lördag 26 september 2009

Lördagsfoto: "Ansikte"


NatureFootsteps lördagsuppdrag är "Ansikte". Hur många gånger har man inte sett ansikten skymta fram i stenar, löv, berg och sand. Varje gång har jag tänkt: Nästa gång ska jag fota. Just det... nästa gång.

Jakten på ett passande ansikte till temat började hos optikern imorse där jag visserligen hittade många plastansikten med glasögon på, men de kändes inte rätt. En promenad i innergården resulterade i - igenting. Ett besök på parkeringsplatsen gav en "träff" och ett konstigt samtal med en 18-åring som undrade vad jag höll på med. Ja, det var ju en berättigad fråga...

Ett ansikte till slut
Ett återbesök i Täby Centrum resulterade äntligen i ett ansikte. Utanför en elektronikbutik spände jag blicken i marken och hittade en marmorplatta med ögon, näsa och mun. Okay då, mitt foto kan förståss tolkas som ett lite hängigt, mumifierat fejs, men ett ansikte är det, helt klart ;-)

17 kommentarer:

Christina, Sweden sa...

visst bara man har fantasin och ögonen rätt inställda så kan man hitta de mest fantastiska saker där man minst anar det

Tack fördin kommentar, jag är glad att jag hann fota den innan den blev vandaliserad....

anne sa...

Jag tycker det påminner om dessa läckra "prydnads"ansikten, glashuvuden från...kan det vara Hyman Vallien? De är ca 6 cm långa och i vissa av dem finns ord ingjutna. Vet du vilka jag menar?

Birgitta sa...

Visst ser det ut som ett ansikte!
Coolt!

KerstinJ sa...

Ja, visst är det ett ansikte!

Olga T sa...

Ha, ha! Det där mötet med 18-åringen skulle jag velat se! Kul att han frågade.
Visst hittade du ett ansikte! Kul:)

anne sa...

Jag har nu förtydligat vad jag menade med ett eget inlägg! Det var bertil i första hand jag tänkte på, inte Ulrica! :)

PS. Kom på att du och dottern har en del gemensamt; foto och fotboll!!!

Sommarträdgården sa...

Både näsa och mun i profil och framifrån.:)

anne sa...

Det verkar inte som att alla andra ser det jag ser (jmf med Vallien alltså), men nu när jag tittar igen, för tredje eller fjärde gången, så ser jag hans heads igen! Hur tydligt som helst!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja jag ser ett ansikte av en gammal gumma med schal på.

Må fint, önskar Irene

anemonen sa...

Jag ser ett mycket skirt ansikte. SNyggt

Gun sa...

Sv: Det är ju glasklart! Ansiktet alltså;)

Anonym sa...

Jag ser ett foster men visst ser jag hela ansiktet, kan det bero på vin och god mat eller är det så?

=)

/Avsändare Margareta

ormbunke sa...

En helt underbar bild av ett ansikte. Jag tänkte lite grann på en utomjording. Det gäller att ha ögonen med sig. Anita

Ulrica sa...

Ett ansikte helt klart. Lite spöklikt som en hälsning från andra sidan. Och visst vore det spännande, om någon gammal kuf kom och gav mig en hälsning från förr :)

Petra sa...

Såg detta på engång. Ha en underbar söndag. Kram

Jess sa...

Ett ansikte men inte vilket ansikte som helst. En tomtenisse med luva ser jag!

NatureFootstep sa...

ansiktet har en schal på huvudet också, har du inte sett det?
Bra gjort :)