söndag 13 september 2009

Fototriss: "Avlång"



Veckans tema hos Fototriss är "Avlång". Då jag fick en bonus sovmorgon idag efter den inställda helgkursen i "betongkonst", kunde jag konstatera när jag satte på datorn vid klockan 12 att det finns många morgonpigga fototrissare. Ungefär 50 stycken. Kollade några bidrag på det roliga temat och förstod snabbt att både bananer, glas, båt och bilar var redan "tagna".

Fram med kameran
Då tager man det man haver på väggarna hemma och fotar av tre tavlor som jag köpte för två år sedan av några polska ("here we go again") studenter från Krakow Konstfack. Det är en grupp unga studenter som kommer över till Stockholm vartannat år, bor på vandrarhem och knackar dörr hos företag för att sälja några verk. På mitt jobb "landar" de gärna, då vi alltid köper många av deras alster.
Att dessa akrylmålningar skulle bli ett bidrag till ett Fototriss är ju bara en bonus... ungefär som min sovmorgon;-)

23 kommentarer:

Olga T sa...

Kossan min favvo! Jag gillar kor i allmänhet. Bild ett kommer på en stark andraplats.
Din länk från Fototriss funkar inte.

Jess sa...

Kon är läcker men jag gillar nog fjädrarna bäst!
Vad tråkigt förresten med betongkursen!

Pialotta sa...

Betongfoton.. undrade just vilket fotoprogram du har;-) Fint och annorlunda:-) Ja vissa slänger sig på utamningar direkt.. så är det bara..

Ulrica sa...

O my goood! De väcker ha-begär:) När jag blir rik... då ska jag också pryda mina väggar med vackra alster. Tills dess njuter av av dina :)

Du kika in på min blogg och fånga stafettpinnen "Kvinnor behöver fler dåliga förebilder":) Du kommer att förstå - läs först sedan fram med dina kvaliteter.... Kram!

Lissen sa...

Oh wow vilka läckra tavlor, lyckost! Skulle också vilja ha någon av dessa fina. Kan inte välja!!!
Ha en skön söndag!

Ps Synd med kursen Ds

sinneskatten sa...

Det tavlorna gillar jag, och kossan är för härlig!
Snygg o annorlunda triss!

Irrhönan sa...

Vilka underbara tavlor!!
Vill äga!

Lena sa...

Vilka fräcka tavlor!! De var både avlånga och såg roliga att både tillverka och att ha :) Fick just ett litet sug efter att måla...men det var för litet för att orka ..haha När kylan kommer och jag går i ide då ska jag måla :)

Ha en fin söndagskväll Beate, kram

anne sa...

De där långfejsade hundarna har vi haft i något slags reprint, jag gillar dem! :)

Cecilia Artista sa...

Fin triss med de tre tavlorna. Jag gillar den sista bäst, föreställande men ändå lite mer abstrakt!

Anders W sa...

Blir imponerad! du kan visst hitta bilder till vilket tema som helt. Kanon!

pruddelutt sa...

Betongkurs låter riktigt spännande! Jag gillar verkligen betong, tyvärr är jag 100% opraktisk så jag betvivlar att jag skulle funka på en kurs. Men det är snyggt med betong!

Petra sa...

Kossan är ju hur fin som helst.

Malin B sa...

Jag trodde att jag skulle sova jätte läääänge i morse men bara för att vi inte hade något på gång så vaknade jag hyfsat tidigt ändå. Tog med mig den äldste och den yngste pojken på skogspromenad så letade vi kantareller. Det blev goda mackor sedan fram på dagen. =)

Kotavlan gillar jag skarpt.

Stationera datorer tar ju sådan plats!!! Det saknar vi i vårt hus så det är anledningen till att det står en laptop på önskelistan.

Anonym sa...

Jag tycker om dina tavlor och att det var avlångt på motiven gjorde ju dagen enkel för dig =)

Inte riktigt som min har varit, fast jag har trott att den varit det till ... ja du har ju själv sett resultatet.

Hoppas att din betongkurs trots allt blir av så att du får sluta med sovmorgnar och istället börja skapa vackra konstverk i betong som jag får se på din blogg.

/Bildgatan -Avs. Margareta

Jah Hollis sa...

Kul konstverk, speciellt de röda figurerna överst. Och tack för kommentaren. Alltid roligt att kunna sprida lite glädje. :-)
Dessvärre verkar det som om din länk från Fototriss inte funkar. Jag kom hit via din kommentar hos mig.

Jah Hollis sa...

Aha! Du lade in länken en gång till. :-)

Photos by Storm sa...

Snygga motiv. Jag fastnade för den första med de låååånga nosarna. Färgerna gör mig glad dessutom, tack för det/Lis

Malin B sa...

"Köpe å köpe? Tror du ja är gjord å penge?" för att citera pappa Anton i Katthult alltså.

Nu låter du som min tonårsdotter! ;) Angående resonemanget att jag ska köpa mig en egen dator.

Nina sa...

Hej på dej!
Gillar verligen dina "avlånga" bilder! Jättesnyggt o vilken bra idé att fota tavlorna!
Tack för dina kommentarer! Apropå makro, på kompaktkameror brukar det finnas en knapp eller inställning med en blomma på som gör att man kan ta riktiga närbilder...
Tråkigt att höra om dina kompisar, livet är verkligen orättvist! Skickar några styrkekramar genom cybern!
Ha de gott!

anne sa...

Var är den internationella kändisen då!?! :)

anne sa...

Just ja! Badmösseföretaget bekräftade min beställning, men när den aldrig kom, kontaktade jag dem och då visade det sig att den var slutsåld. Vilket skräp! :(

Anni sa...

Vansinnigt läckra tavlor - och så bra de passade i din triss!