tisdag 29 september 2009

Tisdagstema: "Verktyg"


Tisdagstemat är "Verktyg". Verktyg och blommor är ungefär samma sak för mig. Då menar jag inte att jag vattnar redskap eller sätter dom i en vas. Självklart väljer jag heller inte en ros för att dra åt en skruv. Vad jag vill säga är att jag gillar verktyg (precis som jag uppskattar blommor). Jag vet bara inte vad dom heter eller vad man använder dom till, vilket är kanske lika bra med tanke på att Danderyds sjukhus nog har sett tillräckligt med resultat av mina misslyckade försök att tämja olika verktyg

"Mojängen"
Den här mojängen ligger på en tegelsten som i sin tur pryder en avklippt ventilationstrumma. Det är till och med jag som har gjort "utsmyckningen" på mitt jobb. Detta betyder dock inte att jag vet vad grejen är eller vad den gör. Men visst är verktyget fint... och gammalt.

PS. Ville bara tacka er alla för upplysningarna om bilderna jag tog för temat "Urblommad". Ni är mycket välkomna att höja min allmänbildning ytterligare en gång genom att berätta vad ni tror verktyget föreställer. DS

13 kommentarer:

Ulrica sa...

Tja, gillar verktyget. Förstår att det pryder sin plats. Men jag har ingen aning om vad det är:)

Tegelstenen är grym också... gillar tegelstenar väldigt mycket.

Jess sa...

Det här var inte lätt! Kanske något man böjer med?

anemonen sa...

Där går jag bet, men supersnyggt är ditt arrangemang.

Olga T sa...

Nåt som tandläkaren använder...?....:)

Snyggt i allafall!!

Och jodå, jag såg dina röntgenbilder och jag log. Skulle vilja sett dej fotografera dem och skulle vilja sett tandläkaren när du bad att få ta kort på korten!

Maria Berg sa...

Håll du dig på betrygande avstånd så att det inte blir feler sjukhus besök!
Och blommor kan man njuta av utan att behöva kunna namnet på tack för tips om helg utmaningen, MB

Lissen sa...

Vi är nog lite lika Beate, vet inte vad verktyg eller blommor heter. Inte är vi bra på matte!
Men rätt dugliga kvinns ändå. Man kan ju inte var bra på ALLT, hihi.

Har tittat in till Ninas utmaning.... nu blir det något att klura på....

Nina sa...

Cool bild! Snyggt att du la den på en tegelsten (jag har en sån tegelsten faktiskt som dekoration i fönstret, fast en sån med hål i, eller det kanske alla har :-)

nå, hur som helst, jag har inte aning om vad det är för "mojäng" :-) Jag kan använda en hel del verktyg men vet sällan vad de heter :-)

Tack för dina berömmande ord! Du är bara så snäll! Jag blir lika glad varje gång!

S o F sa...

Vi gissar på något slags plåtverktyg...? Att böja/"bocka" plåtkanter med kanske.
Ska bli intressant och se om du får det korrekta svaret.

Va kul att du gillade makens 70-tals-rum! :)

Jag tycker också att grejerna är supertuffa som han har köpt in. Resten av huset har en helt annan inredningsstil (ja du vet ju vad jag brukar visa i bloggen) men detta rum har maken som sitt eget projekt. Riktigt kul med nåt som bryter av mot allt det andra som är mestadels i ljus färgskala.

Varma och soliga hösthälsningar!
(men just nu 21.30 bara 2.5 plus - brrr)

Resa med Herbert sa...

Hej!

Nej inte vet jag, men fräckt komponerat var det.

Må fint, önskar Irene

Daniel sa...

Den var ju tjusig å nätt!

pruddan sa...

Inte en susning. Du pratar med någon som har livstidsförbud på att närma sig en verktygslåda :-)

anne sa...

Kanske en rörbult!?!?!?!?;)

Anonym sa...

Kan det vara ett verktyg man använde till att böja el-ledningar. "Kulo"