lördag 5 september 2009

Lördagstema: Höstblommande


NatureFootsteps tema idag är "Höstblommande". Gissa om det kändes rejält snopet att jag lade upp min fina porslinsblomma igår. Den hade ju varit världens bidrag till temat. Mycket dåligt tajmat från min sida.

Stinsen
Dagens utflykt från Täby gick bland annat till Stinsen i Sollentuna där jag plåtade denna blomsterprakt framför Södra entrén av köpcentret. Blomsterarrangemanget känns inte riktigt "höstigt" utan fortfarande "somrigt", då det var soligt och 22 grader varmt idag.

PS. Om ni vill ha några extra skratt med tanke på gårdagens inlägg läs kommentarerna. Jag höll i alla fall på att garva ihjäl mig imorse.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ,garva lädret är hälsosamt:)

Charlotta sa...

Riktigt, riktigt fint blomsterarrangemang. Måste nästan bli höst för att det ska hinna välla över så?

foto CHIP sa...

Här blommar det nästan "över" :)

Anonym sa...

Ett enormt och vackert blomsterarrangemang. Här håller sig väl inte temperaturen på 22 grader, det är nu skillnaderna mellan nord och syd börjar märkas.

Jag väntade mig ett nattskratt, men jag får kolla in på kommentarerna.

Du har fått höga förväntningar på dig av mig. =)

/Bildgatan Avs. Margareta

Nina Xi Fotoblogg sa...

:D *skrattar* din blogg är verkligen underbar! Tack för dina fina ord på min blogg igår!

NatureFootstep sa...

det var en rejäl höstblommning. Nu ska jag kolla din porslinsblomma.

NF Lördag