tisdag 1 september 2009

Den (o-)frivillige simmaren

Kollegan Ingers helgäventyr på Timrå Golfklubb för tankarna helt (o-)sökt till filmen ”Den ofrivillige golfaren” med Lasse Åberg. Inger hade rest hela vägen upp till Sundsvall för att spela golf med två vänner. Hon konstaterade snabbt att banan inte bara var ovanligt ”bergig” utan att den innehöll också många ”sjöar”.

En golfbag som får fötter
Alla vet ju vad som händer när bollen hamnar i vattnet. Men vad som sker när hela golfbagen får fötter och med hög hastighet tänker ta sig en (o-)frivillig simtur på Timrå GK … det vet Inger, hennes vänner, alla åskådare samt en golfande reporter från lokaltidningen (håll utkik om ni bor i området) nu. Ja snart är ni bloggläsare ju också uppdaterade förstås.

Golfbag 1, Inger 0
När Inger får fart på sina fötter går det undan. Nu var dock motståndaren – golfbagen – överlägsen först över vattenlinjen. Inger som snubblade, rullade efter nedför backen. Bagen innehöll allt som är oumbärligt för en kvinnlig golfare på banan: pengar, mobiltelefon, kläder, den nyinköpta kameran, skönhets-kit. Ja den rymde golfklubborna också förstås.

Räddningsaktion
Med hjälp av vännen som drog i bagen från land och Inger som hoppade i vattnet (!) och puttade upp den blev det en ganska så lyckad räddningsaktion… undantag: den nya kameran blev inte mera än två veckor gammal (R.I.P). Jag kan nästan känna alla reaktioner där och då – inklusive Ingers hjärtliga skratt åt eländet.

PS. Självklart fortsatte sällskapet sin runda efter händelsen vid 18:e (eller var det 19:e) hålet. Bilden visar just det 18:e hålet på Timrå GK. DS.

11 kommentarer:

Jess sa...

Tråkigt med kameran, men man kan ju inte låta bli att skratta. Jag ser hela scenen framför mig! =)
Då var det väl en del på golfbanan som fick sig ett gott skratt!

S o F sa...

Stackars stackars Inger (och hennes kamera) men herregud vilken rolig historia.

Be Inger om ursäkt för att jag sitter här skrattar högt...förlåt!

Tack BP!

Lissen sa...

Stackars Inger, hoppas att det inte var allför mycket publik där.
(Inom parantes, det vore kul att se det hela på bild. Kommer att kolla lokalblaskan NOGA).

Men rackans vilken rolig histora!
Tror golfarna är ett släkte som det händer mycket omkring!

Hittade bara lite svamp ikväll!
Men fikat var gott!

Anonym sa...

Den var för bra, jag skrattar och hoppas att Inger kan göra likadant efter att hon kommit över kameran. Jag hade nog skrattat gott om det varit jag och ingen kamera varit inblandad, ett fel på kameran och jag blir inte god att tas med och i det här fallet blev det inte ens fel utan bara en kamera mindre.

Det där med attt bete sig på en golfbana, hon klev nog över gränsen där också =).

Tack för att du berättade den och jag misstänker att du gör det med hennes goda minne. Gärna fler sådan historier =)

/Avsändare Margareta som kommer att minnas

Nina Xi Fotoblogg sa...

Hej igen!
Jag har en fråga ang din blogg. Den här trevliga blogglistan du har, hur har du fått till den? Fanns den inbyggd i blogspot.com eller är det en plug-in du använder? Jag är ute efter ngt liknande nämligen till min blogg...

Malin B sa...

Hejja Inger! Ska man välja på att skratta eller gråta är skrattet det klart bästa alternativet.

Äppelsorten heter Katja, det har Herr Bayard lärt mig! =)
Jag för bara kunskapen vidare. ;)

Mrs Bettan sa...

Vilket äventyr.

Hon hade kanske tittat på Lasse Åbergs film för många gånger. Ha, ha,

Kram MrsBettan

anne sa...

Jomen! I nästan 2 år har vi arbetat med det som ska genomföras nu i Visby, det är ett rätt stort arrangemang detta! :)

pruddan sa...

Nu är jag helt övertygad om att jag inte ska börja spela golf :-)

Olga T sa...

Stackars, stackars Inger! Det där hade jag inte velat vara med om. Blev det ngt i lokaltidningen?

Anonym sa...

Detta skulle jag velat ha sett!! Du får vissa vid vår nästa golfrunda!!
Kramis
thomas