fredag 25 september 2009

Dagens "att"

Att ha ungefär rätt är bättre än att ha helt fel (det står på avdelningschefens Mats dörr) - är helt rätt.

Att ta på sig vinterkappan vid 4,8 grader på morgonen är - smart.

Att ha på sig samma kappa vid 17 grader klockan 16 är - svettigt.

Att inte kunna kränga av sig jackan på grund av platsbrist på bussen är - mycket svettigt.

Att gå till den "bättre" lunchrestaurangen fredagen den 25:e är - tidskrävande.

Att gå på bolaget efter löning är - idioti.

Att sedan glömma boxen vid kassan efter betalning är - irriterande.

Att glömma parkeringsskivan vid Täby centrum är - dyrt, fast billigare än en felparkering i stan.

Att slå vad med maken (100 kronor) om ett musikstycke är - så himla korkad.

Att mot sitt bättre vetande troligen titta på "Skavlan" (en pratshow jag aldrig har hört talas om) bara för att se Ankan - är höjden av sysselsättningsproblem och fruktan att inte hänga med snacket på jobbet på måndag.

Att lägga upp en kitchig bild på en Sushi-klocka hittad på väggen hos vår "japan" igår är - brist på något bättre.

8 kommentarer:

Olga T sa...

Att läsa din blogg är - kul!

anne sa...

Det mesta hade jag med viss viljestyrka klarat av och överlevt, men aldrig att inte få av mig vinterjackan på en trång varm buss!!! Jag är värmeallergisk numera...

Jag gillar detta inlägget, "listor" är kul! :)

anne sa...

Vi är bara det; bra och bäst! :)

Jess sa...

Tack för ett gott skratt!
Man lär ju sig av sina misstag har jag hört... ;)

Lissen sa...

Din dag har varit händelserik. det värsta var kanske den heta närheten till andra 08 på tåget.
Hoppas ni har något annat gott attt dricka hemma stacker. annars får maken köpa. Han har ju pengar,hihi!

Nina sa...

Att försöka komma på nåt smart att skriva kl 23.00 är - omöjligt!

Tack, än en gång, för att du får mig att le!

Nina sa...

Har du förresten ngt förslag på en ny, kul o originell fotoutmaning?

pruddan sa...

En liten betraktelse över livets villkor helt enkelt!