söndag 20 september 2009

Knyckt inlägg och en silhuett


Söndagar brukar ju vara "Fototrissdagar" för mig. Idag var inget undantag - "Silhuett" var temat. Men... det gäller ju att komma ihåg att "triss" betyder "tre". Har man diskalkyli(;-)) och bara hittar ett enda kort som visar något som kanske kan tolkas som en silhuett, ja då

1. laddar man upp en "singel" silhuett för allmän beskådning
2. knycker ett toppen inlägg från "Vardagliga ting" och lägger upp en egen version:

Humör: Helt utvilad (efter 11 timmars sömn två dagar i streck).
Gjort: Legat på balkongen, precis som igår. Ingenting alltså.
Planer: Palla mig ner till centrum.
Ser på: "Visby ur barnperspektiv". Klicka på länken. Idén och bilderna är härliga :-)
Lyssnar på: Ljudet från datorn.
Läser: Jamie Oliver Magazine (en okulär matorgasm).
Dricker: Kaffe.
Äter: Musslor (i kväll).
Bästa: Detta underbara sommarväder.
Sämsta: Inget.
Maken: Framför datorn.
Väder: Strålande solsken.
Dagens ord: Gör definitivt inget idag som du kan göra imorgon.

8 kommentarer:

Nina sa...

Super bild, gillar att det är så mycket himmel o så lite mark, ger ett snyggt perspektiv. O så gillar jag din sista mening i inlägget!!!
Tack för tipset oxå om bloggen vardagliga ting... nu är jag oxå med o tävlar om handdukarna :-)

Jess sa...

Fantastisk bild! Den gillar jag! Dagens ord ska jag spara i minnet! ;)

anne sa...

Skön bild, skön helg. :)

pruddelutt sa...

Vilken bild!!

Lissen sa...

Riktig superbild! Men det är ju 3 som gäller! Men klok som du är njuter du av dagen!!!!!!

Olga T sa...

Sista meningen var ju bra, jag som tillbringat dagen på jobbet för att komma ikapp efter förra veckans sjukskrivning.
Bilde är bara en men mycket bra!

Petra sa...

Vilken bild och dagens ord skall jag ta med mig. Kram

Anonym sa...

Varför tre när man kan njuta av en.

Dagens ord brukar jag verkligen ta till mig när jag har möjlighet, just nu är det en dag av lite sådant. Får se hur resten av veckan fortsätter men lite jobb ska jag hinna med här hemma alla papper försvinner inte och nästa veckar åker jag ner till Linköping och arbetar, då bör jag ha klar den här sidan av pappersjobbet.

Nå, jag hinner det är många dagar kvar. =)

/Avsändare Margareta

Ps Tack för din suveräna hjälp i utredningen =)