bild på stickan i ny blogg, den
är trådlös.
Vi har fiber i gatan men inte dragit
in det för här gräver Cowboy Builders
av kablarna stup i kvarten.

Hanneles bokparadis sa...

Fisk äter jag helst på restaurang 🐟

christian sa...

Nu passar inlägg å rubrik ihop igen..... ;)
Här höll jag på att frysa ihjäl när jag cyklade till jobbet, missade den lilla detaljen att 2 plus skulle kännas som 3 minus vilket berodde på en isande sibirisk nordanvind/storm...det tog en stund att tina upp när jag kam fram.
Skönt å slippa dammet, men, jag hade nog hellre frusit en stund än att stå ut med "fiskstanken".....

Trevlig fredag!

Klimakteriehäxan sa...

Den där fisken var säkert jättegod. Jag är dock knallfånig: vill helst inte ha fiskhuvudet med på tallriken ...